Trancehealing!
Hej! Nu har jag beställt tid hos en trancehealer som ska komma till Stockholm. Ska bli intressant om hon kan hjälpa oss bli friska :) Har någon varit hos en sådan? kram Jile
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har inte varit till någon trancehealer. Det blir spännande att höra om ditt besök där. Jag hoppas du vill berätta sedan. Ha det så bra där.
Vad spännande, Jile! Jag hoppas verkligen att du upplever den positiv!
Jag har bara fått transhealing av tränande healers. Jag känner energierna men det gör jag även med "vanliga healers". Och även när jag varit hos ett transmedium har jag upplevt dessa starka energier i rummet och i mig.
Nu hade inte jag några påtagliga problem vid healingarna, så jag kan inte säga vilken verkan healingen haft på mig… Men oavsett teknik, så är ju de helande energierna helande - för kropp och själ.
Jag hoppas också att du vill berätta om ditt besök efteråt!? Spännande!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#0 Nu blev jag lite intresserad Jile och undrar vad h*n heter?
" Var nära naturen - var när dig själv "
Spännande Jile! 
#1 Tack Gunilla, lovar berätta. 
#2 ja vad kul att du med har testat. Ja trancehealingen har denna kvinna ej gått på utbildning för. Nu var det ju tänkt för min dotter , men eftersom jag har lite krämpor med och jag är där så slog jag till med :) Lovar berätta om det….hoppas jag kommer dit nu.
#3 Ja hon var med i Nära tidningen och heter Annelie Johansson från Kalmar. http://www.orfalese.se/ har pratat med henne och hon verkade seriös duktig och pålitlig. Tom reportern fick sig en stunds healing och kände starkt. Hoppas ju så för min dotters skull och hennes allergier mm. Har ju sökt en hel del vid det här laget.
#4 Ja visst är det spännande Sisa..att andevärlden ska operera oss…hi!! slipper ju narkosen iallafall.
# 5 
#5 Är det andlig kirurgi ni ska på, undrar jag när jag läser att du "slipper narkosen"? Det är skillnad mot om du skulle på transhealing.
Jag var hos henne i juni.Och jag har diverse krämpor sen tidigare,bland annat testosteronbrist i ca 15 år.Sen jag var hos henne har jag fått kraft i kroppen som jag inte har haft på femton år.Och testosteron finns det i kroppen.Så jag kan varmt rekomendera henne.Det är det bästa som har hänt mig i livet.Det läkare inte har klarat av att hjälpa mig med,har hon lyckats med.

Har läst om henne och det verkar riktigt intressant.Hoppas du blir lika nöjd denna gången 
Där läkare går bet lyckas andevärlden med mirakel många gånger om vi tillåter dom 
#10 I och med att jag hade testosteronbrist så blev jag väldigt trött och orkeslös.Jag var tvungen att få ca 10 timmars sömn på natten.Fick jag inte det så blev jag jättearg för minsta lilla.Så det har inte bara varit ett lidande för mig.Utan hela familjen.I och med att jag låg still och blundade såg jag ej vad hon gjorde.Men hon gjorde underverk.Jag har fått tillbaka ett liv.Vilket jag ej har haft på femton år.Jag är betydligt lugnare och harmonisk.Så till hösten ska jag gå en kurs hos henne.Så får vi se vad det leder till.Jag har gått från
till
på en gång.
Hälsningar Kim
Ja det får vi hoppas.Vissa saker kan ta ett par behandlingar.Men sen beror det tydligen på om man är villig att släppa sjukdomen eller sjukdomarna.
STOR KRAM TILL JILE MED MYCKET KRAFT OCH LYCKA TILL!!!!!
Men vad härligt att du fick så bra hjälp av healingen, Storlappen! Imponerande.
Kul att du ska på kurs hos henne också - det får du gärna berätta mer om sedan!?
Det verkar som att ni har bra chanser att få bra effekt, Jile! Väntar med spänning på fortsättningen!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Hej igen!
Ursäkta att jag dröjt med svar har ej varit in på ett tag.
