Healing iFokus

Healing

Läst 6400 ggr
[Kolforsen]
2

Healing mot ångest?

Funkar healing mot ångestsyndrom? Har massor jag skulle behöva hjälp med isåfall….

Indiania
0

Hej Kolforsen!

Healing kan hjälpa/ lindra mot tillfällig ångest.Men har du ångestsyndrom så antar jag att du varit hos läkare eller psykolog för du behöver ju proffsig hjälp då.

Healing kan däremot vara ett komplement men det botar ju inte själva sjukdomen.

Hoppas du har någon att prata med, du behöver ventilera saker du har inom dig!

Kram från Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

allhealing
0

När jag arbetar med personer som önskar ta tag i underliggande orsaker till varför reaktioner såsom ångest ställer till med så mycket känslomässiga upplevelser har jag förstått att det är än viktigare att gå på djupet och där ta reda på varför denna ångest uppstår i kroppen. Det jag alltid trycker på är att den som ber om hjälp även är beredd att ta fullständigt eget ansvar för sin läkning. Det är först då som en fullständig läkning kan ske. Läs gärna mer om hur jag tänker kring detta på sidan här under.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

fri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Kolforsen !

Håller med om att det kan lindra eller komplettera en behandling men ångesten kommer alltid tillbaka om du inte kommer åt orsaken till din ångest. I terapi kan du få hjälp att hitta orsaken och få tala om den, ibland kan det räcka med att sätta ord på saker för att ångesten ska försvinna. Du ska inte behöva leva med ångest och det finns jättebra hjälp att få !

fri

[GunillaF]
0

Jag håller med alla föregående i det de skriver.

Går du hos någon professionell för närvarande? Är det första gången du känner så här?

[funderaren]
0

jag tror också att healing bara fungerar tillfälligt mot ångest som är mer konstant, om man nu inte lyckas ta tag i orsaken till ångesten samtidigt som man får healing, då kanske man slipper få tillbaka ångesten. healing kan ju säkert ta bort ångest, har själv erfarenhet av detta, men om man ej tar itu med anledningen till ångesten så kommer ångesten kanske tillbaka efter ett tag. jag antar att ångest är en oro för något, och då är ju frågan vad man är orolig för, och varför. kanske har oron något samband med någon tråkig upplevelse, och då kanske man borde försöka analysera den upplevelsen lite, och analysera sin oro. jag försöker själv att analysera mina tankar och tänka mer positivt. det hjälper kanske inte att försöka fly från sina jobbiga känslor heller, ju mer man gör motstånd mot och är rädd för ångesten, ju mer kanske den håller sig kvar. ibland kanske oron kan bli ett sorts inlärt mönster, och ju mer man tänker oroliga tankar eller tänker på själva oron, ju oroligare kanske man blir.

[GunillaF]
0

#5 Du funderar klokt, funderaren.

Det kan vara svårt att ta sig ur sånt här på egen hand, därför kanske man ska ha hjälp att tackla alla frågor på rätt sätt.

[Kolforsen]
0

Hej igen!

Varför tar ni för givet att jag inte vet varför jag har ångest? ;)

Jodå jag vet orsaken och tyvärr har inte terapi och övrig "proffessionell" hjälp fungerat. därför tittar jag nu på alternativ hjälp.

[GunillaF]
0

#7 Jag tror inte att någon tar för givet. Vi brukar fråga.Glad

Jag sänder kärleksfulla tankar till dig under dagen.Glad

fri
0

Hej igen !

Jag känner dig inte men min tanke är att även om vi vet orsaken,
så kan den ligga ändå djupare och ibland längre tillbaka i tiden.
Ibland minns vi den inte ens. Jag vet inte vad du provat men det finns olika terapier där man genom avslappningsövningar kan få fram sådana minnen. Men jag vet inte om det stämmer in på dig.

Hoppas du finner ett sätt som hjälper dig !

fri

allhealing
0

Du kan mycket väl veta hela orsaken till varför du upplever det du gör. Det handlar egentligen inte alls om dig, det handlar om hur den alternativa vården respektive sjukvården och den professionella vården förstår det du söker hjälp för och därmed är kapabla att leverera lösningar på.

Det som skiljer sjukvården och övrig professionell verksamhet från helhetssynen som den alternativa vården erbjuder är just helhetssynen där jag med helhetssyn menar följande.

Helhetssyn är förmågan att ta hänsyn till såväl vänster som höger hjärnhalvas unika förmågor.

Den bakomliggande orsaken till varför dagens sjukvård och professionella vårdapparat ser ut som den gör beror på hur hela den världsbild vi idag använder oss av kommit till.

Den världsbild vi idag lever i är den värld vänster hjärnhalva presenterar för oss. Om du vill veta mer exakt hur denna världsbild skapas googla då på hjärnforskaren Jill Bolte Taylor för en fullständig förklaring på hur vänster respektive höger hjärnhalva presenterar det vi upplever som verklighet. Sök efter forumet TED för en fantastisk videopresentation i och för sig på engelska. Eller läs den svenska boken om henne.

Vi lever i ett fysiskt universum som skapas inuti vår vänstra hjärnhalva. Detta fysiska universum ger oss möjligheten att studera bland annat rörelse, massa och avstånd. Utifrån de parametrar som detta fysiska universum erbjuder är det sedan enkelt att skapa matematiska, fysiska, och biologiska observationer.

Utifrån de observationer som därmed blir möjliga att göra är steget inte långt till skapandet av antaganden och formler som sedan sammanvävs till teorier och kanske längre fram vetenskapliga teorier som i sin förlängning även kan leda till underlag för uppbyggnad av såväl lagsystem som myndigheter och som i sin förlängning kan leda till sjukvårdssystem.

Allting detta är dock en projektion som hela tiden pågår i enbart vänster hjärnhalva. Därför är den vård som detta sjukvårdssystem klarar av att ge även begränsat av de parametrar detta system sätter upp, nämligen hur vänster hjärnhalva uppfattar det vill kallar för verklighet.

Den alternativa vården tar även hänsyn till det perspektiv som höger hjärnhalva erbjuder.

Därför klarar den alternativa vården av att göra sådant som den vänster hjärnhalvs baserade vårdapparaten inte ser som i ditt fall är att observera och komma med förslag som även innefattar höger hjärnhalvas observationsförmåga.

Därför klarar den alternativa vården av att presentera lösningar som enbart vänster hjärnhalva är oförmågen att upptäcka.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Kolforsen]
0

som sagt har jag provat de flesta "traditionella" terapier och är nu intresserad av annat….

[funderaren]
0

visst, du kan ju alltid prova healing, det kan ju faktiskt hjälpa. ibland kan man behöva få healing flera gånger. healing på distans fungerar också bra om man har svårt att hitta någon som ger healing i sin närhet. det finns många olika sorters healing också. reconnection ska väl vara rätt stark. Kristushealing är också stark, tycker jag. det finns många som ger gratis healing också. vissa skickar healing gratis till flera personer på samma gång (distans) men då brukar den nog inte bli lika stark som om de skickar till bara en person, och det finns de som skickar gratis till en person också. det finns även de som skickar rätt billigt, så man behöver inte betala flera hundra kronor för det. de e bara att leta på internet, skriva healing eller distanshealing. det finns även många som är bra på att ge medial vägledning, om man vill ha det. men det kan hända att sådana saker och råd ändå bara ger lindring för stunden om man inte själv lyckas ta tag i sin oro och anledningen till den, och att man kanske kan bli lite beroende av sådan andlig hjälp som healing, precis som man kan bli beroende av "lyckopiller".

kanske kan det hjälpa att meditera och vända sig inåt, söka svar inom sig själv, inte bara hos andra. jag har själv sökt svara utanför mig själv, men ska försöka söka svar mer inom mig själv.

kan ge tips på lite andra alternativa saker som verkar bra-

EFT! har själv läst en del om detta, o tror att det är rätt bra. man kan använda metoden på sig själv och den är lätt att lära sig. finns information på internet.

Zonterapi. verkar också kunna bota mycket, men då måste nog ofta gå på behandling flera gånger, men man kan även lära sig om fotpunkterna själv och behandla sig själv.

the healing code, har nyligen läst om denna healingform. verkar rätt bra, om man ska tro på det jag läst om detta. behandlar orsak, inte bara symtom.

Resanterapi. handlar om att gå in i känslan, in i kroppen, konfrontera trista minnen.

Hypnos. (men det kanske inte direkt är en alternativ metod.)

regressionsterapi.

rosenmetoden, en sorts massage som ska gå mer på djupet, frigöra känslor.

kanske andningsövningar kan hjälpa lite också, eller avslappningsövningar.

om man vet orsaken är det nog lättare att behandla. men ibland kan det ju vara flera orsaker, det man tror är orsaken kan ju vara något som triggat igång känslor från andra händelser man upplevt tidigare. då kan man behöva konfrontera både hädelserna i dåtid och nutid, och sitt eventuellt felaktiga synsätt på dessa händelser. man kanske tolkat dem alltför negativt. ångesten vill väl antagligen tala om något för oss. kanske att vi är rädda för något. kanske att vi tänker på ett felaktigt sätt om något.

[funderaren]
0

man kan även ge healing till sig själv, eller be om healing från andevärlden. man kan be änglarna om healing. man kan även be om healing med hjälp av violetta flamman, det finns att läsa om detta och hur man ber om healing från änglar eller med violetta flamman på internet.

[funderaren]
0

det finns även mer naturlig medicin  att prova om man inte vill ta "lyckopiller", t ex rosenrot, 5htp. viss mat ska visst vara bättre eller sämre mot ångest också. länk-food and anxiety anti-anxiety diet from anxiety no more.

du skrev "ångestsyndrom" så då antar jag att du menar mer varaktig ångest, o då kan man ju undra om det inte handlar mycket om ett alltför negativt tankesätt angående vissa saker. det kan t ex vara "katastroftänkande", tankar om sådant som inte alls behöver hända, men som man är rädd ska hända. då kanske det kan hjälpa att analysera sina tankar. varför tänker jag så. varför oroar jag mig för just det jag oroar mig för. är tankarna realistiska. hjälper oron. ibland kanske man även blir orolig för sjäva oron, och för tankarna som framkallar oron. kanske hjälper det då att tänka att det bara är tankar och känslor som kommer och går. man behöver inte tro på sina egna orostankar. man kan försöka betrakta dem och tänka-ja´ha, där kom ännu en tanke, och ännu en. det svåra är att försöka vara så medveten om sina tankar hela tiden, så man lär sig att inte ta dem alltför hårt, och att kunna acceptera dem istället för att försöka undvika dem, men samtidigt välja att tänka mer positiva tankar. ju mer man tycker illa om och vill undvika tankar ju mer kanske de dyker upp, för då tänker man ju på att undvika dem och då är det ju svårt att låta bli att tänka på dem. så då borde det ju vara bättre att de dem lite mer utifrån, som just tankar, och acceptera dessa tankar, utan att ta dem på så stort allvar, och sedan välja att tänka andra mer positiva tankar. kanske kan ångest även ha med kontroll att göra, att man skulle vilja ha kontroll över allt i sitt liv. man kanske känner sig som ett offer för omständigheterna eller för andras handlande. man kanske måste inse att man inte kan ha kontroll över allt, men samtidigt så kanske man ändå har mer kontroll över sitt liv än man kanske tror. man har kontroll över vilka val man gör i sitt val av tankar och handlingar i livet.  vissseligen kan ju även valmöjligheter ge oro för att välja något som man sedan kanske tycker var fel val, men då var det ändå ens eget val, och man kan ju göra nya val.

fri
0

Hej igen Kolforsen !

Kan tipsa om en terapiform som heter Psykosyntes som hjälpte mig vid ett tillfälle i livet.
Jag upplevde inte heller att de vanliga terapierna hjälpte mig, men det gjorde det här.

Jag kan inte säga att den passar alla, vi är ju olika och att personkemi och sådant stämmer spelar också in.
Terapin inbegriper hela människan , även den andliga delen. Det ingår även avslappningsövningar och annat som inte alltid ingår i den traditionella terapin.

Du kan ju undersöka och läsa lite om den, så kan du bilda dig en egen uppfattning.

Hoppas du hittar något som passar just dig, lycka till ! Glad

fri