Avspänningsövning
Nacke & axlar.
Försök vara medveten medan du utför detta.
Lägg upp tungan till vänster i överkäken, mellan kind och tandraden.
Rör tungan långsamt genom hela övre delen av munnen. När du kommit fram till höger sida flyttar du ner tungan till underkäken, lägger den mellan kind och tandrad, och drar tungan långsamt. Från höger till vänster.
Gör samma rörelser igen fast åt det andra hållet och börja i ner kant av vänster käke
Upprepa 3 ggr. Vila en kort stund och känn efter hur det käns.
Upprepa proceduren om du vill.
Kan med fördel göras flera gånger per dag.
Tack för tipset Rore! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag lärde mig denna igår,, ojoj, jag hade en sjudundrandes huvudvärk när jag tog mig till jobbet för att vara med på kick off,,
Så var det en kvinna där som visade oss olika avspännings övningar, och jag blev så impad.
Huvudvärken försvann och hur bra det faktiskt tog bak i nacken att göra denna övning.
Det var precis de partierna som jag hade mina spänningar i och jag har inte lyckats komma åt dem tidigare..
Jag älskade de´nna övning. Trots att jag förmodligen ser ganska kul ut, under tiden de utförs
Många goa skratt blev det,,,,
#2 Det låter bra det Rore, undrade just om det var nå`n qigongövning fast denna har jag inte prövat tidigare. Skall lära gubben denna övningen, han har huvudvärk ibland, själv kan jag vara lite stel i nacken.
Vad glad man blir när man får tag i en övning som gör verkan. Glada blev tydligen de andra också. 
Jag tror at det kan vara en qigong övning. Hon som var och föreläste håller på med det….så det var en mix av olika övningar.
#4 ok 
Tack för den Rore. Den ska jag genast prova, då jag drar med två whiplash skador.
Har ständigt värk i nacken.
Hoppas den hjälper dig Majlar. Den är värd att prova

hmm, påminner lite om när an jobbar med spädbarnsreflexer. Jag har också spänd och stel nacke, och hon gav mig massage - precis där du säger, mellan kind och tandkött. Och det hjälpte 
Tack för påminnelsen.
Här rullas tungan minsann
Ofta är ju huvudvärk egentligen spänd nacke…
Åh, tack, Rore! Denna övning har jag provat tidigare, med bra resultat, mot spänningar i nacke och huvud. Men jag har helt glömt bort övningen - så tack för påminnelsen!!!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Vasse goa!!
Ja det är ofattbart vad himla bra den är,,,,,
Tack för tips rore en enkel övning som verkar kanonbra,ska prova den sen