Healing iFokus

Healing

Läst 1200 ggr
smilax
0

Önskar healing

Nu strular min kropp igen. Efter fyra sköna semesterveckor utan något större strul har ryggen och nacken tagit slut på något vis. Det värker mellan skulderbladen och i nacken. Jag har haft huvudvärk som troligen beror på en klämd nerv i nacken i ett par dagar. Har vaknat flera dagar helt illamående och darrig av att det trycker i ryggen. Troligtvis beror en del på att jag jobbade lite i trädgården på vårt landställe förra veckan och att jag sover i min egen säng igen som är lite för hård, ska skaffa en ny så fort jag har råd.

Är det någon som vill skicka lite helande energier till mig så jag kan få kroppen i ordning igen? Ni brukar vara så givmilda här inne och jag tar väldigt tacksamt emot om ni vill skickaGlad. Tack på förhand!

Andina
0

Jag skickar en dos healingbubblor till dig senare under dagen idag, Smilax. 
Det är inte roligt att gå omkring med nack- och huvudvärk. Har du, eller ska du, börja jobba nu efter semestern igen? Det låter som att du legat spänd och problemen har satt fart igen - kanske p g a inre stress p g a att jobbet väntar igen? Du har ju haft fyra veckor med avslappning och utan större problem…

I så fall kan det vara en god idé att du ger dig härliga och avslappnande behandlingar, akupressur t ex - och/eller gör yoga/qigong e dyl. För att hålla de fysiska spänningarna borta så långt det går. 
Akupressur, yoga, qigong o dyl jobbar ju på alla "plan" dessutom, fysiskt, psykiskt, mentalt, känslomässigt - ja, genom hela 'energisystemet'. Så, unna dig! Inte bara en gång, utan kanske regelbundet t o m. ;)

Hur som, 'bubblor' kommer under dagen!
Hoppas du blir av med värken och spänningarna snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

smilax
0

Jo du sätter nog huvudet på spiken. Det som orsakar mina problem med nacke och rygg är stress och oro. Jag äter antidepressiva tabletter som lugnat kroppen något och inte ger mig panik i kroppen när jag får låsningar i ryggen. Däremot har jag känt mig yr av att försöka ändra de värktabletter jag ätit, har försökt dra ner men fick ta lite mer nu när det strulade och då kände jag mig "full" istället.

Jag vet att jag behöver både fysik och mental avspänning men jag har väldigt svårt att komma ner i det inre lugn jag skulle behöva. Har provat yoga men det kändes inte bra för mig. Har lite feldenkraisövningar jag tror jag ska ta till och kanske lyssna på min cd med kroppsscanning (mindfullness) som brukar ge effektiv avspänning. Men det får nog bli lite senare för nu väntar jag på min bror så vi kan åka och laga min bil. Vill helst inte köra bara för det känns som jag inte kan koordinera rörelserna ordentligt just nu.

Tack för dina tips och bubblorna!Skrattande

[walkinbeauti]
0

Vilka goda bra tipps du fått ,sänder helande energi i din väg och hoppas det släpper så du slipper ha ont Glad

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skickar till dig under dagen!Kyss

majlar
0

Sänder en stråle av ljus och kärlek till dig och din situation.

Jag brukar lyssna på Nature sounds relaxtion. Härliga slingor med rinnande vatten och fåglar som kvittrar. Väldigt rogivande.

smilax
0

Tack alla!

Jag har varit på en kompis landställe sedan igår och kroppen börjar återhämta sig något. Ska gå tillbaka till att ta den dosen av smärtstillande jag tagit tidigare också och inte försöka dra ner just nu för det verkar inte vara rätt läge för det, mår bara illa och får ont. Jag äter nog hellre ett par tabletter dagligen och mår bra än känner mig yr, frånvarande och har ont i kroppen.

Sen är det dags att börja jobba på måndag igen så det är klart kroppen visar på att jag vet att det kommer bli några tuffa veckor framöver. Ska försöka få in lite lugn emellanåt i alla fall.

Önskar er alla en trevlig helg!Glad

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 Det är bra du försöker ta det lugnt ett tag.Glad

Jag börjar också jobba på MåndagTyst

Trevlig helg, du med!Skrattande