Kurry-Energier
Jag har varit med om vid flera olika tillfälle att våra katter går och lägger sig på de sk, kurrylinjerna som finns i marken. Det är linjer som går genom vår moder jord och är placerade med precission. De korsar varandra genom jordytna från olika håll och då uppstår det ju att linjerna möts och blir till kryss. Där krysset ligger finns då negativ energi som kan påverka oss otroligt mycket.
Våra katter är experter på att hitta dessa kryss och har förmåga att transformera de negativa kryssens energi till positiv. De absorberar energin.
Vi kan påverkas mycket av dessa linjernas kraft då de korsar varandra. Man ska inte ha sin säng i ett kurrykryss, utan antingen flytta eller bryta av linjerna med kopparplatter som placeras under sängen.
Jag var ute och körde en ganska lång sträcka i helgen och då körde jag fram och tillbaka 2 ggr. Det blir så när man hämtar och sen lämnar barn. Så jag körde ju sträckan 4 ggr på 2 dagar. Vid alla tillfällena så reagerade jag på att motorn saktade ner vid ett och samma ställe. Jag märkte att bilen stannade upp lite för att sen komma igång igen. Detta var en lång nedförsbacke, så det var mest det jag reagerade på. Jag är övertygad om att det finns en stark kurrylinje där som även påverkade min motor i bilen.
Är det fler som upplevt något md kurrylinjer ? Vore skoj om ni hade egna upplevelser som ni kan dela med er av.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej!
Det är intressant med kurry linjer. Själv har jag problem med att sova om sängen står i korset. Har hört att katterna jagar i korsen/linjen,råttorná är slöa i dom. En annan sak som kan vara bra att tänka på och uppmärksamma är att barn är väldigt känsliga för kurry. Om barnen vill möblera om i sitt rum, låt dom göra det. En av anledningen kan vara problem med linjer och kors. Ibland kan vuxna vara lite dryga och vi ska ibland lägga oss i hur dom ska ha det*L* Barnen hittar den bästa sängplatsen själva. Lika med bäbisar har dom problem med att sova? flytta sängen. Det kan vara en av orsaken.
Eva

Det var intressant det du säger Eva. Jag tror nämligen också att barnen själv vet var dom vill ha sina möbler och att det inte bara har med deras sätt att göra, utan att dom mycket väl känner av dessa energierna. Så låt era barn visa er var möblerna ska stå i deras rum, så sover dom kanske bättre, och blir piggare och gladare. 
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör