Healing iFokus

Healing

Läst 6892 ggr
[walkinbeauti]
1

Kalle Anka kluring

Är barnsligt förtjust i Kalle Anka och här kommer en Kluring för att testa dina kunskaper om Ankebrorg

Cool

[walkinbeauti]
0

Ser lite stavfel tyvärr men det går visst inte att moderera i efterhand,sorry about that Flört

Andina
0

Den var rolig! Tack Walkin'! Skrattande

Själv lyckades jag inte särskilt bra - 5 (eller 6) rätt tror jag. Och jag som läste Kalle Anka sedan jag var 5 år upp till ca 15-16 år… Trodde jag kunde mer. Men ack vad minnet sviker en… Åldern kanske.

QuackQuack!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[walkinbeauti]
0

Du lyckades ju bra Andina,Jag är barnungen som fortfarande prenumerar på Ankan därav allt färskt i minnet.Det är väl inteligent av mig att kunna mycket om Ankeborg Skäms inte mycket till IQ att komma med  här inte Skrattande

majlar
0

Hahahaha. Jösses vad jag fick gissa. 6 rätt och jag kunde bara med säkerhet att hon Magica de hex är ute efter Joakims första krona.

Alltid lär man sig något nytt. Tack för det WB.

Andina
0

#3 - Kalle Anka ger oss mycket visdom! Så tro inte att du blir IQ-befriad för att läsa om honom och hans liv! :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

moondancer
0

Men titta, full pott. Konstigt att man inte glömmer bort sånt här när man glömmer bort viktiga saker hela tiden ^^

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[walkinbeauti]
0

# 6 Det var strongt gjort.Grattis till dig Glad

[rore]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skäms,, rolig övning,,,,2 rättSkämsTungan uteCool

Indiania
0

Två rätt här också.Hihi kan inget om Kalle Anka! Cool

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
0

Hahaha,, så skönt,, satt här och kände mig ensam Tungan ute

[GunillaF]
0

9/14

Hm…jag trodde jag kunde min Kalle Anka & Co.Flört

Det var så gott som slagsmål hemma när jag var liten, om vem som skulle läsa tidningen förstn när den dök upp (eller ner) i postlådan varje Torsdag!

Jättekul Kluring Wb!

[walkinbeauti]
0

Tycker ni är jätteduktiga,man tror vi ska veta allt om denna Anka men så mycket som man inte alls vet.Såg ett släktträd en gång och jisses vilken massa figurer det finns i Ankeborg Glad

Emo
0

11 rätt, så det tycker jag var ganska bra. Jag minns fortfarande när jag fick den första Kalle Anka-serietidningen, som kom ut i Sverige. Sen lästa jag alla i mer än 30 år. Tyvärr har jag missat en hel del på senare år och antagligen glömt en del.

Tack för en rolig Kluring med lagom svåra frågor.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Andina
0

Vad duktiga ni är! Skrattande

Hej o hå, jag behöver läsa på!

[ringmuskel]
0

Ung (och insatt) som jag är skrapade jag ganska lätt ihop maxpoäng. Rolig frågesport! :D

[walkinbeauti]
0

# 15 Grattis till dig Glad

Tycker ni är duktig allihop det här är ju inte ett ämne man direkt går in för Cool

[walkinbeauti]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ankeborgs släktträd Skrattande en stad med historia,,,skratt,,

[walkinbeauti]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad Hittade en liten fräckis Kalle,men den vågar jag inte lägga in här där Ankan är naken Skrattande

[rore]
0

Fnissar hejdlöst,, så knasigtFoten i munnen

Andina
0

Tänk, jag har inte läst Kalle Anka sedan jag var tonåring… Jag tror jag har noll aning om hur den serien ser ut numera… Kalle Anka, surfa… på internet… - ja, självklart följer väl även Ankeborgarna teknikens utveckling! Men uj - för mig är de ett minne från "stenåldern"… ;) Lite som Flintstone - datorer ristade i sten… huh??

Måste köpa ett nytt och modernt Kalle Anka-magasin snart! Jag har ju helt fastnat i Flintas stenålder!!!  Det ska bli jättespännande!

Mitralis
0

9/14 Den var inte lätt, men den var rolig i alla fall Glad

Mitralis
0

#18 ha ha ha! Skrattande Den var rolig.
Du är välkommen att lägga in den på Humor också, gärna med en länk till kluringen Flört

[walkinbeauti]
0

Har lagt in den på humor men jag och länkande på min senaste dator går inget vidare bra ihop,men vill du länka hit får du gärna göra det.Jag lyckas inte Skäms

Mitralis
0

#23 Tack tack, fixar länkningen jag Glad

[walkinbeauti]
0

Toppen, tack Glad

Bybo
0

Svårt och skojsigt. Gillar Kalle, han är så härligt knäpp och arg. Fick 8 rätt

Deklol
0

12/14, failade på mellannamn och Grannens namn. Slarv!

ingann
0

Oj, 7/14 Skäms Trodde nog jag skulle klara liite mer när man har Kalle-läsande tonåringar i huset:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

dolfen
0

8 rätt. *kvackar*

Glad

[walkinbeauti]
0

# 29 Kvack kavack Glad

korseett
0

10 rätt iaf

[walkinbeauti]
0

#31 Kvack kvack till dig också Glad

[Dezederia]
0

Brukar där inte vara en litten knattflicka med också? Och då menar jag inte Kicki, pippi och Titti. Jag har för mig att knattarna brukar träffa en tjej som de delar äventyr med?

Tyckte inte jag såg henne på bilden….

Zabbio
0

13 rätt.. :P Fast mycket  gissning..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[walkinbeauti]
0

# 33 Har något vagt minne av det men minns inte alls vem just nu Glad

# 34 Inte illa med tretton rätt,grattis Glad

[stblues35]
0

12 av 14 vara inte så dåligt med tanke på att jag inte läst Kalle på vääääälfigt länge:)

[walkinbeauti]
0

# 36 Snyggt jobbat,grattis till dig med Glad

moondancer
0

#33 Kan vara från Ducktales hon kommer ifrån. Där används inte riktigt samma släktträd som i Kalle Anka-tidningen

//Olle

[walkinbeauti]
0

# 38 Just ja henne kommer jag ihåg såg Duck tales för längesedan och hon påminner om Kikki Pippi och Titti men nåt namn fick jag aldrig fram men undrar om det inte började på P ?

Hade nästan glömt henne,tack för påminnelsen  Glad

moondancer
0

#39 På svenska heter hon Anki Anka, Webbigail "Webby" Vanderquack heter hon på engelska

//Olle

[walkinbeauti]
0

Anki var det ja,det hade jag då totlat tappat ur minnet.Tack för att du påminnde.Hon är ju sällan med så det glöms lätt bort och inte var det något P i förnamnet heller ,åldern börja ta ut sin rätt det märks tydligt varje dag Flört

moondancer
0

Inte det lättaste att komma ihåg alla saker…ja, om man inte har en hjärna som fungerar som min och bara suger åt sig onödig fakta. ^^

//Olle

[walkinbeauti]
0

# 42 Skrattande samma här :))

[Dezederia]
0

Anki va det ja :D Tack såmycket :)