15/8 Ur boken:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Din är dagen.
Rötterna skänker oss näring och liv, och de förankrar oss tryggt i jorden. Vårda dem väl.
"Anonym författare"
Alla träd har olika rotsystem. Granen växer fort med rötterna som brer ut sig strax under markytan.
Lönnen växer långsamt. Dess rötter går djupare och söker fukt långt ner i marken. Båda rotsystemen är livgivande, men i stormiga väder, när vinden viner i trädkronorna, står Lönnen stadigt med sina djupgående rötter.
Trots att granen växer fortare och klarar sig på ytlig fukt, står den inte emot stormarna lika väl.
Ofta vill vi få våra önskningar uppfyllda genast. Vi vill spela piano, men bara om vi kan lära oss det fort.
Vi vill att alla ska tycka om oss genast, annars bryr vi oss inte om dem.
Om det inte går bra med det samma, ger vi upp.
Men det som ska räcka länga här i livet, tar tid att utveckla. Om vi vill att våra vänskaps och kärleksförhållanden, våra färdigheter, våra talanger ska stå rycken i de stormar som alla människor råkar ut för, måste vi ge dem tid att växa och mogna inom oss. Under tiden ska vi förundras över hur mycket vi kan lära oss av vår omvärld.
Vad låter jag rota sig på djupet i dag?

Så kloka ord Rore, vi lever ju i den snabba världen där det, precis som det står i boken, ska gå så himla fort. Och passar det inte oss så drar vi, minsta motståndet lag… Tänkvärt!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Idagens samhälle är det nog så att man får mindre och mindre tålamod med vad man än tar sig för. Det räcker ju med att inte en sida på internet öppnar sig fort nog så bir man otålig och trycker fram en annan som går fortare.
Så dina klokord får ialla fall mig att tänka efter. 
Stanna upp och låt dina rötter få fäste.
Kloka och fina ord Rore!
Tar vi efter träden och rotar oss djupt så står vi emot många stormar.Känner vi tillit och förankrar oss så kan vi stå emot stressen också. Jag har stressat färdigt men otålig är jag ibland.
" Var nära naturen - var när dig själv "

Ja nog är det sant att om vi står stadigt och fast förankrade i oss själva, så pallar vi bättre med när stormarna kommer.
Mycket kloka ord rore.. gäller att man står stadigt på marken. Tack för din djupa ord rore