Din är dagen
, ,,, att älska sig själv är att villkorslöst acceptera vikten av att man får det man vill ha - att acceptera sina behov,
Marion Weinstein.
Det var en gång en kvinna som älskade sin man och sina barn så högt att hon gjorde allt för dem och ingenting för sig själv. Hon tyckte det var själviskt att göra sköta om sig själv
Hon tog aldrig semester när hon behövde det. Hon stannade hemma och tog hand om familjen, vilka uppoffringar det än innebar för henne själv. Men tillslut märkte hon att hon blev bitter därför att hon märkte att hon bara tog hand om andra och inte om sig själv.
Då började hon kräva att få det behövde. I början tyckte familjen att att det var jobbigt. Men så småningom märkte de att när hon var utvilad, blev tillvaron lugnare för dem också.
Det var inte alltid lätt för henne att älska sig själv tillräckligt för att begära det hon behövde, men hon lärde sig att om hon sa nej till de krav hon inte klarade av, kände hon sig lugn och fattad.
Och framför allt var hon inte längre bitter på familjen för att de ställde krav. När hon sa ja, gjorde hon vad de bad henne om med sann glädje.
Är jag ibland bitter över att jag gör saker som jag kunde ha låtit bli att göra?
Taget ur: Today`s gift i svensk översättning.

Tänk så mycket klokt det finns. Och att man får till sig det man behöver.
Tack Rore.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vasse go majlar
Så sant så mycket klokt det finns tänk om man ändå vore så här klok .Tack rore 
Tack Rore för mycket kloka ord, 
Tack Rore för klokorden! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Vasse goa
Tack för dina kloka ord och funderingar, rore!
Tack Rore för Visdom! 
Och visst är det så, ska jag orka att ta hand om "alla andra" på ett bra sätt, då måste jag ju ta hand om mig själv i första hand.
Om jag havererar - då har ju varken jag eller de jag vill måna om någon glädje av mig…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Klokt tänkt ! Det går aldrig att gå emot sig själv och sina känslor i någon större utsträckning,har jag märkt. Bäst som det är pyser det ut bitterhet och ilska…… fast man menade att vara snäll.
Det är kanske att vara sanna mot oss själva som är den största utmaningen, t.om för omgivningen ! 
fri