Hematit
Har en undran, fick idag ett halsband som det var hematit pärlor på, någon som vet vad hematit står för? Mvh Fia

Jag har inte jättemycket erfarenhet om just Hematit, men jag bifogar en länk där man kan läsa om stenen och hur den anses balansera och lösa upp blockeringar, samt mycket mer !
http://paranormal.se/topic/hematit.html
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Tack Maria för länken, den förklarade mycket, känns bra att fått detta vackra hemgjorda halsband, som om hon kunde läsa av mig.. Kram Fia
Hematit kallas även blodsten eftersom den är järnhaltig, sågar man i den så blir det rödaktigt vatten (man sågar med vatten som kylning).
Eftersom den är järnhaltig går den också att magnetisera och magnetiska smycken sägs vara hälsosamma, framför allt motverka värk. Dock skall man inte ha magnetsmycken om man har pacemaker eller diabetespump.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Tack för lite mer bra information om hematitstenen. Alla har vi olika kunskaper som är bra och lärorika att ta del av.
Finns det någon mer som har en hematit, eller har erfarenhet om stenen..Hur använder just DU den ? Vet du någon annan som använder stenen i speciella syften ? Det finns många olika sätt att använda sig av Hematit.
Berätta för oss !
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

En liten hematit i plånboken sägs dra till sig mer pengar :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag har en liten bit pyrit och en liten bit aventurin i plånboken.
Jag har hört att det skall dra till sig pengar ,men nu utökar jag det nog med hematit också.

Tack för tipset…Då ska jag stoppa en hematit i plånboken..det kan nog behövas ! 
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Hematit kan kallas intellektets eller sinnets sten, den hjälper oss att komma ner på jorden o "sortera" ut saker i våra tankar. Den är avstressande, skyddande o stärker problemlösning,teknisk kunskap. Matematiska o logiskt tänkande är kvaliteér hematiten kan locka fram. Hematiten står också för balans mellan yin o yang, manligt o kvinnligt.
Tack för alla bra svar, det var väldigt intressant, tror jag med ska lägga en hematit i plånboken, vem vet det kanske dimper ner några extra slantar nu lagom till påsk…

De låter väldigt intressant.. läste på en sida att hematit har följande förmåga…
"Hjälper oss att komma ner på jorden o "sortera" ut saker i våra tankar. Den är avstressande, skyddande o stärker problemlösning,teknisk kunskap. Matematiska o logiskt tänkande är kvaliteér hematiten kan locka fram. Hematiten står också för balans mellan yin o yang, manligt o kvinnligt."
"Den är järnhaltig och därför bra mot järn och blodbrist."
Så nu har jag beställt ett armband med hematitstenar i till min dotter
hon behöver något som är avstressande o som kan stärka hennes matematiska o logiska tänkande..
samt att hon har ganska lågt järnvärde..
Så det ska bli väldigt spännande o se om det hjälper..

hallå min vänner…småler nu…det är pengar som ska öka inte stenarna…då får ni inte plats med några pengar…eller annars får ni ha resväskan som plånbok..om ni ska öka på med stenar…kram på er
Jag har hört att man ska ha citrin & tigeröga i plånboken,så det har jag

Hej #12
Som jag har hört det är citinen mot negativa vibrationer och god sömn. Ska även vara bra om du ska göra karriär. Den tillhör solar plexuschakrat.
Tigeröga hjälper dig att vara självsäker och underlättar om du är blyg. Den är också bra om du ska göra karriär.
Kanske är det så att du ska gå igenom något stort och bli framgångsrik i det du gör. Om du inte redan har gjort det.
Mvh LisaL
Hej! Läste oxå någonstans att just Tigeröga ger skarpsinne och överblick samt en klar tankegång, skyddar även mot faror som kommer till dig utifrån och ger dig mod att fortsätt, fastän det just då kanske ser ganska mörkt ut. vänder det negativa till positivt. Mycket intressant att läsa om alla dessa fantastiska stenar, vilka energier dom kan ge oss. För dom är mycket kraftfulla. Min mormor bar ett hemetit halsband, och när vi sen talade om för henne dess kraft, blev hon orolig eftersom hon har pacemaker, som sagt då ringde min mormor sin läkare och kollade upp det, och hon fick till svar att hon absolut inte fick bära hematit. Synd för henne för det var ett vackert halsband, men där ser man vilken kraft våran stenar och Kristaller har… Kram FiaH

#5 Då ska jag skaffa en genast 

Hej!
va spännande!!
Jag har haft stenarna i plånboken i ungefär 8-9 år nu, och det har verkligen hänt saker.
Jag brukar ta upp dom & rena dom , pussar alltid tre ggr på dom innan jag lägger ner dom i tryggt förvar igen