Healing iFokus

Healing

Etikett: upplevelser
Läst 1121 ggr
[rore]
0

Stilla mitt hjärta och gör mig redo.

" En stillsam förväntan, vilar i min längtan efter svar"

Jag var en halvtimme förtidig men gick ändå in och satte mig i på Shen - dao i väntan på min akupunktur tid. Eftersom jag var så tidig fråga de om jag ville vara med på Gongen. Naturligtvis vaknade nyfikenheten och jag sa ja.

Det var en avslappning på 15 minuter och under tiden var det en kvinna som spelade på Gong gongen.

Jag hade inte en aning om vad jag skulle förvänta mig eller hur det skulle låta eller vad som skulle ske.

Ljudet som hon framfbringade på Gongen väckte upp en urdjupets minnen och kraft inom mig. Jag låg på en tunn madrass på golvet och lät mig översköljas av vibrationerna från Gongen.

Till en början kändes det som om jag knöts ihop. Den första minuten påminde ljudet om döden. Det ljud jag hade hört när jag låg på sjukhuset och var redigt illa däran.

Plötsligt försvann rädslan och bildspelet i mitt inre tog vid:

Jag befann mig mitt inne i en urgammal skog och jag såg mig själv som en liten flicka. Men flickan var inte jag och det var från en annan tids epok.

Jag sprang bort från ljudet, men det bara fortsatte att låta, lika nära lika tätt inpå.

Jag undrade varför jag sprang. Varför kände jag mig så rädd? Jag stannade upp och bestämde mig för att gå ljudet till mötes i stället.

Min nyfikenhet var väckt och rädslan avtog succesivt.

Medan jag gick tillbaka på stigen mot ljudet, så kunde jag, liksom känna nakna fötter och vader springa tyst brevid mig i skogen.

Infödingar av något slag, som jag inte kunde se fanns där runt omkring mig. En lugn trygghets känsla omfamnade mig.

Bilderna inom mig försvann och mitt medvetande tog mig tillbaka till nuet och rummet. Där låg jag med slutna ögon och kände svala vindilar runt om min kropp.

Samtidigt som jag fick en känsla av att infödingarna slöt upp vid min fysiska kropp, en och en ställde de sig som en skyddande sköld runt omkring mig.

En stilla medveten närvaro, utan rum, tid och plats fyllde mig med en djup insikt om Närvaron av mig själv och om dem - som jag aldrig kunnat se - men som är ständigt närvarande,,,,

Andina
0

Vilken härlig upplevelse, Rore!

Och visst är det väl underbart hur (minnet av?) ett ljud kan föra oss på fantastiska inre resor i både tid och rum!

Du verkar ha gjort en riktigt härlig healingresa under dessa minuter!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

[rore]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja! Den var verkligen härlig AndinaGlad

[GunillaF]
0

Härligt!

Om man inte har förväntningar eller t.om fördommar om saker och ting så kan man få härliga upplevelser!Glad

Indiania
0

Vilken fin upplevelse du har varit med om Rore, olika ljud kan göra oss påminda on svunnen tid.Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "