Var är lilla Dessie
Vår älskade lilla Dessie, bara 1 år gammal, försvann i fredags kväll och vi är utom oss av oro. Hon sover alltid vid mina fötter, men nu har hon alltså inte varit inne på två nätter.
Jag har varit ute och letat, flera gånger på dagen igår, inatt och tidigt imorse, men ingen Dessie. Vår andra katt börjar också oroligt att jama efter henne.
Mina katter är det käraste jag har, så jag håller på att förgås av oro.
Någon som kan hjälpa mig?
Kram,
Karin
Det är så jobbigt när våra vänner försvinner plötsligt och vi inte vet var vi ska leta. Jag försökte en stund att få någon kontakt men lyckades inte alls bra. Men jag upplevde att hon ändå mår bra, jag får en 'nyfiken' känsla med mig.
Jag ska prova lite mer senare idag för att se om jag får till mig någonting. Under tiden kan vi sända henne signalen att hon ska söka sig hem nu. Jag ska "uppmana" henne att göra det på en gång nu och fortsätter under dagen.
Jag hoppas också att det tittar in fler här och som dessutom är duktiga på att få kontakt med djur på det här sättet.
Håller alla tummarna för att din vän söker sig hemåt idag!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack snälla du för dina varma ord.
Jag är inte bra på detta men hoppas innerligt att din Dessie snart är hemma hos dig igen. Vi håller tummarna! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej Karin. Jag har en grannkatt som är precis 1år och han har börjat vidga sina vyer. Första gången han inte kom hem så var matte ute och ropade. Han vägrade att lyssna, lite trotsig. Men sen kom han skuttande och glad över att han vågade vara ute själv ett par nätter.
Så vi får hoppas att lilla Dessie har gjort likadant. Kram
Ja, så tänker jag också, Majlar. Dessie ska ju bli "vuxen" nu. Varje gång jag försöker "nå" henne så ser jag henne sniffandes omkring och är nyfiken. Jag ber henne gå hem och visualiserar matskålar för henne. Få se om jag får till mig något mer, lite senare.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Åh, jag hoppas innerligen att ni har rätt. Jag är iaf glad över att vi har fint väder idag, så att hon inte behöver frysa eller bli blöt.
Tack för era kommentarer och försök, jag uppskattar det verkligen!
Vet inte hur det ser ut där ni bor och bortsprungna djur är jag otränad på men säger ändå vad som kommer till mig.Jag får ingen direkt kontakt med katten utan det är bara vad jag ser för mitt inre.
Känslan är en gråaktig husgrund,att det finns nån lite öppning hon kunnat ta sig in i.Får känsln av att huset i sin tur är grått eller lite mörkare smutsbrun och fasaden är av puts.Troligen blev hon skrämd och därför gömmer sig.
Fick till mig detta i förmiddags men ville känna in lite mer innan jag skriver något..Katt rör ju på sig hela tiden och kan ju ha lämnat husgrunden vid detta laget men är hon rädd så kan hon finnas kvar.Lekplats tror jag finns i närheten och lite stimmiga barn.
Från början var det en villa men den bilden har blivit hyrsehus eller bostadsrättshus nu plötsligt,det är så symboliskt när sånt här kommer att det ibland är svårt att reda ut.
Tanken var om hon möjligen flyttat på sig och är närmare flerfamiljshus nu än hon var i förmiddags.Men husgrund är intressant antingen finns hon där nu eller har varit.
Har ni något hus som stämmer in på färgen och att det är i puts,ett hus från typ 60-talet.Finns nåt sånt i närheten ni känner till kan hon nog vara i dessa krokar.Hoppas det kan stämma in så ni hittar henne.Men som sagt bortsprungna djur är inte min starka sida.
Tack för ditt svar. Jag känner inte igen den typen av hus, men jag ska fundera vidare på om det kan finnas något sådant här.
/Karin
Jag vet inte varför, men varje gång jag försöker 'nå' Dessie, så ser jag en svartvit katt. Kanske finns det en katt med mycket svart och vitt, som Dessie är försiktig med att passera…
Av miljö har jag bara sett mark med växtlighet på, som gräs och annat, (som om jag själv befinner mig på marknivå), som i en skog eller dylikt, samt en stor glänta intill ett skogsbryn e d.
Dessie kom just inpromenerandes som om inget hade hänt! :-) Jag är så lycklig!!
Stort tack till er alla!
#10 Det var underbart att höra! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Va härligt att höra. Hon har nog varit på upptäcksfärd. Kram till dig och Dessie.
Men vad skönt, Karin! Det var ju precis vad vi alla ville "höra"!
Jättehärligt! Gotta dig nu och njut av att Dessie är hemma igen! Hon är en liten nyfiken själ som vill utforska och leka… ;)
Jättehärligt! 
Härligt det är ju detta som är så svårt med djur när man ska känna av ,dom rör sig ju hela tiden men viktigast av allt är att hon är hemma igen