Healing iFokus

Healing

Läst 1711 ggr
Lynxx
0

Stjärnfall ikväll 11/8

Stjärnfall ikväll

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4640953

Jorden passerar genom meteorsvärmen Perseidernas bana. Det sker varje år vid den här tiden. Fenomenet uppstår när stoft förbränns när det kommer in i atmosfären. Man bör se några tiotal stjärnfall per timma i bästa fall.

/L

Andina
0

Åh - jag hoppas att det gråa molntäcket flyttar på sig tills dess!!!

Tack Lynxx! Kameran i högsta hugg - eftersom jag inte har nå'n kikare… (Tyvärr är min kamera dålig på att fota mot mörk himmel…)

Håller tummarna för Moln(för)skingring ikväll! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
0

Då blir det till att sitta och vakta i fönstret. Det är så vackert med stjärnfall och jag har många önskningar på min lista.

Tack för påminnelsen Lynxx

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för att du påminner Lynxx. Det ska jag absolut kolla efter!Glad

Lynxx
0

Kanske blir svårt att se ngt - med månen i söder & ljus horisont i norr :-/

/L

Andina
0

Jag var nyss ute en kortis (i kylan… burr) - som du säger ljus horisont i norr - månen såg jag inte alls… men en hel del moln…

Hoppas att det klarnar upp lite mer under kvällen här så att man kan ta sig en svängom bland stjärnor och stjärnfall inatt!

:)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

powerofthebass
0

tack, jag passa på att sända vidare budskapet

hoppas att det klarnar upp här så man ser något utav uneversums skådespel

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Pirkko,lino]
0

Jag såg nyss 3 st stjärnfall. Glad

[GunillaF]
0

#7 Åh, nu måste jag ut och titta en gång till innan jag lägger mig!Skrattande

JILE
0

När jag och min sambo åkte med bil till Öland en natt för många år sedan :) så bara ramlade det stjärnor ner hela tiden. Helt fantastiskt var det. Hur kan det "regna ner" stjärnor hela tiden och så länge?

Andina
0

Ja visst är det fantastiskt, när det "regnar stjärnor"! Jag vet att jag upplevde det för ca ett år se'n. Det var lite 'sagolikt'!

*

Vad jag förstår så rör sig jorden  just nu rakt igenom ett område med stoff som bildats efter en brinnande komet som farit fram. Det är detta stoff som vi ser som stjärnfall.

Jag har varit ute några korta vändor nu ikväll - men inte lyckats se nå't stjärnfall alls. Säkert p g a att jag inte klätt på mig ytterkläder och det är ju så kallt! Men dels beror det säkert också på att månen lyser så starkt.

_Den är jättefin vår käre Mångube!_

JILE
0

Ja det var riktigt magiskt :)