Varför göra så här?
Vad ledsen man blir av att läsa sån`t här 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hur kan personal göra på detta viset, jag har arbetat med äldre i många år och jag blir så arg och upprörd. Finns inte etik och moral längre?
Jag "tog mod till mig" och läste rubriken… Ville först inte ens gå in och titta på länken - förstod ju ungefär vad den innehöll.
Men ville inte läsa resten. Rubriken var mer än nog.
Jag vet inte vad man ska säga. Kan man säga nå't - utom att man (=jag) "kräks" på så'nt!?!
Vilken skam för människor som arbetar inom vården. De flesta är ju helt underbara - men det måste vara nå't förskräckligt även för dem, för de "dras" ju med i allmänhetens syn på personal inom vård och äldreomsorg.
Jag förstår att de som har ett hjärta som vill hjälpa andra människor söker sig till vård och omsorg. Men varför dras kallhamrade och empatilösa till dessa yrken??? Är det för enkelt att få jobb inom vården???
_Det är inte bara sorgligt - det är för dj-igt att så'nt får ske!
_Tack och lov uppdagades detta. Men hur mycket sker som aldrig uppdagas?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ja Andina det är för dj…igt! Har alltid tänkt att de som skall arbeta inom vården skulle testas för att se om de lämpar sig och har rätta känslan att ha detta arbete.
Otroligt man tror inte att sånt där kan förekomma,jag tänker både på den själ som gått över och anhöriga.Man saknar faktiskt ord och blir bara förbannad 
Det är mycket som pågår bakom ryggen på oss men oerhört bra att det kommer fram i dagsljuset då får folk upp ögonen och kan vara uppmärksam både personal och patienter.
Jag blir så ARG när jag läser något sådant, Hur kan man betee sig på de sättet mot någon som ligger för döden. FY attans.
Jobbar inom vården själv vet hur de är. Måste visa respekt mot andra, Vad är de för folk?
Finns det ingen respekt och empati kvar? frågar jag mig. Fy och skämmes till såna här typer!
I varje situation bör vi tänka; "Vill jag bli bemött/behandlad på det här sättet" Är då svaret NEJ, så ska vi inte göra så mot någon annan heller.
#4 och #5 Nej man fattar inte hur de kan bete sig på det sättet, de måste vara helt utan medkänsla men jag undrar, HUR kan de bete sig på detta viset?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad ska man säga, jag blir mörkrädd !
Märkligt vad människor kan ta sig till, avstod från att läsa allt men det jag läste var tillräckligt ! Det kommer en dag när även de här människorna behöver hjälp och omtanke och jag kan inte låta bli att tänka att samvetet kommer att komma ikapp dem ! Stackars dem då !
Håller med, ledsen är bara förnamnet ! 
fri
Vidrigt och helt oacceptebelt. Vad är det som får människor att bete sig på ett sånt sätt. Usch och fy säger jag.

(har inte en susning om hur fanken jag gjorde för att få den där stilen på texten…)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Och nu ser jag att texten ser helt normal ut
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

En eloge till vikarien, som vågade anmäla
.
Etik & moral, borde alla arbetsgivare se till att personalen får diskutera / gå på kurs/info….med jämna mellanrum !!
Det är färskvara !!
FY så vidrigt. Respektlöst känns som ett rätt lamt ord men det är väl det närmaste jag kan komma. SÅ lågt gjort och helt rätt att de fick gå!
Har extrajobbat inom äldrevården och visst har det hänt att någon man trodde skulle ha dött har repat sig eller tvärt om men att slå vad om det eller på annat sätt göra ett "jippo" av det? Nä fy…Ush.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Respektlöst och sjukt. Jag saknar ord över händelser som dessa… Vidrigt.
så dålig stil .
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Läste i dag att de tre personer som gjorde detta nedriga har polisanmälts och fått sparken! Med all rätt!!! Det tråkiga är att handligen kan de ju inte ha ogjord.
Undrar vad som skall lära dessa vårdare…..som man sår får man skörda.