Ja #7 Gunilla något av det blir det vet ej vilket. Hon känner väl vilket som är bäst eller så kanske det blir bägge. Jag beställde till min dotter tid för astma och allergier, men hon undrade om inte jag med skulle ta en tid när jag ändå var där. Åh jag blev ju så intresserad när hon kände in på telefonen mina nack- muskelbesvär.
#8 Tack Storlappen för du berättade, alltid kul att få lite info innan man åker dit hur det gått för andra . Vi har ju provat allt möjligt innan , men inget har hjälpt. Annelie (henne vi ska till) sa att vi nu kommit rätt, så vi får hoppas så. Vad skönt att behandlingen gjorde dig bra, det var ju jättespännande att höra. Jag skulle också vilja gå denna kurs hon har.
#9 Ja hoppas verkligen :)
#10 jag ska dit nästa helg om jag får någon som följer med hittar ju inte i STORA Stockholm :)
#13 precis så är det ju, kanske därför vi inte blir bra, måste tänka in att vi vill bli bra.
Ja jag lovar berätta, är så spännande så jag vill dit nu direkt….
Kram och tack
Jile
Hej JILE!
Jag blev också väldigt intresserad av det du o dottern ska på! Jag har själv astma/allergi o allergiska ögonbesvär (det senare besvärar mig mest). Ska bli intressanst o höra sen hur det gick!
Jag önskar Er stort Lycka till!
Hälsningar
okkrip56

Skulle aldrig själv få för mig att köra i stor Stockholm - iallafall inte enligt eniros kartor. Men hav förstöstan och låt inte logistiken hindra dig. Jile - full fart framåt som vanligt
nästa helg….väntar med spänning på rapport när du landat i upplevelsen/erfarenheten.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Ja det skall bli spännande att höra hur du haft det JILE! Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
#16Tack så mkt
Ja ring och beställ du med Okkrip56
vi kanske kunde träffas där :) Annars testar vi först så får du pröva sen…tänk om vi blir friska :)))
#17 Nej jag håller med dig, tar tåget det är nog så svårt med det och alla spår
….jo jag SKA DIT…fick lite semester pengar nu så då blev det ju ändå roligare. Hade ju velat gå på sommarkrysset på Grönan sedan, men det får man väl kanske glömma. Tråkiga människor (här jag bor)som ej vill med på någonting kul.
#18 Tack Indiania, jag meddelar så fort operationen är klar..har ju hoppats på så mkt nu och inget har hjälpt så jag ligger lite lågt nu.
kram Jile
Hej JILE!
Skulle vara frestande att prova på men jag avvaktar ditt besök..ska bli spännade o höra sen. Väntar på ett licenspreparat från USA som jag ska prova först, väntat nu i snart 3 mån, men det går bra med de droppar jag f n tar.
Ha de gott!
okkrip56
Ja gör så du , vi får prova först om vi överlever operationen
.
Kram Jile
Hejsan!
Nu har jag varit till Annelie och det var ju verkligen fantastiskt. Hon pratade med oss i början och hon sa direkt att hon skulle börja med dotter. Hon skulle ta lite av min tid för det skulle räcka åt mig ändå :)
Hon började hosta så hon fick in min dotters känslighet med astman mm. Hon pratade igenom vad hon fick in att vi behövde mm som vitaminer bla.
Jag tittade på medan min dotter fick behandling och det var ju så spännande. Vilken koncentration och säkerhet hon har. Hennes ögon rullade och ryckte som när en person sover. Hon kommer ju inte ihåg efteråt vad hon gjort för det är ju andevärlden som ordnar detta.
Hon pratade om den högsta energin som hon jobbar med. Jag berättade om min onda fot som ingen läkare vet vad det kan vara. Jag sa att jag har fått fotinlägg bla och då sa hon..släng dom/skit i dom.
Nu får vi hoppas på det bästa. Har idag varit stel, men enorm energi. Har städat vid mamma, städat hemma och känner mig inget trött ändå.
Ja som sagt, det var verkligen en upplevelse och kul att se henne jobba. Handen gick och snurra och fingrarna smällde vet inte hur hon kunde göra så utan att få ont. Det gick med sådan fart.
Kolla filmen på You tube så får ni se, det var hennes son som hade satt musiken till denna video.
kram Jile
Hej JILE!
Vad spännande det Du o dottern varit med om! Kommer detta att bestå för Er, dvs så det inte blir en tillbakagång? Var det Du som var med på You Tube eller?
Jag ska ha lägga detta på minnet för egen del.
Hoppas att dottern är fri från astman nu o Du från dina fotbesvär!
Kram okkrip56

Det är inte ngn större skillnad på vanlig healing och trance healing lika effektivt bägge delarna.
Skillnaden är ju att Healern som är i trance inte är medveten om vad som sker eftersom helaern går in ett sömnliknande tillstånd.
Vilket gör att healerns egna logiska tänkande sätts ur spel och andevärlden får en renare kanal att arbeta med men effektiviteten är det inte ngn större skillnad på.
Sedan pratade ngn om andlig kiurgi och det är ngt annat en vanlig healing.
Även om alla andlig kiurgi sker under trance.
Anligkiurgi är när helaern går in i kroppen och opererar bort saker
Då skär helarn upp patienten med skalpell eller kniv och går in och operar bort tumörer eller liknande med händerna innuti klientens kropp.
Sedan så sys såret i hop med nål och tråd precis som en vanlig operation.
Det mest fantastiska jag sett var en ung Brasilansk tjej som gick i trance o plockar fram en skalpell skär upp klienten i ryggen och går in med händerna och plockar bort en tumör som sitter i ryggen.
Efter hon plockat ut tumören så sluter hon såret med blicken så inte med nål och tråd som man brkar utan hon bara fokuserar blicken på såret och så sluter sig huden tätt igen.
Har även sett operationer av Filpinska Healer där händerna bara skakar o så försvinner händerna bara in i kroppen och börjar arbeta innuti klientens kropp sedan när healern tar ut sina händer från kroppen så sluter sig huden igen utan några stygn men äen här kan man se ett svagt ärr efter operationen.
Allt dett sker utan bedövning och klienten känne ingen smärta men visst kan dom känna hur dom rotar innuti kroppen och att dom skär upp huden men ingen smärta överhuvudtaget.
Finns även osynlig andlig kiurgi där healern inte skär upp klienten men där operationen sker innuti kroppen och tas det bort ngt ur kroppen som en tumör eller liknande så hamnar den utanför kroppen och man kan se den för egna ögon efter operationen.
Även under en osynlig operation så kan man se ett ärr på klientens kropp efter operationen.
Har en bekant som gjorde en sådan operation i Brasilien och den sa att det kändes hur ngn rotade innuti kroppen men det gjorde inte ont.
Däremot dagarna efteråt hade personen svåra smärtor där själva ingreppet skett.
Ungefär sopm man kan känna vid en helt vanlig operation också.
Men det finns inte ngn i Sverige som utför andlig kiurgi. I Europa finns det en i England o en i Sweitz som gör dessa operationer.
Lasse
#23 Hej och tack, ja det kan hon ju inte svara på utan vi får väl se hur det blir. Ev kan det ju behövas en eller ngn till..men spännande och se hur det går. Nej det var hennes son, tror jag. Han hade satt musiken som jag tyckte om . 
#24 hejsan lasse! nej vi fick ingen kniv i oss, men vi fick andlig kirurgi vad jag tror + trancehealing. Kanske olika på det också hur man gör. Fantstiskt det du berättade om hur andra gjort.

Andlig Kiurgi är väldigt speciellt o finns absolut ingen här i Sverige som plockar ut tumörer skär upp folk med skalpeller och operar som just Andlig Kiurgi är.
Vet att vissa här i Sverige påstår sig jobba med Andlig kiurgi men när man pratat med dom så har det rört sig om ngt helt annat en andlig kiurgi.
Den mest kända healern som sysslar med andlig kiurgi är John of God
och söker ni på honom så kan ni finna flera filmer från operationer han gör.
John of God gör både synliga och osynliga operationer men som sagt vad så kan man alltid finns aett svagt ärr där själva ingreppet har skett om det rör sig om en riktig andlig operation.
