Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 920 ggr
[rore]
0

Healing från visdomens källa.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oro

Utan egot finns inget annat än frid. Med kärleken kommer friden. Därför, om du vill uppleva kärlek och vara utan oro, bjud in din vägledare och förenas på så sätt med dina medmänniskor. I sanning är de alla dina bröder och systrar.

När ni oroar er, både för framtiden och det förflutna, upplever ni ofta en känsla av ensamhet. Och sällan delar ni era angelägenheter med varandra.

I stället försöker de allra flesta av er leva efter devisen att ensam är stark. När ni utestänger andra människor från era inre liv känner ni er än mer separerade, än mer ensamma. Oron över att inte passa in, att inte bli accepterad, är en av de största rädslor ni har.

När du delar ditt inre liv med någon annan ber du om förening på en högre nivå. För oavsett vad som oroar dig är alltid separationen ett faktum. Utan den skulle du inte känna någon oro alls.

Många gånger tror ni att svaret på er oro är att ersätta den med intellektuella tankar, att tala sig själv, eller någon annan tillrätta.

Intellektet förstärker separationen eftersom det inte förmår att iaktta känslan bakom tanken. Var därför ärlig och uppriktig mot dig själv närhelst du upplever oro av något slag. Bjud in alla de känslor som kan hänga samman med din oroskänsla och undersök dem en och en, i lugn och ro.

Tänk också på att om du känner skuld eller skam inför de tankar eller känslor du har, bidrar detta till att förstärka din oro. Eliminera separationen och skulden genom att förenas i kärlek. Då finns det ingen oro.

Har du idag förmågan att se dina medmänniskor bortom deras egenheter och kroppar kommer din oro att ersättas med kärlek.

Kärlek och frid kommer att ersätta min känsla av oro när helst jag väljer att förenas. I dag ska jag inte döma någon, varken efter utseende, handling eller åsikt. Jag vill se sanningen om vem jag är.

Av: Ewa Forkelius

[GunillaF]
0

Det var mycket kloka tankar! Tack för dem!Glad

[rore]
0

Vasse go, Gunilla.

Jag har lagt in dessa här inne tidigare, men tänkte att de tål att upprepasGlad

[GunillaF]
0

#2 Det gjorde du rätt i. Trådar försvinner och faller i glömska så snabbt. Att du lägger in dem igen är tacksamt för oss "gamla" på sajten och för nytillkomna medlemmar!Glad

[rore]
0

Kyss

Pagan
0

Ja det är ju si o så med komihåget så…

Intressant läsning och väldigt tänkvärt tack Rore. De sista raderna kanske man skulle kopiera och sätta upp på kylen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[rore]
0

Ja du Pagan! Det var sannerligen ingen dum idèFlört

Indiania
0

Tack Rore för dessa sanna och kloka tankar som vi behöver bli påminda om! Kyss Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "