Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 2532 ggr
patronsaint
0

Spänningsvärk av healing.

När jag ger healing eller "ställer om" synen innåt eller vad man skall säga får jag nästan alltid spänningsvärk mellan ögonbrynen eller i mitten av pannan. Är detta vanligt?

Någon som har något råd på vad man ska göra?

I want to be like the patronsaint of reality.

Andina
0

Ja det är nog väldigt vanligt, när man ska använda sig av "tredje ögat" - chakrat i pannan mellan ögonbryn - vilket man ju gör under healing bl a. Särskilt vanligt är det bland nybörjare (men det tror jag kanske inte att du är?).

Vad du skulle kunna göra är att gör en 'chakraöppning' av något slag - öppna upp varje Chakra var för sig innan du börjar healingen - så att alla chakror aktiveras mer och energiflödet i kroppen blir bättre.

Om du gör det och det ändå "spänner" så kan du prova att massera lätt just där - också innan healingen. Ofta(st?) släpper spänningarna med ett lätt tryck där en stund eller massage i små cirkelrörelser (medurs om du är "klocktavlan").

Annars så tror jag nog att det släpper av sig själv i sinom tid, ju mer du healar eller tränar på annat där vi behöver våra "extra-sinnen". Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

patronsaint
0

Är nybörjare på sätt och vis. Har under hela mitt liv kunnat använda mig av mitt "tredje öga" och slagrutor, pendel, pekare osv.  Men började med healing för ett årsedan :)

Ah det har jag inte tänkt på! Det borde man ju faktiskt ta och göra :) Har gjort lotusöpning innan healing ibland och kännt en starkare energi samt nu när jag tänker på det har jag nog kännt mig mindre ansträngd :)

Brukar inte motsols vara lugnande energi? Ska nog prova lite lätt massage om jag får spänningsvärk även om man gör en chakraöppning. Min spontana kännsla var att heala över "tredje ögat" vore dumt. annars hade ju det vart smidigt ;)

allhealing
0

Ingens sanning är den andra lik. Fråga jag skulle ställa till dig om du kom till mig skulle vara denna. Den Healing du ger, gör du det för din egen skull eller för den du hjälper? När du svarar att du ger den för den du hjälper skulle jag gå bortom ditt medvetande och återigen fråga dig för vem du ger sessionen. Orsaken till att jag återigen frågar dig beror på att du på en för dig ännu omedveten nivå har en programmering som säger att det är till dig själv denna Healing är avsedd. Att hjälpa andra är ofta ett tecken på att man ännu inte är klar med att hjälpa sig själv. Det finns inget rätt eller fel i detta påstående. Det finns inget dömande i detta påstående. Det är som jag så många gånger tidigare observerat när jag hjälper de som vill ha hjälp en i deras undermedvetande låst tanke eller färdigprogrammerad progamslinga hur de ska agera som hindrar dom från att hitta lösningen på det de letar efter. Missförstå mig därför inte om detta väcker upp mängder med dömande känslor inom dig mot mig. Min sanning är inte bättre än din sanning det är bara en sanning från ett annat perspektiv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Du skriver:

Att hjälpa andra är ofta ett tecken på att man ännu inte är klar med att hjälpa sig själv.

Hur ser/vet du skillnaden om det är för "klientens" skull eller om det är för egen del healingen ges? Du skriver att det är ofta… Alltså inte alltid. Därför måste/borde det gå att se en skillnad och jag blir nyfiken på hur du vet den/ser den?!

patronsaint
0

#3 Förstår vad du säger och vist ligger det mycket i det. Klart jag ger healing för den andra personens skull därför att jag vill hjälpa. Men samtidigt är det för min egna skull då jag mår bra av att dela med mig och ge till andra. Så för att ge ett ärligt svar är det ju i grund och botten kanske för att hjälpa mig själv då även jag mot tar healing då jag öppnar mina kanaler.

I mitt fall ger jag inte så mycket healing till andra (läses till min "mentor") som jag gjorde i början av min läroperiod (vi bode även ihop under ett års tid) då jag finner att jag själv borde vara mer balanserad och kanske i första hand borde vara mer säker i mig själv och ha mer kunskap innan jag kan ge någon annan en rättvis "behandling".

En tanke som slog mig är att kanske genom att sätta ordet/begreppet hjälpa så säger man även undermedvetet att "jag gör detta för dig därför att". Då hamnar man i en krav fälla som inte borde vara där. Då man åter igen gör det för sin egna skull. Är jag helt ute och cyklar nu?