Men han är inte den enda utan finns ett flertal healer i Brasilien som arbetar med andlig kiurgi.
Jag var på en föreläsning i England om andlig kiurgi och där vi fick se ett flertal filmer från dessa operationer och det var riktigt blodiga filmer.
Det var framförallt operationer från Brasilien och från Sweitz vi fick titta på helt otroliga filmer och inget för dom som är känsliga för blod.
Vi fick även se filmer från Indonesien där healer gjorde dessa operationer där händerna bara försvann in i kroppen.
Vi fick även se hur en healer plockade ur ögat från en person opererade ögat opch satte tillbaka det.
Och patienten fick tillbaka sin förlorade syn.
Lasse
#26 Ok Lasse, ja jag kan bara framföra det Annelie sagt .

Det är ju väldigt lätt för dig att kolla om det var Andlig kiurgi eller inte bara titta på där ingreppet skedde så är det andlig kiurgi kan du finna ett svagt ärr över själva operations stället.
Lasse
#28 Nej jag kan inte se ngt ärr.

Många vet inte vad Andlig Kiurgi innebär och det blir i bland missförstånd o man säger ngt som inte är just Andlig kiurgi.
Men för den skull betyder det inte att healingen gjorde ngn nytta.
Jag sysslar ju själv med trancehealing o där personer berättar hur dom känt hur ngn arbetar innuti deras kropp men det har även skett under healing där jag inte varit i trance.
Men ingen har fått några ärr efter detta har heller alldrig hänt att ngt legat bredvid bänken som funnits innuti klientens kropp.
Så jag kallar inte detta Andlig kiurgi utan helt vanlig healing.
Även om det under en healing sesion kan kännas som ngn rotar innuti kroppen så är det helt vanlig healing och inte Andlig kiurgi som är ngt helt annat.
Lasse

Vad spännande Jile! Jag har faktiskt sett Anneli jobba på en mässa på Öland och hon är verkligen fantastisk! När jag träffade henne där tyckte hon att hon kände igen mig och jag tyckte oxå att hon verkade bekant men vi kunde inte hitta några gemensamma nämnare alls. Vi konstaterade att det behövde ju inte vara i detta livet…
. Kalmar har jag ju inte långt till, undrar varför inte jag åkt dit!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vad roligt, Jile, att du tyckte om healingen hos Anneli! Nu hoppas vi på att energierna jobbar på ordentligt så att du och din dotter påtagligt märker av förbättringarna också!
Det blev många intressanta inlägg och tankar kring Transhealing också i denna tråd. Jag är väldigt förtjust i transhealing själv. Har dock kommit ifrån tränandet i cirklar o d ett tag nu, men det börjar pocka på igen, så få se om jag inte får ändan ur under hösten. Hoppas.
Det låter orehört spännande. Skulle verkligen vilja prova.
Hejsan !
Vad roligt Elpida att du träffat Anneli, ni har säkert setts i tidigare liv.
Jag tycker du ska ta dig dit och testa, även din dotter :-)
Ja Andina nu får vi hoppas att det blir bra. Ja det blev många inlägg :-) det är bra det. Det står andlig kirurgi på hennes sida, kanske jag ej fick det då annars vet jag inte :-0
Ja testa du majlar skulle va roligt att höra vad du tyckte sen :-)
Kram Jile
Enligt Annelis hemsida så står det andlig kirurgi. Har mailat henne så vi får se vad hon säger.
Kram Jile
Jo jag är med i en grupp på facebook
där vi diskuterar olika mediala saker och healing mm och där var det fler som fått andlig kirurgi och att man ej behöver få ärr efter. Så det kanske är olika på olika människor. De kanske ger ärr för att vi ska få bevis på att de gjort en andlig kirurgi.

När du arbetar med vanli spirituell Healing så kan du även känna hur ande världen arbetar inuti kroppen.
Ngt som många tror rör sig om andlig kiurgi men det är helt vanlig healing.
Andlig kiurgi är väldigt speciellt och ett gammalt medialt arbets sätt.
