Dagens visdomsord 27/8
Härlig höstbild gunilla
Så är de.. Varje människa har något som man kan lära sig av.
Ja det är det som är så härligt och givande att träffa nya vänner 
Vackra blommor bjuder du på också, Tack Gunilla och Dalai Lama 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack för en mycket bra påminnare! Så är det! 
Tack för vackra blommor också!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så sant Gunilla !
Vad intressant det blir när vi tänker så, tycker jag !
Jag har mött många som lärt mig mycket och i dessa möten tycker jag att jag dessutom lär mig mycket om mig själv.
Barn har lärt mig väldigt mycket men även många vuxna, alla har tillfört något på min väg.
Tack Gunilla för påminnelsen som vi så väl behöver ibland !
fri
Blommorna plockade jag in från trädgården i går.
Vacker sensommar höstbukett.. 
#5 Vad mysigt Gunilla! Jag plockade in lite luktärter häromda`n. Hade blivit ärtbockar på flera ställen och trodde jag kunde använda ärtorna att så igen nästa år. Vet du om det går att så om luktärter?
#7 Vet inte men det borde ju gå. Torka dem och låt dem ligga luftigt och försök till våren
#6 Skall testa och se ! Tack Gunilla! 
Indiana, det går jättebra ! Det sägs att man inte ska så dem på samma plats bara men även det har fungerat här.
fri
Tack Fri, vad glad jag blir! 
Det tog lite tid innan jag insåg att jag faktiskt kunde samla in frön och ärt från min trädgård. Köpte nytt varje år, nu samlar jag in massor med frön till nästa års odling och de funkar jättebra !
Har blivit en kul hobby och jag tröttnar aldrig på att så och se hur det blir vackra växter av de små fröna.
Rena trolleriet tycker jag( lite barnslig där)!
fri
#12 Det är väl inte barnsligt att se hur det blir vackra växter utav frön, jag tycker det är så kul.Likaså har jag satt två streptukarpusblad i en kruka och nu har det kommit ett litet barn i mitten. 
Nej, det kanske inte är det ändå !
Jag visste inte att jag hade det här intresset förrän jag fick möjlighet för 8 år sedan, det jag kallar trädgård är egentligen en stor uteplats som jag utnyttjat till max.
Min trädgård har gett mig så stor glädje på många vis och jag kommer aldrig mer att kunna klara mig utan möjligheten att få pyssla med blommor.Tänk att jag skulle bli över 40 innan jag lärde mig vad jag tyckte om !
Vad kul med streptukarpusbarnet, kul att det finns fler som delar min förtjusning ! 
fri
Nära naturen, nära oss själva ! Mitt i prick där ! 
Tjusig bukett av höstens goda. Och kloka ord i dag med. Kram
Tack Fri, det är så jag känner! 
#0 Förlåt Gunilla vi har nästan kapat din tråd! 
Oj, förlåt……. inte meningen !
fri
Kapa på ni!
Du är allt bra go Gunilla! 
Nämen….

Go var ordet !!!

Jaha då hoppar jag in också, och passar på att påminna om att man kan ta frö från alla blommor. Det går alldeles utmärkt. Även alla frukter med kärnor, jag satte kiwikärnor i våras för att testa, och det blev fina små plantor, det blir säkert inte några kiwisar, för det måste man nog ha dom i växthus. Men det är roligt att testa. Jag har även satt spansk peppar som det har kommit frukt på. Så ut och plocka frökapslar och ta in och torka. Så har du gratis frön till våren.
#25 Visst är det kul att testa!
Hörni…egentligen så är inte tråden kapad. Det här hör i allra högsta grad ihop med #0. "Vi lär av varandra"!
Ja, och jag tycker att jag lär mig lite mer om vilka ni är, inte så olik mig känns det som !
fri
#26 Tänkte faktiskt på det förut, lustigt!
Vi lär känna dig också Fri! 
Samhörigheten känns!
Ja,det tycker jag också ! 
fri