Ordens motsats
Jag vill gärna skriva i denna tråden att många av oss på jorden lever i den fysiska ordgruppen istället för den spirituella. Då menar jag att många ord har en positiv motsats. Jag kommer här till att ge er några av de ord som jag tycker är viktigt att tänka på.
Fysiska Spirituella
Mörker Ljuset
Tungt Lätt
Igonera någon Empati, förståelse
Låg frekvens Hög frekvens
Jag tänkande Visa kärlek, kommunikation
Lågt Högt
Vågrätt Lodrätt
Det finns många fler ord som man kan se som motsatser. När vi tänker i de termer som står för den fysiska delen, så kan vi skapa blockeringar i kroppen genom att låta de fysiska kvaliteterna ta över vårt spirituella tänkande. Låt dig utvecklas till att se positivt på allt och få ett flöde med kärlek i din kropp. Våga vända på dina bergrepp om du fastnat i ng mönster där du har svårt att se det positiva. Vi gör alltid de valen själv,,, vilken väg vi ska gå och hur vi ska tänka.
Är det fler ord som ni kan ta upp som står för just dessa begrepp..fysiska och spirituella motsatser. Skriv och dela med dig. Har du kanske förändrat ditt liv pga, att du ändrat ditt tänkande till det spirituella. Skriv och dela med dig av dina upplevelser och tankar.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör