Små nära ting
Hittade ingen bra inspelning till denna låten, därför lägger jag in texten i stället. Den är så fin…
Små nära ting
Din längtan flyr vilse så vida omkring, det är som du glömt alla nära ting. Det är som du aldrig fick lugn en minut, till någonting annat du jämt vill ut.
Du tycker din dag är så fattig och grå, Vad är det du söker? Vad väntar du på? När aldrig du unnar dig rast eller ro, kan ingenting växa och intet gro.
Gå in i din kammare, liten och trång, den gömmer vad hjärtat höll kärast en gång. På ropet i skogen får ingen ett svar, finn vägen tillbaka till det du har.
Den lyckan du söker bak fjället i brand, den har kanske alltid du haft i din hand. Du skall inte jaga så rolöst omkring… Men lära Dig älska små nära ting!
Ture Nerman ( 1886 - 1969 )
" Var nära naturen - var när dig själv "
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så sannt Indiania.
Många är det som jagar omkring och söker…. Jaa, efter vad då?!
När allt vi behöver finns så nära ändå!
Om vi människor kunde komma ihåg att sansa oss och se oss omkring. Allt finns ju så nära. Lugn och ro är allt vi behöver för att förstå.
Det var poetiska och sanna ord! Tack Indiania! 
När jag läste dina ord flög mina tankar till "Alkemisten" (av Paulo Cuelho, tror jag).
Vi människor har ofta en bristande förmåga att se vad vi har, istället ser vi vad (vi tror att) andra har… Men gräset är ju oftast inte grönare på andra sidan!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag instämmer med er båda ibland glömmer vi att allt finns närmre än vad vi tror…..vi har ju allt inom oss och alldeles utanför oss!

Väldigt tankvärt och klokt!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Så sant så, fast ibland skulle jag behöva läsa den där dikten då och då. Tror jag sparar den och hänger upp på kylskåpet :D
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Den är jättefin. Jag sjöng den mycket på 50-talet, när jag var barn, men då tänkte jag inte på vad orden innebar. Jag kopierar den. Tack
Vad glad jag blir att ni tycker om låten ( verserna).
#5 Jag har ocksp gjort en utskrift som jag skall rama in.
#6 Jag sjöng också den ofta när jag var ung.