Healing iFokus

Healing

Läst 948 ggr
Lynxx
0

Anita förlossar själar.

”Dödsmorskan” vill förlossa själar
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/dodsmorskan-vill-forlossa-sjalar_6380540.svd

1 augusti 2011 kl 00:01, uppdaterad: 11 augusti 2011 kl 09:00 Livet in i döden

LJUSBRINGARE. Sjuksköterskan Anita Lanz har i över tio år arbetat med döende patienter. Hon kallar sig dödsmorska.
– Om livet börjar med kroppens förlossning kan god palliativ vård innebära att hjälpa till med själens förlossning, att patienten får dö i frid.

---

Kul att få läsa om ngt bra - i motvikt till allt vansinne som vi överöses med dagligen.

/L

[walkinbeauti]
0

Det där var riktigt intressant att läsa,vilken underbar uppgift hon har.Verkligen ljusarbete Glad

tarotlasse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja detta är ngt som saknas på många ställen i vården i dag.

Men ngt som nu uppmärksammats på våra hospice som nu kommer titta mer på hur man arbetar med döende i England.

Där man i många år arbetat med just detta och där man även uppmärksammat  detta med hjälpen från ande världen.

Så på vissa sjukhus i England använder man sig även av medium inom vården.

Helalers har ju länge varit accepterat inom den offentliga vården i England och där det i dag bara inom den offentliga vården finns över 8000 godkända healers.

Sedan tillkommer ännu fler inom den privata vården. 

Men så kräver man ju en helt annan utbildning för att bli godkänd Healer inte vem som helst som kan kalla sig healer där. 

På många utbildningar för sjuksköterskor utbildar man även healers.

Inte bara i England utan i ett flertal Europeiska länder där healing är en godkänd vårdform.

Men vi är på G i Sverige också finns Sjuksköterske utbildningar i dag som har reiki healing på schemat.

O vad jag harhört har man även godkänt Healing på vissa Hospice i Sverige.

Lasse

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Vi kommer frammåt, sakta men säkert i Sverige också då. Bättre sent än aldrig kan man lugnt säga.

Indiania
0

Vilken fin artikel. Det är ju enormt viktigt att få uppleva slutet så fridfullt. Hoppas att detta blir vanligt i vårt land också. England är en bra förebild med detta.

Tack Lynnxx som låter oss glädjas när vi läser detta.Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

Dödsmorskor behövs verkligen! För både den döende men även för de anhörigas skull. Jag tycker det är positivt att vi tycks få en 'sund' inställning till den alternativa vården - även om det ännu så länge går sakta.

Ibland kan jag tycka att de flesta inom den klassiska vården, egentligen är öppna och relativt positivt inställda till alternativa behandlingar o d - men alla är också "rädda" för reglementet som finns. Ibland tror jag att det endast är 'reglementet' som håller tillbaka - inte läkare och annan vårdpersonal.

Jag har glatt mig åt att Qigong, akupunktur och andra behandlingsformer börjat smyga sig in innanför den klassiska vårdens ramar. Likaså reiki. I början när vissa sjukhus började tillåta personalen att lära sig Taktil Massage - så förstod jag att Reikin är på intåg. För den taktila massagen de fick lära sig var i princip samma sak som reiki - utan att "energiöverföringen" (healingen) nämndes.

Tack, Lynxx, för positiv artikel! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Lynxx
0

Ja det är mycket upplyftande att se hur detta med en helhetssyn, visserligen sakta men säkert, växer inom vården :-)

Taktil massage är kanon!

/L