Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 1351 ggr
allhealing
1

Vad är verklighet?

Dagens hjärnforskare vet att det existerar olika samtidiga versioner av verkligheten. Vår hjärna förser oss alltid med en observation av vad det är som äger just nu rum genom vår vänstra hjärnhalva. Vår hjärna förser oss även med en observation av vad det är som äger rum just nu genom höger hjärnhalva. Det existerar därför åtminstone tre olika samtidigt pågående versioner av det som kallas verklighet inuti vår hjärna. En version i respektive vänster och höger hjärnhalva och en tredje version som utspelas när vänster respektive höger hjärnhalva fungerar i fullständig harmoni med varandra.

Den verklighet vi idag upplever är en verklighet som är starkt fokuserad på vänster hjärnhalvas observationsförmåga. Det är en fysisk verklighet där vi registrerar information med våra fem sinnen. Hela den civilisation vi idag byggt upp och bildat lagar och förordningar kring bygger på vår förmåga att studera vår omgivning med vänster hjärnhalvas observationsförmåga.

Vilken verklighet erbjuder höger hjärnhalva oss?

Följande är min egen uppfattning och har ingen som helst vetenskaplig förankring och hur skulle den kunna ha det när vetenskapen idag grundar alla sina lagar på den verklighet som enbart går att observera genom vänster hjärnhalvas perspektiv.

Det jag har förstått är att det i höger hjärnhalva existerar en matematisk verklighet som ligger bortom den verklighet vänster hjärnhalva är kapabel att studera. Vänster hjärnhalva bygger sin vetenskapliga verklighet på de studier som är möjliga att göra inom begreppet tid och rymd. Det är i korthet en fyrdimensionell verklighet och däri ligger begräsningen. Ingenting förklaring som inte går att beskriva med denna matematik existerar därför inte heller i den begreppsvärlden. Denna matematik är därför oförmögen att beskriva dimensioner som existerar bortom dessa fyra.

Anta att det i höger hjärnhalva (baserat på den hjärnforskning som idag är känd) existerar en oändlig dimension(en femte dimension) som har tillgång till ett helhetsperspektiv som saknar begräsning. Denna dimension är därför när den observeras från vänster hjärnhalva osynlig eftersom vänster hjärnhalva enbart kan observera fyra dimensioner.

Anta även att det i den dimensionen existerar en inspelning av allting som någonsin ägt rum i vänster hjärnhalvas dimension hos alla människor genom alla tider. En skapligt stor databas helt enkelt.

Anta dessutom att det i höger hjärnhalvas dimension inte existerar tid eller rum utan istället existerar oändlighet.

Om dessa antaganden är verkliga är följande möjligt att uppnå.

Tidsresor blir därmed möjliga att genomföra eftersom man i höger hjärnhalva inte reser bakåt i tiden utan istället förflyttar sig till en redan inträffad potential på vänster hjärnhalvas tidslinje. Därmed har man inte gjort en fysisk resa utan istället genomför en samkörning mellan vänster och höger hjärnhalvas databaser.

Till vilken nytta är då detta?

Som jag har förstått det hela blir följande möjligt att uppnå.

Orsak och verkan är en högst verklig upplevelse när man färdas utefter vänster hjärnhalvas tidslinje.

Sjukdom i en människokropp uppkommer någonstans utefter denna tidslinje.

Eftersom det även existerar parallella versioner av den egna tidslinjen där jag exempelvis valde att gå till höger istället för till vänster i en vägkorsning existerar det även en version där jag istället för att bli sjuk valde att förbli frisk.

Det är därför fullt möjlig att hjälpa en sjuk person åter till ett friskt tillstånd.

Givetvis är det alltid upp till personen själv att fråga efter denna hjälp. Dessutom förbättras möjligheterna avsevärt om personen ifråga dessutom tar ett fullständigt ansvar för sitt eget tillfrisknande.

Förstå att det existerar lagar och förordningar i varje land och dessa ska alltid följas.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mycket intressanta tankar du har där Kent.

Tack för ett mycket bra inlägg!

Indiania
0

Tack Allhealing! Det där är intressant och spännade som du skriver om.Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Man kan ju fråga sig varför det inte forskas mer kring hjärnan. Kring båda hjärnhalvorna…

fri
0

Hej Kent, vill bara säga att jag tror du är på helt rätt spår….
Jag har alltid haft en känsla av att allting är möjligt…… speciellt när det gäller tillfrisknande. Jag skulle aldrig kunna förklara det så bra som du gör här, men jag har en känsla av att det vi tror är omöjligt är fullt möjligt när vi tror det. Att förutsättningarna förändras då.
Jag kanske får anledning att praktisera det här, nu när vetenskapen ska fixa min kropp.

Tack för jätteintressant läsning som du delar med dig av ! Glad

fri

majlar
0

Oj, det var stort tänkande. Hjärnan är jag övertygad om, lever sitt eget lilla liv.

Vi är bara små robotar som lyder minsta lilla vink.

Jag tror också på att om man verkligen vill någonting så kan man genomföra det. Man måste hålla kvar tanken och bestämma sig för att det här funkar.

Tack för den Kent.

Andina
0

Tack för en bra och spännande artikel! Och härliga tankegångar!

Det är spännande när forskningen "närmar" sig "alternativt tänkande". Det du skriver ligger ju väldigt mycket i linje med hur många av oss ser på Livet. Kontentan blir ju lite av "perception" - hur vi 'uppfattar' livet. Om hjärnans båda delar förmår 'uppfatta' de övriga alternativen som finns och sker runt omkring oss och "förmedla" det till vårt medvetande - tänk vad spännande! Tänk också vad vår "logik" skulle kunna utvecklas när vi förmår ta in mer än det vi hittills tyckt vara logiskt…

Det är ett mycket spännande ämne som jag alltid varit fascinerad av!!!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing