Bestulen på sin skönhet!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En film om allas vår moder… Ska vi verkligen låta hennes skönhet stjälas ifrån oss? Eller ska vi göra nå't…?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Många säger; "Vad kan jag göra"?! Jaa, vi kan till att börja med titta på var livsmedlen, kläderna, materiel, som vi köper, kommer från. Använda bilen mindre, hur värmer vi upp bostäderna osv osv.
Det kanske inte känns som om det hjälper något, men om alla tänker efter och förändrar lite så gör det en hel del.
om jag handlar och redan har påse eller ryggsäck att ha det jag köpt , och kassören redan stoppat ner varorna i påsen brukar jag packa om till den påsen jag redan har och säga , VI SPAR PÅ MODER JORD. en gång när det var en kille i cr 25-30 så blev han lite lätt förvånad men han sa , så borde vi alla tänka. en annan var typ lite små gnällig pga att jag gav till baka påsen fick bara ett jaha men jag kommer alltid att tänka på den underbara miljön vi har.
om alla bara skulle tänka på att miljön blir vad vi gör den till. släpper vi ut mängder ed gift ja då får vi det tillbaka.
när jag finner en plats jag vill stanna på vill jag plantera skog , skog som ska stå orörd för evigt , en skog som jag giver naturen.
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Jag instämmer med dig Gunilla! Det vi kan göra i smått varje individ blir på sikt en stor förändring.
Vi måste värna Moder Jord! Tack Andina för filmsnutten! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Många bäckar små. Tillsammans kan vi göra underverk.
Det som oroar mig mest är skövlingen av regnskogen. Dom vet att det är jordens lunga, ändå fortsätter dom.
Tack för att du visar oss.
om alla gör något då kommer vi långt . man ska bara slta tänka .. MEN VAD HJÄLPER DET OM JAG BRYR MIG NÄR INGEN ANNAN BRYR SIG.
den meningen ska skrotas , alla ska bry sig vi skapar planetens framtid tillsammans.
**_
Ja, visst är det väl så att alla bäckar små…! Sänka temperaturen med någon grad, välja våra livsmedel, spara på kassar när vi handlar och allt det ni skriver om - bidra till att spara och plantera skog, ja, det finns ju hur mycket som helst där vi kan tänka till en extra gång för att se vad vi kan göra.
Alltid kan vi bidra med något för att hjälpa till att spara på resurserna och vår jord. Det gäller att först tänka till, att skapa intentionen att "Jag vill leva med moder jord", att skapa en attitydförändring inombords - som sedan yttrar sig i det yttre livet.
Vi människor är så duktiga på att blunda för det vi inte vill se. Och vi ser ju, vart det leder… … …
*
Här t ex, kan du göra en insats för vår egen skog i Sverige - det kostar dig endast ett klick på en tangent;
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
tack andina,
**_
#6 Har klickat och detta har jag varit inne och klickat på tidigare och så har det fallit i glömska. Här skall kickas! Tack Andina! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja, jag glömmer också bort att klicka i perioder. Men jag har klickat åtminstone såpass, att jag har bidragit till att tre st uråldriga tallar har kunnat köpas upp och nu bevaras av Naturvårdsverket. Så, jag klickar vidare också! ;)
Alla kan vi bidra på vårt lilla vis och som ni säger många bäckar små.Brukar köpa regnskog ibland i Brazilen som gäller för ett år så ursprungsfolket kan få ha sina marker ifred.Inga dyra historier men det bidrar med det lilla.
Jordmodern behöver oss alla.Tack Andina detta är så viktigt tycker jag.
#10 - Är det Jordens Vänner månne som du 'köper regnskog' genom? Har tittat runt lite på deras sajt och snabbgluttat på några andra också - faktiskt i ett par-tre år nu, men inte kommit längre än så… så kanske borde jag få tummen ur nu… ;)
Nu minns jag att jag har "köpt regnskog" för många år sedan - men minns inte genom vilken organisation… Som födelsedagsgåva till någon.
Från samma organisation köpte jag ett handgjort spjut - 1,5-2 meter långt - men det stals på vägen hit. Jag fick endast en tom rör-förpackning… Kanske var det tullen som beslagtog pilen, men jag fick ingen klarhet från dem…
#11 Visst är det Jordens vänner och jag önskar det fanns någonstans där man kan köpa skog för evigt men har inte hittat det ännu.Det brukar bli mina julklappar och presenter på så vis blir det mer skog