Tips på musik
Jag skulle gärna vilja ha lite tips på lugnande och vacker musik. Det behöver inte vara precis healingmusik utan bara det är lugnande. Så att man kan sitta och njuta och känna sig lite mera harmonisk.
Det är för mycket känslor som inte kommer ut. Är också orolig för att jag har diabetes. Har inte mått så bra sista tiden och idag är min urin mörk som te. Jag ska försöka få akuttid hos vårdcentralen på måndag så att de får ta prover.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer mitt bidrag till lugn ovh fin musik.
Du dricker för lite vatten och så kan du ta en prommenad extra varje dag. Det är bra för ditt blodsocker 
Ja, musik är ju jättebra för att öppna upp och få utlopp för känslor som ligger och trycker på inombords - vad bra att du jobbar för att "lätta på trycket". Det inre påverkar ju det yttre.
Om du misstänker att du fått diabetes så kanske lchf-kosthållning är värt att prova? Du hittar massvis med information på Kolhydrater i fokus.
*
Oj, det finns så mycket musik… t ex:
Kelly Howells "The secret universal mind meditation" (en del med guidning, en del med enbart musik) tycker jag är väldigt bra. Går att köpa och ladda hem i mp3-format på Brain Sync - som för övrigt har många bra meditationer som jobbar "subliminalt".
Det finns även en del av Kelly Howell på YouTube.Deva Premal har gett ut helt underbar musik, tycker jag. Love is space
Garden of the Gods - Deuter
Enigmas musik lyssnar jag gärna på också.
Enyas likaså - som t ex denna.
Tycker du om Chants och Mantras: Om Namah Shivaya
Under rubriken "Musik för själen" i menyn till vänster finns också mycket härlig musik att lyssna till.
(Och så denna förstås - en av mina favoriter!)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Du har fått så många fina tips redan Gilla på lugnande musik, här kommer en till. Jag har själv diabetes och var som du orolig i början, ville inte acceptera att så var fallet…..det kommer att bli bra för dig också vännen. Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Indiania, jag skickar pm till dig om det är ok.
För övrigt så tackar jag för alla tips. Nu ska här lyssnas
Alltid roligt med något nytt.
Gunilla, jag ska dricka mycket idag och även promenera och inte äta något som har med socker att göra. Men naturligtvis ska jag kontakta vårdcentralen på måndag så att jag kan komma och ta prover. Jag tror jag hade ett gallstensanfall igår så det kan vara därför som urinen är mörk.
Ja det känns mycket oroligt att inte veta vad som står på. Men förhoppningsvis ska jag snart få veta och förhoppningsvis finns det råd om lösningar på problemet.
Tack och pussar 
Jag har varit utloggad Gilla men nu har jag svarat på ditt pm!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack Indiania 
#1 - Gunilla du hade rätt! Det var förmodligen uttorking. Jag satte igång att dricka omedelbart efter frukosten säkert en liter och efterhand som jag "lättade på trycket" så blev det mer och mer normalt i färgen. Tänk, det hade jag ingen aning om att det kunde bli sådär. Jag hade diarré i förrgår och kanske jag inte "drack upp mig" tillräckligt.
Men jag ska ändå gå och få kollat upp mina värden för jag tror det är något vajsing med blodsockret. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite.
Och jag ska börja motionera varje dag. Har ju gett mig själv ett par gåskor i present så nu ska här antingen promeneras eller cyklas.
Och drickas vatten………….

Jag vet en man som tog insulinsprutor. Han började motionera genom att prommenera 7-8 km/dag. Efter två veckor hade han fått så ra värden att han fick sluta med sprutorna.
Det låter som en mycket smart idé. Inte bara för att hålla insulinsprutorna på avstånd utan även kilona, plus att höja sin kondition och allmänmåendet.
Andina! The SecretUniversed mind meditation - denna skulle jag väldigt mycket velat ha, Vet du om den finns att ladda ner från en svensk sida? Eller kan man använda sitt VISA kort?
VISA ska gå bra, Gunilla.
Jag använder i princip endast VISA när jag handlar på nätet (nå'n enstaka gång PayPal) och jag har köpt ett antal mp3-filer från Brain Sync.
Det var inte den meditationen jag har laddat hem ser jag nu, det är "tvåan" jag har. I den "Universal mind-meditationen" jag köpt finns ett spår med instruktioner, ett spår med guidad meditation och ett spår med enbart musik. Och den är helt underbar, tycker jag.
Jag gissar att den jag länkat till i #2 är lika bra dock. (Kanske är det t o m samma musik…?)
Lycka till med dina meditativa healing! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing