Healing iFokus

Healing

Etikett: healingmetoder
Läst 4788 ggr
Skogshumblan
0

Kan man heala sig själv?

Hej alla healingare:) Som rubriken antyder undrar jag om man kan heala sig själv. Några tillfällen har jag varit på väg att bli ex. förkyld eller på annat sätt fått något kroppsligt ( fysiskt eller psykiskt) men då tänkt goda tankar, sagt ifrån att "nä det här kan jag och nu räcker det" och så är det som att just den där "gränssättningen" i tanken antingen bryter sjukdomen helt eller lindrar hela förloppet. Är det möjligt eller är jag bra på att ljuga mig frisk;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Skogshumblan !

Jag har också upplevt att jag bestämt mig inombords och att det har vänt då, men inte alla gånger.
Jag tror att det kan ha viss inverkan men samtidigt måste man tillåta sig att vara sjuk ibland, när det handlar om att vi har överansträngt oss och behöver återhämtning.

Det går att hejda t.ex förkylningen från att bryta ut ibland genom att lyssna på kroppen, vila när man är trött och ge tillskott av vitaminer mm

fri

Indiania
0

#0 Jag tycker att man kan stärka och heala sig själv på olika vis. Dels med Reikihealing där jag lägger händerna på olika ställen på kroppen eller där jag behöver healas.

Tankens kraft kan också hjälpa, likaså musik och vara ute i naturen, det finns olika slags helande  och håller med dig #1 Att det är bra att lyssna till kroppen och även lyssna inåt.

Så är det jag upplever healing! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

Jag kan bara hålla med vad som skrivits ovan.

Vi kan heala oss själva likaväl som att vi kan ge healing till andra. Och healing är ju så mycket, som också nämns här.

Och tankens kraft är enorm. Bakom tankens kraft ligger intentionen - och däri ligger magin! 
Även bakom healingen - till dig själv eller till andra - ligger intentionen som en magisk nyckel.

Härligt att du själv har uppfattat att det faktiskt fungerar - för din kropp har ju svarat dig tydligt, Skogshumblan! Grattis till både självhealingen och upptäckten! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

fri
0

Instämmer Indiana i det du skriver, det finns verkligen många sätt !
Så ser jag också på healing !

Glad

[GunillaF]
0

Visst kan vi be om de helande energierna för egen del.

Vi blir så en kanal till oss själva och healingguiderna ger de energier vi för tillfället behöver.Glad

Indiania
0

#4 Då tänker vi lika där, vad glad jag blir. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[walkinbeauti]
0

Kan bara instämma med er andra och tex inom Reikin och den Shamanska healingen får man lära sig att ge healing även till sig själv.Reikin har vissa handpåläggningar över olika chakran där man ger healing åt sig själv men som skrivits är vi ju en kanal och så fort vi öppnar upp börjar den universella energin att flöda vilken vi både kan ge och ta emot själva.

Varje gång jag ger Shamansk healing får jag automatiskt healing själv,lika så med andra healingformer så får vi själva så fort vi ger.Reikin sysslar jag inte med längre men tycker det är en bra healingform att lära sig om man tex är ny och även om man inte utövar Reiki finns alltid initiseringarna kvar och man kan när som helst öppna upp sig för Reiki både för andras räkning och egen.

Healingförmågan besitter vi alla men det kan vara bra att sätta fart på energin/flödet med en kurs eller besök hos en healer,men den finns med oss från födseln och vi kan alla ge till både oss själva djuren och andra.Glad

fri
0

Vill bara instämma i det walkinbeauti säger om att alla besitter healingförmåga, jag använde healing långt innan jag ens visste att det var det jag gjorde. Jag lade omedvetet händerna på min mage som jag har haft problem med i nästan hela mitt liv. Jag använde tankens kraft och såg för mina ögon hur mina sår läkte.
Jag använde även bönen och upplevde tydligt att jag blev hjälpt av den.
Jag bara gjorde det, mycket omedvetet.
Kunskapen fanns inom mig helt naturligt, vilken den gör inom var och en.

Håller med om att utbildning är bra för att utveckla den ytterligare och värdefull när man ska heala andra människor.
Jag har gett rådet till flera personer som jag healat att ge sig sig själva healing, då jag inte haft möjlighet ibland. Det tycks fungera utmärkt och det känns bra att ge människor tilltro till sig själva.

fri

majlar
0

Be om healing till dig själv och du kommer få det.

Skogshumblan
0

Tack för era svar. Då ljuger jag inte då;)

/ Skogshumblan

stina63
0

Jag blir inte riktigt klok på reiki.. Kanske är jag inte insatt ide.  Jag får söka lite om de kolla upp de.

*8 Fri Så är det för mej också… Jag visste inte att de var healing jag sysslade med innan förren jag lärde mig de. Så som jag fick lära mig så gjorde jag innan utan att veta om att det var healing

fri
0

Du ljuger inte Skogshumblan, du har förstått hur det fungerar !Glad

Ja Stina63, du har kunskapen inom dig och när man följer sin intuition och känsla blir det rätt ! Ja sök lite du….. det kanske är något för dig !

Jag brukar tänka att det var tur att jag visste så lite om så mycket och gjorde så mycket omedvetet, det gjorde allting trovärdigare för mig när jag väl blev medveten ! Skrattande

fri

Elpida
0

När du "ljuger" använder du bara LoA, och det funkar ju alldeles utmärkt. I övrigt kan jag bara hålla med de andraGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
0

Fri, helt rätt. Kommer ta de orden ens mig framåt på livets väg:) Elpida, mmm det där Loa är nästan läskigt effektivt!

/ Skogshumblan