Lite mer om trance healing.....
Trance healing kom upp i en tråd här och ngt jag gärna vill berätta lite mer om.
Trancemedium skapet är ngt av det svåraste mediumskapet som finns och det svåraste att utveckla.
Detta beroende på att man som medium ska släppa taget och ha så pass tillit till andevärlden att man tillåter andevärlden att söva en och låta andevärlden arbeta genom din kropp.
Detta är ngt som långt i från alla mäniskor klarar av och inte heller alla medium som klarar att släppa taget så mycket så den inte alls är medveten om vad som händer.
Så inte alla som kan utveckla detta mediumskap.
Trance missförstås ofta och många tror att anden besätter kroppen och tar sig in i mediumets kropp. sedan så är det alltid mediumet som ger tillstånd för andevärlden att försätta mediumet i trance.
Men så fungerar det inte riktigt som medium ber man anden eller sin guide att gå in ens aurafelt så närma det bara går sdär ifrån kan anden använda en liten körtel i hjärnan och styra mediumets kropp och tal.
Det har gjorts forskning i USA när dom gjorde en magnet röntgen på några medium som försattes i trance och där man upp täckte att denna körtel aktiverades och ingen forskare har innan vetat vad detta lilla centra i hjärnan har haft för uppgift.
Att bli ett duktigt trance medium eller en trance healer kräver enormt mycket arbete.
Att utveckla trance mediumskapet gör man i cirklar där man har en gruppmäniskor och en cirkel ledare som träffas varje vecka samma klocksslag för att träna. Det viktigaste här att det är samma folk och den viktigaste personen i cirkeln är faktiskt inte mediumet utan cirkel ledaren.
Cirkel ledarens uppgift är att se till att inget händer mediumet och om det skulle bli några problem där mediumets kropp påverkas av tex en healing att mediumet kan få smärtor eller andra symptom som ngn i gruppen har eller klienten så kan cirkel ledaren styra upp detta så det inte blir ngn större grej av det.
En duktig cirkelledare kan även se hur djup trance mediumet befinner sig i och hålla ordning på övriga cirkel deltagare.
en häftig rörelse av ngn i cirkeln kan kännas fruktansvärt obehagligt för mediumet och kan ge chock skador.
Så inget att leka med för man kan faktiskt bli skadad som medium om ngn i gruppen gör ngt dumt.
Men utvecklingen i dessa cirklar kan ta upp till 10 - 15 år innan man kan börja sig kalla sig trancemedium och kunna hålla sig i en djupare trance under en längre stund.
I början när man tränar på trance i cirklar så går man upp och ner i trancen hela tiden så tar lång tid att träna upp detta.
Vad är då fördelarna med trance mediumskap och trance healing.
Jo under en trance sesiom med tal så är mediumet i riktigt djup trance så påverkas inte mediumet av sitt logiska tänkande så det blir ett rent tal från anden.
Får man då in anhöriga andar som gått bort och kommer igenom i trancen så kan anden och klienten sitta och ha ett rent samtal och där anden kan börja prata barndoms minnen osv.
Många gånger med en röst som är väldigt lik den anhöriga o samma dialekt.
Har varit på sådana sesioner och varit helt underbart fantastiskt att få uppleva anhöriga som kommer i genom i trance.
Men man ska vara medveten om att även om mediumet är i väldigt djuptrance så går ju allt genom mediumets gärna så helt opåverkat är det inte. Men närmare andevärlden kan man inte komma.
När det gäller trance healingen så är det ungefär samma sak förutom under en trancehealing så brukar det inte vara så mycket tal från Healing guiden utan den brukar jobba i tysthet. I bland sker det att dom säger lite grand i avslutet eller så går huvud guiden in och berättar om vad som skett under healingen och vad dom gjort.
För Healern kan inte berätta ngt eftersom den är så borta i medvetandet så den vet överhuvudtaget inte vad som skett.
Även här så underlättar det för andeteamet som jobbar med healingen eftersom dom kan arbeta ostörda utan att healerns logiska tänkande går in och gör saker för vi är inte mer en mäniskor och tolkar fel signaler i bland.
Men under healingen så brukar ändå slutresultatet bli det samma oavsett du får vanlig healing eller trance healing.
