Laserstav
Är det någon som vet hur man använder en Laserstav?
Har precis köpt en, jag har länge känt mej dragen till denna kristall, och vet ej hur jag ska gå till väga med denna power -kristall.
puttar den här frågan
Vad är en laserstav? Tror inte att jag har hört talas om en sån förut.
~ mayolica ~
Nä, har heller aldrig hört talas om den.Man kanske kan googla för att hitta något.
Nu fann jag laserstav i en bok här hemma och så här står det om den:
En skärbrännare som går direkt in till problemets kärna. Var varsam. Fysiskt: i synnerhet leder och ben. Chakra: alla. Nyckelord: skärbrännare
Vad spännande,
# 0 Skriv gärna hur du har upplevt den, låter väldigt intressant.
kram cilla.
Verkar spännande
var får man tag i en sån? och vad kan dom kosta?
~ mayolica ~
Tackar för informationen!! Jag var inne och googlade lite i går om Laserstav, och fick fram b.la att den ger en väldigt starkt beskydd med sej, har mycket energi som är stark med en specifik lagrad information lagrad inom sej, den ger också en stark utrensing i systemet!! En del personer kan bli sjuka o illamående när dom kommer i takt med denna kristall, men det brukar gå över, man får ta det försikigt!!
Jag har lagt min laserstav i havssalt och ska börja prova den i helgen
Vi får se hur jag reagerar!!!
Laserkristaller är ofta ganska långa och smal jämfört med de lite trindare bergskristallerna, men det är inte alltid lätt att se skillnaden. Om man knackar lite försiktigt med en bergskristall mot en laserkristall så klingar lasern med ett litet sprött, ljust och fint ljud medan bergskristall mot bergskristall ger ett lite dovare ljud ifrån sig.
Laserkristaller är oerhört starka saker och bör användas med stor försiktighet. Sitt gärna med din kristall för att lära känna den, men sitt inte för långa stunder, 10-15 minuter kan räcka i början. Rikta kristallen utåt från dig och håll den i handen. Många lasrar har som en streckkodsliknande mönstring på en eller flera långsidor. Denna kod kan du skrapa över med tumnageln för att "låsa upp" information som finns lagrad i kristallen.
Är din en hona eller en hane? Den maskulina har liksidiga trianglar eller "fönster" i toppen och en väldigt koncentrerad, utåtriktad strålning. Den feminina har ofta ett större fönster medan de andra kan variera. Den är lite mildare i sin kraft.
Jag anser att man aldrig ska använda laserkristaller på chakran, om man inte vet EXAKT vad man pysslar med, eftersom det finns risk att det orsakar skador på chakrat.
Mina laserkristaller använder jag oftast till att ladda platser och saker med syften eller till att skicka energi för något speciellt ändamål på distans. Eller helt enkelt för att meditera och komma i kontakt med en inre kunskap. Till healing är vanliga bergkristaller bättre.
//Trollvind
Trollvind, vilken himla bra beskrivning du gav.
Jätte kul att få veta.
cilla.
Undrar mycket Var köpte ni era laserstavar, och är det en med Kristaller eller ren laser..? Man kallar tydligen även rena kristall-stavar/pennor för "laserpenna" el.dyl..??
Tacksam för svar från någon
/Anne
Vilket material består laserstavarna av och har de något att göra med "vanliga" lasrar?