Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 397 ggr
[rore]
0

Healing från visdomens källa.

Beskydd.

I din försvarslöshet är du alltid beskyddad och trygg.

Det finns ingenting i världen som kan skydda dig eftersom det  ytterst sett är dig själv du är rädd för. Det är endast dina egna tankar som kan skada dig och så länge du har egot som din lärare kommer du att känna dig rädd, osäker och otrygg.

Detta föder rädsla som i sin tur ger upphov till tankar om attack. Hur kan då någon vara i frid? Du behöver inse att det du vill skydda vill du egentligen inte ha. Och det du verkligen vill ha behöver inget beskydd. Det vilar redan lugnt i kärlekens famn och är oåtkomligt för attack.

Det finns inget i världen att beskydda men däremot att upphöra att skydda. Låt inte längre egot vara något annat än en symbol för rädsla. Egot kan inte rädda dig undan dina mardrömmar, och det kommer aldrig att låta dig veta att du redan är trygg.

Var vaksam på de tankar som föder oro och rädsla och dela dem sedan med din vägledare. På så sätt kommer du alltid att vara beskyddad.

Det finns inget att försvara sig emot, ty kärleken kan inte attackeras.

Av: Ewa Forkelius

[GunillaF]
0

Hm. Måste läsa den här texten ett par gånger.

[rore]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo, så är det. Den käns lite knepig. Även jag har fått läsa den flera gånger.

Men om Egot är min rädsla, så  förenklas detta budskap en aning eftersom jag behöver göra mig uppmärksam på just de tankar som föder oro.

Och sen behöver jag förstå i hjärta och sinne att eftersom livet är så oändligt stort och mitt intellekt så litet,, så skapar det konflikter inom mig. När jag följer egot.

Rädslan för att någonting ska hända med mina barn

Rädslan för ekonomin

Rädslan för ,,,,,

Det finns en hel del skrymsler och vrår där just rädslan bor, i alla fall i min kropp. Och när dessa tankar biter sig fast. Blir livet en kamp och flödet stannar upp…..

Men när jag blivit medveten om att jag klivit in i försvar och motstånd över saker som jag inte kan styra eller kontrollera, så kan jag ju kliva ur dem igen och följa livets flöde. Precis så som det är,,,,,

eller nått.

[walkinbeauti]
0

Det ligger en väldig vettig tanke i den texten och sant är ju att vi själva skapar rädsla vilket leder till blockeringar,Kan man kliva ur detta så får flödet fart och allt blir betydligt lättare med så mycket i livet.

Tack rore hon är bra Ewa på att skriva Glad

[rore]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst är hon:) Men ibland behöver jag stanna upp och verkligen känna in, vad det faktiskt är hon skriver.