Trollsländor
Är det någon här inne som vet vad trollsländor symboliserar?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Trollsländan heter ju Dragonfly på engelska..detta hittade jag på en sida…
Förändring, att förstå drömmar.
Hastighet, kontakt med drake.
Se igenom illusioner.
Förmågan att kunna se sanningen.
Den här vackra insekten har samma symbol
som nyckelpigan
Och representerar sålunda
odödlighet och pånyttfödelse.
Den står för förändringar
drömmar, snabbhet, virvelvindar
Och aktivitet.
I Japan står Trollsländan för inre styrka och skönhet. Även framgång, lycka och mod. Låter som en trevlig symbol tycker jag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Trollslända - Du har en stor andlig gåva använd den. Min gåva till dig är att ha en stark intuition.
Ur solögas bok.

#1 Den sidan hittade jag med
Det stod många fina saker om trollsländor. Tack!
#2 Wow, det vad tjusigt… hm… kanske nå't jag egentligen vetat om men tiden har inte varit inne. Tack!
Jag har nämligen varit totalt omgiven av trollsländor den senaste tiden, alltså verkligen massor av dem, hela tiden och överallt där jag varit. Att det var ett meddelande gick inte att undgå, till och med min superskeptiska man insåg till slut att det var mer än en slump
Ska bli spännande att se vad som händer sen…
#3 Åh lyckans ost, trollsländor som är så underbara! 
Lova berätta vad som händer! Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

#4 Jaa de är magiska tycker jag, helt underbara! Och de verkligen svärmade runt mig, i olika former, färger och storlekar.
Jag ska berätta om det händer nå't… just nu är jag mest vissen, energilös och hängig. Sover risigt och oroligt och drömmer en massa, men jag gissar att det kan vara rening och rensning som pågår… fast det kan förstås få hålla på ett bra tag innan det är färdigt.
Kram tillbaka 
#5 Ja det är jobbigt medan utrensning pågår men desto bättre när det är över för varje gång.
Jag upplever att utrensningarna kommer och går mest hela tiden! 
Ops … måste berätta om att vi hade verkligt många trollsländor en sommardag för många år sedan och dagen efter blev det översvämning i mina trakter med bortspolade vägar plus något hus m.m.
Roligare är att jag också har sett några trollsländor i år men sa till mig själv att ni får inte bli för många trollsländor, för då kanske det blir översvämning igen.
/kram
Ps Djuren ska ju ana olika faror så …

#6 Ja jag tycker att de mest avlöser varandra de där utrensningarna och har gjort så i över dessa tio år jag arbetat med mitt inre… så det verkar vara oändligt med skit inuti mig

ja här har ingen katastrof visat sig i alla fall…
#8 Tror inte du har så mycket "skit" i dig Hoppfull men det kommer lite åt gången för vi skall orka med det. Kom allt på en gång skulle det bli alltför tufft för oss.
När vi väl fått en öppning så får vi nog acceptera att det fortsätter hela livet…..Jag tror det är så för vi skall hinna reflektera lite över våra liv och hur vi lever.
Livet går upp och ner hela tiden, vi lever ju eller hur? Det är mycket vi skall ta oss igenom….. Kram

#9 Det stämmer säkert som du säger, det är förnuftigt och klokt! 
För min del skulle jag nog ändå föredra ett lite snabbare förlopp men det är ju som du säger, man måste hinna processa och reflektera över saker med.
Det är mycket vackra dessa duktiga flygare 
Så vacker den är! Tack Lynxx 

Åh vilken fin bild, Tack snälla du! De är helt magiska tycker jag!
Jag nästan tappar andan såå vackra de är! 

I går sa en kille i minstans klass att han sett på typ Discovery eller nåt att Trollsländor var jättestora för tusentals år sedan, alltså sådär en meter stora!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

#15 Åh så vackra bilder! Den undre är verkligen i min smak!
#17 Det lät ju verkligen coolt, kanske lite läskigt med!
Lynxx så vackra bilder … wow, wow 

Ps Inne hos Livskvalitet i fokus pågår en tävling om bilder med anknytning till vatten och där hör väl dina bilder till 
#19 - bilderna på sländorna e inte mina egna.
----
(Se tråden Sommarnattens leende - de bilderna är mina egna).
/L
Trollsländor är verkligen vackra, men jag tycker de är lite läskiga! Fast jag är ju rädd för alla sorters insekter, eftersom att mamma skrämde mig när jag var liten..
De e ja med - utan att blivit skrämd av ngn. Icke trollsländor dock - men div annan ohyra!
/L
Har börjat söka runt lite på olika sidor där folk skriver om trollsländor för att igår hände en grej.
Man brukar få presenter av sina katter, fåglar, möss, osv. Jag har aldrig fått något av någon av mina, förrän igår. Då fick jag en trollslända av min katt Randulf. Aldrig varit med om något liknande :O Kan de ha en betydelse? Tyvärr var den död…