Healing iFokus

Healing

Etikett: djurkommunikation
Läst 3585 ggr
tsset
0

vovve vill prata med någon

Hej! Ska börja med att berätta att detta faktiskt är första gången jag ens ramlar in på ämnet healing… har aldrig tänkt i de banorna förut men så bläddrade jag runt här och beslöt mig för att ge det en ärlig chans.

Jag har nämligen en omplaceringshund som jag stundvis har svårt att nå fram till, och ibland funderar jag över om det är något han saknar eller om något är fel då han varierar så i sin personlighet och inställning. Även om det inte behöver hänga ihop, men jag känner stundvis att något inte riktigt stämmer.

Visst, jag har tänkt ut och genomför träning osv., men jag tar gärna mer hjälp och fler synvinklar på saken.

Vad är det som gör honom så splittrad ute? Varför varierar han så mellan att bara ha ögonen för mig för att i nästa sekund bara bry sig om resten av världen? Jag vet att han har stora behov och jag tycker att jag tillfredsställer dem på ett bra sätt, men saknar han något ändå? Finns det något som skulle underlätta för honom när jag går ifrån honom(han har inga problem med att vara ensam, sover på rygg tills jag kommer tillbaka, men att skiljas åt går inte lika bra)? Kan ni få fram något annat han vill säga?

Och om någon kan få fram något om händelsen som gjorde att han blev rädd för barn så vore jag evigt tacksam. Allt som kan vara till nytta för fortsatt träning. Detaljer.

Får ni ut bara något så är jag hemskt intresserad. Ber om ursäkt om jag uttrycker mig på fel sätt om hur det funkar, men jag har som sagt ingen aning.

Vill ni ha en bild på honom så är det han på min profilbild Glad

[GunillaF]
0

#0 VälkommenSkrattande

Jag hoppas det kommer in många duktiga djurkomunikatörer och läser dina frågor.

Jag ska känna efter i morgon, om jag kan förmedla något. Glad

Väldigt fin hund du har Kyss

tsset
0

#1 Tack! Det hoppas jag också, han är en så underbar hund när "allt stämmer" och jag hoppas verkligen att han snart kan få "vara sån" hela tiden för det är han värd :)

[GunillaF]
0

Finns det några hundpratare här idag?

Skogshumblan
0

Jag kan göra ett försök. Är väldigt ny men har märkt att det här med snacka med djur funkar bäst.

Är det din hund på bilden?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
0

OBS! Jag har inte läst ditt inlägg om hur han är eller så och vill inte veta mer om honom utan jag vill bara veta om det är han på bilden. SKa försöka sätta mig senare ikväll och känna in honom i såfall och pm:ar svaret till dig så fort jag har något att gå på. Ibland vill djuren inte säga mycket och ibland har det mycket att säga.

/ Skogshumblan

[GunillaF]
0

#4 Ja. Det är den hunden som är på bilden.

Skogshumblan
0

Oki tack. Jag kan itne sätta mig ner nu för jag är ensam hemma med barnen men jag ska göra ett försök under kvällen. Heter hunden möjligtvis Frans eller varför kommer han och säger det namnet?

/ Skogshumblan

tsset
0

Han heter inte Frans och jag känner heller ingen som heter så. Kanske kan vara från hans tidigare hem?

Skogshumblan
0

Ja så kan det vara. Han känns lätt att prata med så vi tar ett snack senare ikväll om det är ok för dig? Jag funkar så att jag måste ha lugn och ro, helst få en kort fokuserande meditation först, för att bäst kunna jobba och nu är jag ensam hemma med mina två barn :)

Orsaken till att jag PM:ar är inte att jag är rädd att göra fel utan att det som kommer fram enligt mig är en ensak mellan din hund och dig, vill du göra det han säger offentligt så inte mig emot.

Jag skulle tro att det blir efter åtta i kväll då mina barn är i säng som jag tidigast kan sätta mig ner.

Tack för förtroendet att få försöka läsa av din hund./ Skogshumblan.

/ Skogshumblan

tsset
0

Det är helt ok för mig! Läser kommande PM lite senare ikväll :)

Skogshumblan
0

Så fint. Om du vill kan du förbereda hunden genom att berätta att jag och någon som finns runt honom på  andra sidan kommer och söker honom senare, berätta att det här är något du sökt  för att hjälpa honomoch att han inte måste så han känner sig trygg när vi kommer senare. Jag återkommer så fort jag är klart, har renskrivit och fått struktur på det din fina goding vill säga.Om han nu vill säga något;)

/ Skogshumblan

allhealing
0

All kommunikation involverar alltid två parter eller fler. Ta nu inte för allt i världen det här som kritik för det är ingen kritik. Om du tolkar det som kritik så är det för att du tolkar det så. Det betyder inte att jag tycker som du tycker. Jag är alltid väldigt rakt på sak, så är det. Jag har inte alltid varit det så jag vet även hur det är att inte vara rak på sak utan istället omkringsmygandes och avkollandes läget för att säga det som andra gillar. Det är tack vare att jag själv har varit bägge sidorna av myntet som jag påstår det jag gör här ovan.

Om du tycker att inledningen var lång så beror det på att jag alltid säger det som behöver sägas för att klargöra för den som frågar så att du i det här fallet är med på vad det är jag menar och så att du även är med på att jag faktiskt förstår hur du reagerar på det jag skriver och varför du reagerar på det.

Som sagt, du och hunden. Tror du kanske att hunden kan känna av dig som person och läsa av ditt känsloliv så till den grad att hunden reagerar olika vid olika tillfällen? Tror du isåfall även att hunden kan välja att inte öppna upp sig själv för dig för att hunden upplever att du inte öppnar upp dig för hunden?

Djur är har otroliga känslotentakler och dom använder dom hela tiden. Hunden dömer inte utan hunden observerar och agerar sedan på det som hunden observerar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Skogshumblan
0

Allhealing, håller med dig.

Det finns saker hunden berättat/ visat som gör att jag förstår precis vad du är ute efter och jag har egna erfarenheter av det här också.

/ Skogshumblan

tsset
0

Jag förstår precis hur du menar! En av de viktigaste sakerna man lär sig när man håller på med hundar (och med säkerhet andra djur också, men det är i hundvärlden jag rör mig) är att om man har en dålig dag så gör man bäst i att låta bli allt vad träning osv. heter eller i alla fall tränga undan de tankarna då det är som gjort för att gå fel annars. Har upplevt det med tidigare hundar och med denna, så det är inget främmande för mig.

Däremot är det när han känns "omotiverat" splittrad som jag blir så fundersam. Även när allt är underbart för mig och jag inte har något att "tänka bort" kan han blockera sig och växla mellan att vara två helt olika hundar vid samma tillfälle. Han kan stundvis vara väldigt låg för att sedan vara överallt och sedan gå tillbaka till att vara låg igen utan att något, som jag ser det, förändras.

Men nu verkar det ju som att han inte riktigt vågar lita på mig än och det kan ha en stor förklaring till detta. Med tiden bör det bli bättre.

Starkis
0

Hunden svarar:

På mitt sätt leker jag
Finns inom min fantasi
Leker med skuggor, ljud, och lukter som kommer
Låtsas att de smyger på mig…..
Och då finns det massor att leka med Siv

Hr tolkar man det?

Tror du får lära hunden leka med "riktiga" vänner:-)

Har den varit understimulerad på en liten yta innan den kom till dig? Kanske bara fanns låtsas vänner att leka med där och då blir dt nog mycket intryck när ni går ut, Du tycker "splittrad".

Om hunden får leka sig riktigt trött kanske den inte behöver sina låtsas utmanare sen…

Lycka till

Starkis
0

Angående barn

svarar hunden

Har inte träffat barn, tycker de är ologiska oberäknerliga

Vet inte hur man hanterar dom, var de är på väg, "Konstiga"

tsset
0

Han lekte otroligt mycket här med "riktiga" vänner, tills han dog för två månader sedan.