Men att få trance healing och få känna den härliga kärleksfulla energien är ngt av det mest fantastiska man kan vara med om.
För det är otroligt starkt och underbart att få trance healing inte likt ngt annat för det är så fantastiskt att få uppleva dessa starka energier och i bland det talet som kommer från andeteamet efter healingen men inte alltid dom säger ngt eller ytterst lite dom fokuserar först o främst på klientens hälsa istället för att tala.
När man arbetar som trance healer så ärdet en del att tänka på dels många års träning men att man faktiskt har en assistent som kan hjälpa mediumet med arbetet runt om.
Så inte patienten helt plötsligt reser sig upp vilket kan bli fruktansvärt smärtsamt för mediumet men även så att ngn kan föra journalen som man är skyldig att föra när man arbetar som healer.
Men även att man som medium är väldigt oskyddad när man arbetar i trance så för att lättare kunna arbeta i trancen så ha den tryggheten att en assistent finns med hela tiden o håller koll på vad som sker.
Vi har ju haft några fall i Svenskt rättsystem där Healer blivit dömda för sexuella övergrepp o där Healerna påstår sig varit i trance.
Men andevärlden skulle alldrig någonsin göra ngt sådant mot ngn.
Så även där en säkerhet att ha en assistent som håller koll på vad som sker under behandlingen.
För man ska alldrig gå ner i trance utan att ha ngn som leder en.
Har sett på mässor där folk påstått sig arbeta i trance o suttit ensmma vid ett bord och sagt dom gått ner i trance men ingen seriös person hade gjort detta för faktiskt ngt som kan ge svåra skador om man har otur.
Så jag har hitills inte sett ngn på en mässa som varit i trance utan kallar det mer trams.
Eller inspirerat tal där man är i ett lättare medvetande men inte helt borta och pratar inspiererat från ande världen men det är inte djup trance utan en väldigt lätt medvetande förändring där man både hör o är medveten om att man pratar även om man inte alltid kommer i håg vad man sagt.
När jag började utveckla trancen för 7 år sedan så var detta bara för att jag var nyfiken på att se andra medium i trance jag hade inte en tanke på att jag själv skulle klara att gå i trance eftersom jag har rätt så stort kontrollbehov.
Men mina mentorer dom skrattade åt mig och ville jag skulle försöka
Dom visste att jag ofta omedvetet somnade när jag gav healing.
Jag själv tyckte det var pinsamt att somna under behandlingarna men fick förklaringen att jag faktiskt gick ner i trance när jag gav healing.
Så jag provade att gå ner i trance under en kurs och det var en väldigt märklig känsla att vakna upp tro man pratat i 3-4 minuter o så hade man pratat i 30 min o man visstte inte om vad i då var man riktigt snurrig i skallen efteråt.
Så nu sitter jag en gång i veckan i en cirkel och tränar på att vara i trance och det är fantastsikt mediumskap även om man inte kommer i håg så mycket själv och har nu suttit i 7 år och känner att nu är jag på G även om jag har mycket arbete kvar innan jag kan kalla mig för ett trance medium som användes alldeles för lätt i dag.
Ngt som också sker efter en trance sesion att mediumet är oftast väldigt påverkad snurrig o frånvarande så behöver även här sin assistent när trancen är avslutad.
Så detta var lite info om trance mediumskap o trance healing.
Sedan kan man gå ännu djupar in på detta och prata om Andlig Kiurgi som oftast missuppfattas som vanlig trance healing.
Men då krävs det nog ytterligare ännu mer text o då lär väl ingen komma igenom texten.
Så nöjer mig här Lasse
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så hjärtligt Lasse för den ingående förklaringen du gjort. Jag tror också att många blandar ihop begreppen. Det är inte så lätt.
Jag har varit på "gränsen" eller hur jag ska säga, till trance. Det varade bara någon minut, men känslan var … hittar inte rätt ord, men annorlunda/enorm/otrolig/konstig skulle jag kunna säga.
Jag skulle gärna vilja försöka lite mer men där jag bor är det inte så lätt att få ihop vare sig en grupp eller få tag i en ledare som kan träffas en gång i veckan.
