Vår Gäst Anki Hästesko !
Jag vill presentera en gäst som har mycket kunskap och seriöst arbete bakom sig. Hon heter Anki Hästesko och arbetar med hypnos och regression. Du kan ställa frågor direkt till henne här på forumet, sen vidarbefodrar jag materialet så hon kan svara på alla era frågor.
Jag vet att hon även har kurser och föredrag inom ämnet Hypnos.
Skriv vad ni vill..det finns inga dumma frågor eller funderingar !
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

hej..detta med hypnos..har man funderat över…man har ju hört saker om detta oxå..tex..att det kan hända att man inte blir samma person efter hypnos..och att man inte känner igen sina nära o kära…stämmer det..har det förrekommit någon gång…vad händer i en hypnos…och vad innebär en regression för något..kram
Regression är väl att upptäcka eller utforska sina tidigare liv??
Jag har aldrig testat hypnos, men skulle gärna vilja om någon hade kunnat det =0)
Jag hade också velat prova på att bli hypnotiserad! Vore kul =) Jag ahr hört att man kan få minnesförlust.. Stämmer det?
Har sysslat med hypnos redan som liten på experiment nivån. Hypnos i sig är inte skadligt eller farligt. Däremot kan det liksom regression utlösa avslappnigs fenomen dvs plockeringar släpps på ngn plan. Då kan det upplevas som att man känner främmandeskap till egen person. men det är endast faktor som kommer inifrån. Minnesförlust eller annat liknande har jag aldrig hört talas om i klinisk hypnos. det är av vikt att man hanterar hypnos på rätt sätt.

Jag funderar över med tanke på de andra inläggen om det finns något man själv bör tänka på innan. Så inget händer, menar jag.
Kan ens eget tänkande försvåra en behandling?
Mvh LisaL
Tackar för det, ska snart på regressions hypnos så detta kom väldigt lägligt :)
Är det så att det som kommer fram under hypnosen är det som man behöver "arbeta" med som barndom och/eller tidigare liv, blockeringar och dom olika val man gör i livet som inte alltid är dom rätta? Hoppas du förstår vad jag menar..
Mvh/Katie
Jag undrar om hon håller några regressioner i stockholms trakten?

Ställ frågor till Anki Hästesko som jobbar med Hypnos och regressions behandlingar..
Alla frågor inom ämnet är välkomna.. !!
Lämnar över frågorna efter påsklovet dvs, måndag vecka 16..
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Fortsätt att ställa frågor till Anki Hästesko ang, hypnos och regression.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Om man har blockeringar från tidigare liv, som påtalar sig i detta liv. På vilket sätt kan man få hjälp, genom tillbakagång att få rätt balans igen. Kan det ge mer skada än nytta, om jag inte får rätt hjälp om jag har en blockering.Mvh FiaH
Här kommer en fråga till:)
Lyckas det alltid med hypnosen eller kan det hända att det inte "tar" om man är för spänd t.e.x?
MVH/Katie

#11 Det är en intressant fråga - för jag får alltid höra att jag skärmar mig helt och är svår att känna av … har fått höra det vid healing, seans osv. Så jag vill också veta om hypnos alltid fungerar eller om det finns personer som det inte fungerar på.
/Anette

Jag låter denna tråd ligga ett tag till så bara skriv frågor till henne. Jag ska träffa Anki den 22 April, så den dagen tar jag med mig frågorna till henne.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Hej igen..:)
Jo jag har hört och läst att man kan önska/tänka på en särskild anhörig från andra sidan som man vill ha kontakt med. innan hypnosen..?
Sen har jag hört tvärtom, att den anhörige som kommer är den som har det viktigaste budskapet att lämna just då..?
Kan det även komma fler anhöriga under samma hypnosregression..?
Har även hört (vad jag hör mycket *L*) att dom tidigare-liv man får fram just då är det man "klarar" av just då? (Nu låter det som att jag tror att jag bara haft eländiga tidigare-liv :)
Tack på förhand / K
tie

#14 Tycker det är bra att du hört mycket *ler* För då kan du ju också fråga mycket som ger många svar som gör att man lär sig mer *ler*….
15# Tack för det:) Ska nog komma på fler frågor..
ska "höra" mig för först *L*
OOps..detta är ju en frågesida..f´låt Maria 

Ingen fara.. Fråga på bara !
Carpe Diem
Maria Johnsson
Tack för det Maria, jag tänker så det knakar 

Nu puttar jag upp Ankis tråd igen.. Passa på att fråga henne nu om hypnos och regression. Jag överlämnar alla frågorna till Anki på söndagen den 22 april- 07.
Vänligen MAriaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson