Healing iFokus

Healing

Etikett: djurhealing
Läst 1415 ggr
Andina
0

Helande energier till övers?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om någon av er har lite healingenergier till övers skulle jag vara tacksam om ni kan sända lite till min bästa vän,  "puma" Q'eezen  (= kisen =katt)?

Efter en tid av pendlande hälsa är det som att hans kropp inte orkar mer. Han är en ung kille, ca 6 år, valde själv att flytta in här efter att förra ägaren försökt avliva honom (med yxa tror jag..), och flytt, och därefter blivit helt övergiven när ägarna flyttade härifrån. Han har gått igenom många tuffa perioder, även efter detta, många knäckande för självförtroendet.

Jag har lärt känna många djur genom mitt liv, men jag tror ändå, att detta är det mest snälla och kärleksfulla djur jag någonsin mött! Jag vet, det säger alla djurälskare om sina djur - men jag har aldrig mött något snällare, ömsintare, mjukare djur någonsin - och jag har levt med många djur. Men han är en väldigt "allvarlig själ"! 
Bifogar en bild fotad av en, för honom främling, men som han ändå ger förvånansvärt förtroende att komma nära - vilket är väldigt sällsynt. Och helt underbart att få följa och uppleva för mig. Man ser tydligt hans misstänksamhet - men han är också villig att ge förtroende! ;)

Troligtvis har han en tumör, det är inte avgjort än. Men oavsett vad - jag försöker ge honom den styrka, kraft och kärlek jag kan! men självklart får han doser av min oro och sorg också. Så han behöver all styrka och helande energier han kan få… Och det är han definitivt värd!

Så, som sagt - här om någonstans vågar jag fråga; Har någon lite helande energier till övers för min Vän?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Indiania
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh Andina jag skickar kärleksfulla energier till din vän! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Jaa, visst gör jag det Andina! Självklart!Kyss

Andina
0

Tack snälla underbara! Han är värd all healing han kan få! Och Tusen gånger om!

Ja, jag kan bara säga tusentackochmångakramar! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

[walkinbeauti]
0

Vilken vis gammal själ,man ser ett djup i hans ögon och självklart sänder jag healing Glad

Vad gör man inte för sina fybenta vänner,djur är  det underbaraste man kan ha i sin närhet så massor av healing till vackra vännen Kyss

Andina
0

Tusen tack och många kramar! Kyss

I morse var han hungrig igen… (det har han inte varit på ett par dagar nu). Stack iväg ut en vända - kom tillbaka med buller och bång för att visa upp sitt rov, en fågel…! 
Så han är definitivt piggare! :)

Jag har bestämt att han ska få ta det lugnt under helgen efter gårdagens stress. De ville undersöka honom idag igen, men jag känner att det blir för mycket för båda två, så jag bad om en tid i nästa vecka istället. Så får vi njuta av en lugn och vanlig helg först.

Tack alla fina!

[GunillaF]
0

Vad skönt att höra att livsandarna kom tillbaka en aning. Klokt att ni vilar.

Skickar lite till ändå.

majlar
0

Lilla kissen, här kommer massor av kärlek och energi.

Andina
0

Tack, goa Majlar också! Kyss

rambrikos
0

KLart kissen får lite energi av mig oxå! Hoppas på det bästa! Otroligt oroligt när ett djur blir sjukt. ((((( KRAM)))

Andina
0

Tack snälla, Rambrikos också! Kyss Jaa, det är jobbigt med oron då ens vänner blir sjuka…

nillanb
0

Jag sänder en dos energier i kvällGlad

Andina
0

Underbara, tack go'a Nillan också! Kyss

Andina
0

Jag vill tacka er allihop än en gång! Jag är säker på att det ni sänder gör gott! Jag har inte sett Q'eezen ("Kisen") så "normal" på länge! Jag ser ju att allt inte riktigt är som det ska vara, men han är nästen helt "normal" - alert, lat, vaken, äter bra o s v. Det är en fröjd att se att han njuter av livet större delen av tiden just nu!

Jag hoppas att det fortsätter att gå åt det hållet. Men jag fasar för besöket på Djursjukhuset i nästa vecka…

Tack alla fina! Det ni gör är helt underbart - både för Puman och för mig! KyssKyssKyss

Edit: Den trötta killen som bara kurar ihop sig, inte äter, och inte orkar göra någonting… sprang just ut med svansen i topp (= självkänsla!) och var precis lika förväntansfull som han brukar vara normalt när han går ut på nätterna. Jag blir så oändligt lycklig när jag ser det! Och jag önskar jag vågade be om er hjälp ända tills han mår bra 'permanent'.;)
Vad jag egentligen vill säga är; Oavsett vad nästa vecka ger så är jag oändligt tacksam för er hjälp - jag ser ju vad som sker med killen och hur han kan njuta av livet igen! och jag kan bara hänföras!

[walkinbeauti]
0

Vad härligt andina sänder så mycket jag kan.Dessa underbara djur vad fint dom gör i våra liv Glad

majlar
0

Sänder mer kärlek och energi till din kära lilla kisse.

Andina
0

KyssKyss

Andina
0

Tack igen alla underbara!

Jag vill bara uppdatera läget. Kom hem från djursjukhuset för 1½ timma se'n. Det är som både de och jag befarat. Pumans magsäck består mestadels av cancer och han har antagligen bara en kort tid kvar. Ingen vet hur länge dock, för han mår ju faktiskt ganska bra trots allt. Nu i helgen har han varit väldigt piggelin och aktiv jämförelsevis och jag är så tacksam för all energi ni har skickat honom!!! Det är något han absolut behöver, eftersom cancern "äter upp" hans energi.
Han har heller inte ont, så summa-summarum så mår han "relativt bra"! Och så länge han mår som han gör nu, så ska jag göra allt för att han ska få en fridfull och harmonisk sommar! Det har jag lovat honom!

Tack alla underbara, någon dag kommer ni att inse att ni åstadkommer mirakel!!!

KyssKyss

nillanb
0

Åhhh Andina…

Varma tankekramar till dig jag hoppas och önskar att du och puma  får en fin, lycklig och smärtfri sista tid tillsammans. 

Jag sänder healingenergi varje kväll så länge ni behöver…

Kram

[outgrundlig]
0

Kommer också skicka var kväll så länge ni behöver, sköt om erKyss

Indiania
0

Skickar till er båda i kväll och i fortsättningen! Kyss

Kram

[GunillaF]
0

Jag skickar också till er varje dag.Kyss

Andina
0

#18-21 - Många varma Tack till er alla!!! Kyss Det betyder så mycket för mig - och för Puman!

Jag hoppas att Puman hämtar sig från gårdagens drama och kan fortsätta att njuta av våren som han har gjort hela helgen.

rambrikos
0

Jag kommer oxå att skicka energi till er så länge ni behöver!

Hopps lilla kissen får en fin sommar! (((((KRAM)))))Glad

Andina
0

Tack snälla Rambrikos också! Kyss Kram!

Ja, ingen vet ju hur lång tid han har kvar men jag hoppas verkligen att han får vara pigg nog att njuta av denna sommar! Det vore helt fantastiskt!

[walkinbeauti]
0

Sänder mera jag med.Uch jobbigt när djuren är sjuk,har förlorat två katter pga sjukdom senaste månaden min egen Mowglii och föräldrarnas Kia.Hade en fröken för några år sedan som fick cancer och hon levde ganska länge med den så jag hoppas din fina misse får en skön sommar och slipper lida.

Ljus och kärlek till er !

Andina
0

Tack go'a Walkinbeauti! Kyss

Ååh, fy vad tungt att förlora två kattvänner på så kort tid! Det är den enda nackdel med att ha djur hemma, en dag lämnar de oss. Men det är ändå värt allt, att få leva med djur!

Det som är till tröst är att de är fria (!) när de väl tar steget över! Allra särskilt om de mått dåligt under sin sista tid.

Många kramar!

majlar
0

Sänder massor av kärlek och energi till lilla kissen Puma. Hoppas han får en fin sommar med mycket luktande på blommor och jaga fjärilar.

Kram

Andina
0

Tack fina Majlar! Kyss

Ja, han är precis lika mjuk och snäll som Tjuren Ferdinand! Vill helst sitta vid ett träd och lukta på blommorna!

Andina
0

Jag måste få berätta.

Q'eezen har blivit sämre och sämre hela veckan efter senaste veterinärbesöket. Jag har fått "lura" i honom mat (smetar lite puréad mat på tassarna, då slickar han i sig det, vill ju vara ren som alla katter) och vatten, det har inte varit många gram han har fått i sig. Jag har ibland undrat om jag verkligen ska göra så, men jag har alltid fått svaret "ja" inombords. Igår vägrade han att äta och dricka helt.

De senaste två-tre dagarna har jag undrat över varför jag fått för mig att han ska njuta av sommaren - för han förtvinar ju. Han har sett mindre och mindre ut, som om hans kilon bara rasar av honom. Och han har varit väldigt svag, gått lite vacklande, de få steg han tagit. Mest har han legat still och sovit mycket. Samtidigt har han verkat 'njuta' av det.

Men så inatt! Helt plötsligt sätter han sig upp med ett skutt, vildkatten i honom vaknade till liv (han har två personligheter, en vildkatt och en "skygg liten katt") - han skuttade ut och såg lika stor och stark ut som han har gjort tidigare!!! Jag trodde inte mina ögon! Hur kan t o m utseendet förändras så radikalt på ett ögonblick?! Jag måste ha fel på mina ögon…

Han skuttade iväg ut och såg väldigt nöjd och glad ut.

I morse kom han hem, lika stor och stark, lika nöjd. Han hade varit och nosat på maten, ätit lite och dricker helt självmant. Sov några timmar och vaknade med ett skutt igen, och sprang ut och höll utkik på grannens katt här uppifrån höjden. Och nu ligger han och latar sig i solen. Han beter sig som att han inte är sjuk alls!

Jag har varit i 'chock' sedan inatt… En ljuvlig chock! :)

Jag har förberett mig på att han inte kommer att överleva helgen, har t o m sagt så till vänner, det har gjort så ont.
Men nu undrar jag om han ändå inte ska överleva sommaren!? Hur som helst, även om det bara skulle vara högst tillfälligt - det är så underbart att se att livsgnibban är tillbaka och han är stor och stark igen!!!

Tack alla underbara för era helande energier!!! Kyss KyssKyss__

Jag tror jag förstår innebörden av att "Katter har nio liv" ännu bättre nu!

[outgrundlig]
0

Kyss

Andina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla fina själar!

۞

För att ni hjälpt Q'eezen till en skön sista sommar!
Han fick en sommar som han kunde njuta av, trots att sjukdom åt upp hans krafter dag för dag. Igår var det så dags för honom att befrias från sina jordiska bojor, då sjukdomen grabbat tag om honom för att aldrig mer släppa.
Natten innan fick vi en härlig kväll ute på hans utkiksplats över grannskapet.

Han tog steget över i min famn, lutandes mot mitt bröst.
I steget över, vid sista andetaget kände jag hur han lämnade sin kropp. Jag kände tydligt och klart en liten "bubbla" (det som ibland syns som en orb, antar jag) ta sig ut ur hans kropp och in i min, in i mitt bröst och mitt hjärta. Det var helt fantastiskt!!! 
En liten rund bubbla, 2-3 cm i diameter, som kändes så tydligt, så tydligt…

۞

Nu pendlar jag mellan olika 'ytterligheter' - "glädjen" över att han är fri och befriad samt sorgen och saknaden av min Älskade Puma.
Mina ögon söker honom hela tiden, mina öron lyssnar efter hans ljud, jag väntar att han ska dyka upp när som helst för att prata med mig, telepatiskt och med ljud, som han alltid gjort.

Någon dag ska jag möta honom igen - det vet jag!

۞

♥ Tack alla - för er hjälp! ♥

[outgrundlig]
0

Jag sitter med tårar i ögonen och delar din sorg Andina, pendla du vidare, det var imponerande att läsa om hur du såg denna kula och kände den!!! Förstår känslan så gott jag kan. Och vilken fin sak att göra till dig, att gå in i dig o dela sig med dig, liksom ge dig den där känslan som du har. Så fint gjort. Det visar hur fin han var. Å då kommer mina tårar igen för han var det och jag förstår din sorg. Det var inte meningen att skriva såhär och vet inte om man bör göra det när någon har sorg men nu gör jag det ändå. Kramar från mig <3 <3

Andina
0

♥ Tack fina OG! ♥

Självklart får du skriva som du gör - dina ord värmer så gott! Fortsätt alltid att skriva som den du är!

♥ Tack & Många kramar! ♥

[outgrundlig]
0

♥♥♥♥♥Kyss♥♥♥♥♥

Indiania
0

Jag delar din sorg kära Andina även om du beskriver den fina övergången Puman fick. Hon fick uppleva en fin sommar med dig.Kyss

Du är ju den goaste " mamma " man kan tänka sig!

Du kommer att möta honom igen.

Massor av tröstande kramar till dig!

majlar
0

Vilken fantastisk stund du fick med din älskade lilla vän. Att få känna att livet fortsätter i en bubbla och ut i evigheten. Tack för att du delar med dig. Ni kommer ses igen. Kram

Andina
0

#35-36 - Tack finaste, för era varma ord!

Ja, jag är glad att han fick avsluta sitt liv under en fin sommar, som han kunde njuta av. Även om krafterna avtog raskt den sista veckan, så vaknade vildkatten i honom som alltid, och han ville ut och leva sitt nattliv så 'vanligt' som han kunde.

"Bubblan" - ja det var en helt överväldigande upplevelse att känna denna 'bubbla' komma från hans kropp och in i min, i exakt den stund jag upplevde att han avslutade sitt liv. "Att livet fortsätter i en bubla och ut i evigheten" - så vackert uttryckt, Majlar!

[rore]
0

Andina!

Så fint slutet ändå blev och vilken fin upplevelse av att verkligen få känna bubblan utav honom i din egen bröstkorg.

Förstår att du lyssnar och tittar efter honom,, tids nog kommer han att ge sig tillkänna igen.

Kramar om i tanken,,,

Andina
0

Tack finaste Rore för din värme!

Ja, i dessa dagar blir det så uppenbart hur mycket jag lyssnat, tittat efter och 'hållit pejl' på var min Älskade vän håller till - det sitter i systemet och går på automatik. 
Jättejobbigt t ex att komma hem från affären idag (första gången jag varit utanför hemmet på ca en vecka… först vågade jag inte lämna honom ensam, efter hans död har det liksom inte pockat på)… Ingen som möter en med stolt svans och ett Heeeej!

Kramtack!

[GunillaF]
0

En sådan både sorglig och underbar upplevelse och berättelse Andina. Sitter med tårar i ögonen och känner hur det är/var.

Ni möts igen, det tror jag Kyss

[walkinbeauti]
0

Blir så rörd av att läsa detta,både vackert och sorgligt samtidigt.En så vacker katt det syns vilket fint liv han fick med dig.Du är en toppenmatte som ger hela ditt hjärta till djuren och sånt är så underbart att se.

Och visst ses ni igen det vet jag Kyss

Styrkekramar till dig !

Andina
0

Tack finaste Gunilla och Walkin' också! Kyss

Ja, jag är övertygad om att vi kommer att ses. Jag önskar bara att det blir snart… … …

♥ Men, huvudsaken är att han har det gott och bra nu! ♥