App med meditation!
Ja vi som har iPhone och andra smartphones vet att det finns något som heter applikation som man kan ladda ner. Till iPhone iallafall finns det en applikation som heter MeditationBuddy. Den är gratis. Du väljer typ av meditationsmusik, det finns 9 st, och sedan tid från 5- 30 min. På med hörlurar och in i meditation.
Det är en gammal skolkamrat till mig som har gjort den här appen och du finner den på iTunes store.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad bra. Då kan man meditera under ledning, var man än befinner sig, för telefon har man ju med sig.
Vad kul! Jag måste nog jobba lite extra för att få ihop till en iphone/android i alla fall…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det är bara musik Gunilla men gott nog 
Ja Andina det får du göra. Jag har stor användning av min iPhone, mer än jag trodde faktiskt
Det skulle vara för den appen som jag skulle skaffa mig en iphone. 
Jag är så oteknisk så frågan är om jag skulle klara av en iPhone! 
Det låter i alla fall bra det du skriver Korseett.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack korsett.. Ska försöka komma i håg de när jag skaffar en iPhone. För de har jag inte.
Jag arbetar som säljare av mobiltelefoner på dagarna =)
Om ni vill ha en väldigt enkel telefon att använda är Iphone ett riktigt bra val.
Visste ni att företaget som gör Iphone, dvs Apple gjorde en riktigt grundlig utredning på hur 6-åringar använder datorer innan de tog fram mallarna för hur deras framtida datorer skulle se ut?
De härmade sedan barnens beteenden och byggde baserat på detta upp det användargränssnitt som idag ligger till grund även för hur Iphone fungerar.
Det betyder att man prioriterat användarvänlighet och enkelhet. Sedan har man byggt till mängder med bra funktioner men alltid hållt hårt om just enkelheten.
Självklart finns det mängder med inbyggd teknik men den ligger alltid i bakgrunden.
Det är just denna enkelthet som gör att så många kunder idag väljer att byta från betydigt krångligare system som övriga mobiltelefonleverantörer idad så starkt förlitar sig på och som istället starkt fokuserat på teknik. Teknik är bra men det är betydligt viktigare att kunden får en användarvänlig funktion först och främst.
Det hade jag ingen aning om Kent! Verkligen klarsynt av Apple. Men den är verkligen enkel så den rekommenderas varmt. Jag är inne på mina andra iPhone nu och det är ett bra andrahandsvärde om man vårdar dom väl.
Som jag har uppfattat det hela är den miljö övriga mobiltelefonmärken använder sig när vi som användare navigerar runt i deras menyer baserad på hur Windows är uppbyggt. Orsaken till att Windows av många inte uppfattas som lika användarvänlig beror på att den inte är skapad av ett barn utan istället av en vuxen person som därmed även hunnit forma sina tankar betydligt mer om hur världen ser ut. Utifrån detta skapar sedan programmeraren ett språk som baseras på den verklighet personen uppfattar som sann, en mer vuxen och därmed även hårdare formad verklighet.
Ett programspråk som bygger på en vuxen persons mer begränsade synsätt men som många vuxna uppfattar det mer befriande synsätt på hur verkligheten ser ut blir därmed per automatik mer begränsad.
Det är genialiskt av Apple att titta på barn som ännu inte hunnit bygga upp dessa begränsningar. Apple använder sig därför av barnens ännu ohämmade lekbegär och skapar utifrån detta ett gränssnitt som vi som vuxna givetvis uppskattar mer än en av vuxen skapad konstgjord lek.
Det gäller att våga tänka utanför boxen och det har Apple gång på gång visat sig kapabla till. Att det sedan i tidningarna gång på gång står att nu kommer Appledödaren tyder mer på att journalisterna inte förstått den bakomliggande orsaken till varför Apple gång på gång krossar sina moståndare. Apple använder sig av den lekfullhet som höger hjärnhalva använder sig av när den skapar sin verklighet medan övriga märken starkt fixerar på den teknik vänster hjärnhalva älskar att formulera.
Kunder som handlar varor eller tjänster med vänster hjärnhalva håller även hårt i sin plånbok. En kund som istället leds in på att använda sina känslor som härbergerar i häger hjärnhalva kopplar i samma stund bort pengahjärnan eftersom den instället köper en lösning. Detta är orsaken till varför Apple kan ta mer betalt. De leverar lösningar som inte bara allmänt fungerar bättre de krånglar dessutom mindre eftersom de generellt använder sig av dyare komponenter i sina produkter. Inte undra på att Apple går som tåge n gjorde förr medan de andra märkena går som tågen gör idag, åtminstone i Sverige.
Intressant 'bakgrundsfakta'! Och ja, det var ett genialiskt drag att studera barn! Det borde vi andra göra också ibland… av andra orsaker.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing