Healing från visdomens källa.
Positivitet - Negativitet
Endast den som är utan värdering är verkligt fri.
Att vara positiv betyder i flertalet fall att förneka. Det är en omskrivning för att slippa känna. Vissa försöker intala både sig själva och andra att vara optimistiska och positiva, för då blir livet enklare.
Nu är det inte så att jag på något sätt uppmuntrar dig till att tänka negativt - det är bara andra sidan utav myntet.
Det handlar om att se saker så som de är, att inte försköna eller omskriva det man upplever. Det finns inga rätt eller fel upplevelser eller tankar.
För ert välbefinnandes skull är det viktigt att ni lär er skilja på tankar som gnager er och på tankar som bidrar till stagnation. Det är alltid, utan undantag, bättre att känna än att inte känna något alls.
Det är viktigt att verkligen undersöka känslan och försöka härleda den tanke som är upphov till den.
Först då kan du ifrågasätta den. Då kommer du också att se på vilket sätt tanken hindrar dig. Du har då identifierat problemet och kan då välja att se det på ett annat sätt.
Därför, försök inte sopa dina känslor under mattan. De har verkligen någonting att säga dig och kan, om du väljer att iaktta dem, föra dig frammåt i din utveckling.
Göm dig inte bakom en fasad av positivitet, men var vaksam så att du inte heller berättigar din negativitet.
Jag väljer att iaktta alla mina känslor. Endast då blir jag fri från min rädsla för dem.
Av: Ewa Forkelius
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Klokt igen!
Jag håller med i det hon skriver.
Att mota sin rädsla/sitt onda, gå igenom det, bearbeta, ta lärdom och gå vidare!
Tack rore för dom kloka ord du delar med dig av.Tar till mig dagens budskap starkt 
"Göm dig inte bakom en fasad av positivitet, men var vaksam så att du inte heller berättigar din negativitet."
Det är en svår balansgång. Som liten var jag alltid klassens clown. Ville alltid få alla att skratta.
Sen gick jag hem och tog fram den andra Marianne som inte alltid hade det så lätt. Så det var svårt att veta vad som var den verkliga jag. Den ena delen av mig ville verkligen vara glad, medans den andra delen var väldigt olycklig och ledsen.
Idag efter en massa terapi så har jag funnit någon sorts balans, och det är skönt. Bara att veta, att man duger ändå, utan att vara pajas.
Så jag tar till mig av dina ord idag Rore.
Kram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack Majlar! Känner igen mig i din beskrivning. Visst är det skönt att inse att "vi`"duger ändå
Kram