Det ger alltid ett svagt ärr vid andlig kiurgi och när det opereras bort saker som tumörer brosk osv så hamnar det i en skål eller i papperskorgen ivad nu healern använder.
Så klienten kan själv se vad som tagits ur kroppen.
Den vanligaste andliga kiurgin är när healern är i djup trance och skär upp klienten med skalpell och går in i kroppen och arbetar med fingrarna och sedan syr igen såret med nål och tråd.
Vad jag vet finns det inte en enda i Sverige som arbetar på det sättet och det är vad andlig kiurgi handlar om.
Det är väldigt få i Europa som sysslar med andlig kiurgi vad jag vet så finns det bara 2 i Europa som arbetar med riktg andlig kiurgi.
Det är dessto fler i syd Amerika och i Indonesien som sysslar med andlig kiurgi.
Men det vore härligt om det även var ngt medium som blev utvalt av andevärlden att jobba med andlig kiurgi.
Så bara att vänta på det mediumet som tar med sig skalpell eller en kniv under healingen och börjar skära upp folk under sina healing sesioner.
Den Brasilanska flickan jag berättade om i tråden innan började med den andliga kirgin helt spontant.
Hon är från början en hemlös och föärldra lös flicka som en familj tog hand om.
Hon har inte gått i ngn skola o kan varken läsa eller skriva.
Under en släktmiddag hos familjen hon bor hos var det en släkting som var sjuk.
Denna Brasilianska flicka föll i spontan trance plockade fram köks kniven och skar upp släktingen på köksbordet och opererade henne. Sydde i hop henne med vanlig synål och sytråd efter ingreppet.
Detta är andlig kiurgi så blanda inte begreppen för dom som har berättatom andlig kiurgi här i Sverige har rört sig om helt vanlig spirituell healing o inte andlig kiurgi.
Lasse
Ja jag har ingen aning själv Lasse, men är med på ett forum på facebook där fler fått som de säger andlig kirurgi och där de ej blivit uppskurna med kniv. Jag har läst på Anneli Johanssons sida och där skriver hon om andlig kirurgi, att det inte sker som vi opererar utan som andevärlden opererar..alltså utan kniv.
Men jag vet ju som sagt inte vem som har rätt eller fel..
mvh Jile
Skulle vilja säga ni har rätt båda två,som med allt annat finns olika arbetssätt även inom andlg kirurgi.En del jobbar med redskap under andevärldens ledning andra enbart med sina händer där dom kan gå in i kroppen rent fysiskt sen har vi tredje sättet att hela där man utanför kroppen jobbar innåt när man helar.Allt handlar om vilka förmågor och gåvor vi fått och där vi är mest lämpad där ser vår kära andevärld till att vi får arbeta.Jag jobbar Shamanskt vilket inte tex alls liknar Reikin men syftet är att ge healing och jag vill aldrig påstå att någon annan gör fel bara för dom inte gör som mig.Vi är bara individuella och har olika tillvägagångssätt.
Så ni har båda rätt men pratar om olika arbetssätt och det finns ju hur många olika Healingmetoder som helst,precis som med Mediumskap och allt annat andligt.Syftet är detsamma det som skiljer oss åt är vårat arbetssätt men viktigast av allt är att jobbet blir bra utfört och att klienten är nöjd efteråt
Tack #39 så mkt för din förklaring, det tycker jag lät klokt
. Tänkte också att vi kanske jobbar på olika sätt.
Vad intressant att höra om transhealing! Har precis läst om detta och tyckte det verkade jättebra! Så det var verkligen roligt att läsa om hur ni har upplevt detta!
Skulle verkligen vara kul att testa på detta. Hoppas jag kan få tillfälle att göra detta någon gång i framtiden.
#41 ja prova vettja och berätta sen hur du tyckte :))
Tack vad intressant att läsa här i tråden. Mycket intressant. Har inte själv variit med om de.
#43 Kul att du tycker det Stina, jag tycker det är så spännande det här :))
Kram Jile
Någon gång ska jag själv gå till en, Men de får bli när jag ser eller läser om de. Får se om jag hittar någon
ja och berätta gärna hur du upplevde det hela :)