Nyfikenheten och läraviljan gör att jag vill veta mer så fler inafalls vinklar är tacksamma :)

allhealing
0

#4 Jag använder mig av en metod jag själv utvecklat. Metoden tilllåter mig göra observationer från två av varandra oberoende perspektiv. Det ena perspektivet är linjärt dvs hur vänster hjärnhalva uppfattar verkligheten medan det andra perspektivet är kvantfysiskt dvs hur höger hjärnhalva uppfattar verkligheten. Genom att från ett tredje perspektiv observera vad det är som pågår i det linjära perspektivet kan jag med stöd av det andra perspektivet leta i den linjära databasen efter lösningar som när man enbart använder sig av linjär vetenskap inte har perspektivöverblickelse nog för att finna svaret på.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

allhealing
0

#5 För att svara dig hur du ska nå svaret inom dig skulle ett sätt vara att du ber om den hjälpen i en konsultation. Det finns många duktiga i branschen att vända sig till. Det jag ser är att det behöver gås bortom ditt "kontrollbehov" detta är därför ingen sekunklösning som ska presenteras här.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[GunillaF]
0

#6 Så då kanske jag lurar mig själv då, när jag tror att jag är kanal för healingenergierna, för andras skull?!  Självklart är jag medveten om att jag också får ta del av dessa energier, men jag tar inte av dem medvetet. Om inte en del av energierna blev kvar i mig så skulle jag inte känna mig så pigg efter att jag varit kanal, det är ju självklart.

allhealing
0

#8 det som sker när man arbetar med healing är att du hjälper klienten återfå sin balans. När klienten återfår sin balans skapas utrymme där klienten sedan kan självläka. Den blockering som hindrade klienten är i och med balanseringen inte länge kvar och därmed är inte heller möjligheten att kvarhålla symptomet och eller sjukdomen. Det du känner, upplever i din kropp är helt enkelt din förmåga att läsa av/ känna av den du arbetar så starkt att du i och med detta kan identifiera dig själv som en del av processen. Att du efter en Healing kan känna dig piggare beror på att du synkroniserar dig med den du arbetar med och eftersom du arbetar med balans bli detta även ett resultat i din kropp. I förlängningen leder detta även till att du själv om du upplever detta inte befinner dig i balans eftersom du mår bättre när du hjälper andra än när du inte gör det.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[GunillaF]
0

#9 Ok. Vad jag egentligen var ute och frågade så här för, är därför att jag hört en del som håller på att heala, blir så himla trött och slut efteråt. Men det kanske är för att de tar av sina egna energier istället för att vara en kanal?!

patronsaint
0

#8 Precis så känner jag med under en healing process.

#9 Mycket bra förklarat. Men teoretiskt skulle väl även det i förlängningen då betyda att man kan ge för mycket healing till andra? För att man blir obalanserad?

allhealing
0

Nar man healar ger man inte av sig själv. Däremot är man i en för sig själv inte bekant miljö. Den miljö man befinner sig i är klientens miljö/enrgifält. Att du då blir trött kan bero på att du själv går in i den personens energifält och blir deltagare i den personens verklighetsuppfattning. Därmed dras du in i den personens energifält och förflyttar ditt eget fokus bort från dig själv och in i den personens du hjälper energifält.

När du efter behandlingen är klar befinner du dig därför tilldälligt ur synk/balans med ditt eget normala energitillstånd. Därför kan en reaktion bli att du känner dig trött.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[GunillaF]
0

#12 Jag uttryckte mig nog inte så tydligt…

Jag blir inte trött. Jag har hört andra berätta att de blir så trötta, drenerade på energi efter de healat.Glad

Din teori köper jag, men jag tror även att det finns de som ger av sin egen energi istället för att vara kanal för universums energi. Därför blir de trötta efteråt.

allhealing
0

Healing handlar inte om att ge.

När man arbetar med healing arbetar man med att hjälpa en medmänniska komma till ett mer balanserat tillstånd.

Du ger aldrig av din egen energi under en healing.

Du observerar hos den du hjälper att den personens energifält inte befinner sig i ett optimalt tillstånd.

Därefter använder sig olika healers av olika metoder för att återställa den obalanserade energin till ett mer balanserat tillstånd.

Det de alla har gemensamt är att de hjälper den de hjälper att återfå sin balans.

Healern healar därför aldrig någon, healern medvetandegör hos den andra personen att obalans råder och genom den metod healern lärt sig visar healern hur personen ska göra för att återställa sin balans.

Att vissa healers sedan passivt blandar sig i healingen genom att säga att de är en kanal varigenom denna healingenergi strömmar anser jag vara en missuppfattning om hur healing fungerar.

Jag är av den uppfattningen att man aldrig kan ge för mycket healing eftersom man inte ger healingen över huvud taget.

Den obalans man känner av i sin egen kropp efter en healing är därför den förflyttning man gör från den andra personens energifält tillbaka till sitt eget.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[GunillaF]
0

#14 Att vi är kanal för den utifrån kommande energin det tror jag iaf.Flört

Olika teorier (och skolor)kanske

allhealing
0

Jag tycker du var väldigt tydlig i det du skrev. Jag svarade generellt eftersom du frågade generellt.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com