Meditation ute
jag vill jättegärna skriva ett inlägg om meditation ute. Jag har varit med om väldigt kraftfulla meditationer vid havet och i skogen. Vi har samlats några stycken och suttit i en ring, eller placerat sig där det känts bekvämast. Därefter så har min vägledare tagit med mig på resor som jag alltid kommer ha med mig.
Jag har mediterat i en grotta tillsammans med några stycken till. Det var en spännande och ny upplevelse för mig. Det var mörkt och fuktigt i grottan, men vi hade ljus med oss in. Man fick nästan krypa in där vi skulle sitta, men det var det värt ! En upplevelse utöver det vanliga.
Men ingen meditation kan mäta sig med den då man hör vågornas brus slå mot stranden och man känner vinden blåsa i håret, samtidigt som man ta ett antal djupa andetag för att fylla sig mer ren och ljus luft …det är då man minns hur underbart det var förra gången man mediterade vid stranden. Om ni vill så samla ihop ett gäng, och åk ner till stranden en tidig kväll, ta varmt på er och lite grillkorv och dricka..Njut av havet möljligheter !
Har ni några upplevelser om meditation ute, antingen vid havet, på en klippa, i skogen, i en grotta eller någon annanstans ? Dela med dig av dina upplevelser, och låt oss höra hur du kände det vid dina utemeditationer..
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag håller med dig Maria, att meditera ute vid vattnet, skogen, på en äng och med solen framme… Det är starka och upplevelserika meditationer. Nu är våren här så gå ut och meditera och upplev naturens kraftfulla energier! =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hej soulwings!
Vilken underbar meditiationsplats. Jag kan förstå varför du går dit. Vilka energier!
Du måste få jättemycket kraft där också.
Mvh LisaL
#2 Ja det var en otroligt fin plats du hittat. Själv så har jag funnit en plats i utkanten av en skogsdunge, där åkrarna tar vid så det blir öppet lanskap en bit bort, för at sen tar skogen vid längre bort igen. Där har jag min meditationsplats där jag suger i mig kraften ifrån träden och självaste Moder Jord. Det är verkligen kraftfullt at meditera utomhus, på "rätt" ställe man hittar.

Vilken underbar plats du mediterar på. Jag är oerhört glad att du delade med dig till alla oss på forumet. Tack !
Fler får gärna sätta in fotografier på platser. Jag kommer att ta kameran med mig då vi ska ut på vår meditation vid havet och jag lovar att dela med mig av vår plats till er alla.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör