Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 947 ggr
mariapia
0

hundprat när matte inte förstår

hej.har en boxerhund som heter engla somhar lite småproblem och saker som jag skulle vilja förstå och få veta varför det är som det är.när vi är ute och går så på  sissta tiden har hon blivit så rädd och ska titta bakom sej hela tiden när vi går och har jättebråttom hem.drar som attans.det har blivit värre med tiden .ibörjan var det inte så mycket.varför är hon så rädd för småbarn och män?har det hänt henne något när hon var hos sin första familj innan hon kom till oss?skulle åxå vilja få det förmedlat att hon ska vara mer tydlig när hon vill gå ut och är nödig för det är så svårt att läsa av henne.har funderat på att lära henne att pingla på en klocka eller nåt för att det ska bli tydligt att hon vill ut.skulle åxå vilja veta hur hon tycker det är hos oss för hon ser ut att ha tråkigt ibland…eller är det nåt jag fåttt för mej bara.

[GunillaF]
0

Hej mariapia. Vi får hoppas det kommer in någon djurpratare och ser dina frågor.Glad

[walkinbeauti]
0

Jag vill till Borlänge med denna hunden och barnrädslan tror jag beror på att något barn lekt lite väl hårt och då förknippar Engla alla barn med just den situationen.

Det här med mannen ser jag bara att någon som gått bakom hunden av misstag råkat kliva på hundens bakben därav uppmärksamheten bakåt.Här kommer orten Borlänge in,så möjligt att detta hände där och att det var en man som då promenerade med henne.

Tiden kommer att göra hunden trygg igen och det är som med oss människor inträffar något som upplevs obehagligt får vi en blockering,djur är inte annorlunda.Det bästa ni kan göra är att visa hunden trygghet då kommer hon med tiden att lämna sin blockering,om inte helt men med klar förbättring Glad

mariapia
0

hejsan.

måste skriva och tala om min reflektion av tiden efter jag skrev in här sisst.av någon underlig anledning så är engla tydlig med att visa när hon vill ut!! hm…undrar om jag har förmedlat något till henne eller hur det nu gått till? nåja ,är ju glad att jag kan läsa av henne bättre och jobbar på med hennes obehag och rädslor.anmält mej nu till en kurs i medial utveckling som jag tänkt på länge så kanske man kan komunisera med henne själv.ska bli mycket intressant och roligt.tack för all hjälp och vägledning.ni är så goa inne här <3  /maria