Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 2915 ggr
[Myy2000]
0

Vad är andlig healing?

Jag är lite nyfiken på det här med andlig healing. Vad är det för något, och kan man kombinera det med tex. reiki?

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle vilja säga att "kärt barn har många namn". Nästan iaf. Healing kommer från en universiell källa. "Healern" är en kanal som denna energi går igenom och riktas till en speciell person eller vad den nu är som ska vara "måltavla" för healingen.

Det är andevärlden som sänder energin genom healern.

Det finns speciella i andrvärlden som gör detta. Healingguider.

Hur man arbetar med reiki kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte provat det. Jag använder mig av andlig healing och trivs bra med det - det känns rätt för mig.

Det finns många artiklar om hur olika medlemmar härinne arbetar. Läs gärna dem och jämför de olika "metoderna"!Glad

[walkinbeauti]
0

Har arbetat med Reikin tidigare men inte numera då den Shamanska healingformen passar mig bättre.Men även Reiki är andlig healing,det finns en uppsjö av Reikiguider som använder healern som kanal,samma sak inom den Shamanska healingen.

Så jag skulle vilja säga att all healing är andlig eftersom healern alltid är en kanal.Sen finns undantag där andevärlden går in direkt och ger healing om vi ber dom och även där är det andlig healing.Glad

Andina
0

Jag kan bara hålla med ovanstående inlägg och svar! :)

Den enda skillnaden jag kan se är, att man använder sig av olika 'tekniker' och att 'intentionen' hos healern delvis är olika. Använder jag reiki, så använder jag mig medvetet av en symbol som redskap - men använder jag mig av 'andlig healing' så är mer 'bönen till healingguider och healingkällan' det egentliga 'redskapet'.

Jag har full utbildning i reiki, men använder mig aldrig av den metoden. Det behövs inte…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Myy2000]
0

Tack så mycket för era intressanta svar! Skrattande

Det har nyligen blivit stor förändring av min healing. Så jag har haft funderingar på om den kanske ändrat sig till mer andlig healing. Eftersom jag får mer konkret hjälp vid healingbehandlingarna.

[Myy2000]
0

#1 Var hittar jag de artiklarna?Glad

[GunillaF]
0

#5 Nu har jag puttat fram några artiklar om hur några av oss arbetar.

De börjar på: "Så arbetar jag……."

Om du tittar längst upp till vänster så ser du rubriken: ARTIKLAR, klicka där så får du fram en massa andra bra artiklar om bl.a. healing.

[Myy2000]
0

Toppen, tack!!