Tack Lasse, för dina förklaringar och tankar! Trans är ett, för mig, mycket intressant och spännande ämne! Att släppa den där kontrollen du nämner - uj, vad jag känner igen det! När man övar på trans så märker man ofta att man har mer kontrollbehov än vad man trott. ;)
Har tagit ett uppehåll från min cirkel - men hoppas att jag kan komma igång igen snart. Längtar!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack Lasse är väldigt intressant de du skriver om tranc,
Tack för intressant information!
Jag har några frågor Lasse.
Du skriver att det kan bli fruktansvärt smärtsamt för mediumet i vissa sammanhang, som om den som healas reser sig tvärt upp eller något annat händer…
Hur menar du med smärtsamt. Vad är det som händer med healern? Menar du att man blir tvärt vaken eller…?
Jag är så väldigt nyfiken på trancehealing och skulle vilja försöka, men vill räta ut några frågetecken först.
Jag har varit precis i gränslandet till trance det har jag förstått, men jag har nog för stort kontrollbehov jag också så jag skulle känna mig tryggare om jag hade en människa bredvid mig som jag litar på till 100% när jag går in i trancetillståndet.
Inspirerad skrift har jag testat några gånger och det är häftigt att efteråt läsa vad man skrivit.

Jag svarar gärna påfrogor om trancen vad jag mednar med att det kan bli smärtsamt är dels om ngn i církeln eller den man behandlar gör en kraftig rörelse.
För under tancen så koppalr du i hop energierna med varandra för att det ska bli en krfatfull och lyckad trance healing.
Skulle ngn i gruppen röra sig väldigt häftigt så kan alla i cirkeln känna av det o det påverkar alla men mediumet som är i djuptrance o inte är medveten vad som sker kan få en fruktansvärt upplevelse och där det kan ge svåra chockskador o då man kan må riktigt dåligt o den tom sjuhus vård,
När man håller en healing cirkel eller man har en okänd grupp man inte arbetat med innan så kan man som mediumet bli väldigt påverkad av delotagarnas känslor o sjukdommar.
Vid mitt första offentliga trance demostration för alla cirkeldeltagare i våra cirklar.
Så när jag kom till baka så var jag så ledsen och tårarna bara flödade från mig.
Det visade sig att en i gruppen mådde väldigt dåligt psykiskt o vilket jag fick ta i trancen.
När jag grätt floder så komen av deltagarna fram o kramade om mig av all välmening men jag regarde väldigt krfatfullt av denna älskvärda kram det gjorde ont och jag blev ännu mer labilare.
Att öppna upp alldeles för fort vilket kan hända av olika orsaker kan också påverka merdiumet väldigt negativt o där mediumet kan må fruktansvärt dåligt har hänt jag kräkts när det av ngn anledninga bröts alldeles för tidigt.
För ett par år sedan unde ren kurs så satt vi i cirkel under en kurs där var en gick i trance sedan kallade man fram en och en i trancen,
Men ngt hände så cirkelledarn fick avsluta trancen och kalla till aka oss.
Men jag befann mig då i väldigt djuptrance och cirkelledaren glömde bort mig så när alla reste sig upp var jag fortfarane i trance och då mådde jag fruktansvärt dåligt efteråt. '
Gränslandet till trance brukat vi kalla inspirerat tal då är man i en väldigt lätt trance man vet att man pratar hör ofast sin egen röst o dom andra som pratar i cirkeln men du däger rakt ut vad som man får till sig. å kan bli helt underbara samtal och fantastisk rådgivning.
många gånger så vet man att man pratat men man har svårt att få i ho vad man faktiskt har pratat om i bland så kommer man inte i håg ngt av det även om man är i väldigt lätt trance.
Trance kan man vara i många olika stadier allt fråb lätt där man hör o upplever vad man säger till att man hör att man pratar men minsi nte om vad.till man är helt borta o inte har en aning om man pratat eller an inte har ngt minne överhuvudtaget av trancen.
En del säger det finns 7 stadier i trancen men jag vill påstå att det finns ännu fler stadier vi kan hamna i under trancen.
Inspirerad skrift o automatskrift går också under trance medium skapet.
Lasse
#6 Spännande och mycket intressant. Jag blir så taggad att lära och fördjupa mig. Men jag vet att det är bäst att skynda långsamt!
Tack för att du berättar!