God Söndag 10 juli
God morgon allesammans!
Det är sommar idag igen! Visst är väl det härligt!
Solen är uppe före tuppen och det är jag med. Det har varit full frukostrulle här ute, fågelmammor med sina flaxande och pipande småttingar. Katten har kommit hem och ligger och sover nedanför mina fötter. Papegojan har nyss vaknat och vill också ha frukost.
Och här sitter jag och kan inget annat än att njuta av gryningen och morgonen!
Hoppas ni får en skön söndag som ni kan njuta av!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Är det någon som är konstintresserad och befinner sig i närheten av Hjo?
I så fall får ni ett aktivitetstips här - en konstutställning med höga perspektiv

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Dt låter alldeles ljuvligt Andina. Här är dt oxå riktig sommarvärme redan o fåglarna sjunger i kör. Vedklyvning, bad o healingmassage står på schemat idag, men först ska jag fortsätta njuta av tystnaden o stillheten innan resten av familjen vaknar :-)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon Andina och Elpida och ni som kommer!
#0 Vad härligt det låter när du pysslar om dina djur Andina, vilken go mamma du är.
Det låter spännande med utställningen i Hjo.
#1 Det är underbart att njuta av tysnaden Elpida och njuta av naturens egna ljud! 
Önskar er alla en varm fin och underbar söndag! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
God morgon på er 
Ingen sol just nu bara lätt sommar regnoch åskan väntas senare så dom får städa sin himmel en stund.
Önskar en finfin Söndag 

God morgon på er
Vilken underbar bild Andina, härligt med husdjur.
#3 Instämmer helt med dig Indiania vad gäller naturens egna ljud men före 5 i morse var huset omringat av måsar och skator som verkade tävla om vilka som kunde skrika högst, i värmen nu så måste man ju ha öppet, får bli öronproppar till natten.
Täppt näa och huvudvärk så det blir vilodag.
Ha en alldeles underbar sommardag vad ni än hittar på
God morgon alla. Här har det regnat inatt och jag tror bönderna blir glada.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
God morgon på er allesammans.
Jag har suttit ute på altan en stund och njutit jag också. Nu hör jag hur mina gäster börjar röra på sig i gästrummet. Dax för frukost!
Ha en riktigt fin och bra dag!
Sommaraktiviteter
#5 Nej det finns ju gränser vad man tål, vilka fridstörare!
Hoppas du sover bättre i natt! 
Det blev en jätteskön dag idag - med lite tunna molnlager som passerar långsamt, lite duggregn i någon minut, alldeles lagom temperatur. Jätteskönt!
Indiania - ja, visst e' jag!
Och nu ska Mamma ta sig en svängom i livsmedelsaffären för att bunkra upp lite burkmat, fröpåsar, grönsaker och lite bacon m m till barnen… 
Toyan - Vad jobbigt att vakna av skrän! Kan störningsjouren vara ett alternativ, månne… ;)
Själv väcker katten mig 4-4.30 varje morgon - oavsett om jag bara sovit nå'n enstaka timme, som idag… - så imorse gjorde jag honom sällskap på verandan i ottan.
Hoppas du kryar på dig snart! Jag skickar gärna ett sjok 'bubblor' till dig om du vill ha.
Jag hoppas Åskar med sällskap har städat klart nu, Walkin!? Hit har de inte hittat ännu. Några ynka droppar från ett tunt molnlager fick vi under en halv minut. Men det skulle behövas bra mycket mer, det börjar bli torrt… Tror att bönderna skulle uppskatta några regniga nätter här också, Majlar.
Dina gäster blir bortskämda, Gunilla! Jag kan tro att de stormtrivs att vara hos dig!
Hoppas ni haft en riktigt härlig, kulig, skön och behaglig söndag hittills! Och att den fortsätter så!
Jag måste få visa på min go'a kompis KurreKurt också. Han fick sig en ordentlig lunch idag….
Han har nog varit i slagsmål - svansen är tilltufsad…
(Har sett att de är två st som bråkar lite med varandra här…)
# 12 Vilka gosnosar och ja det får man
är lika barnslig med djur jag med
Vilka vackra färjer ekorren har,härligt med dom små liven man bara njuter
#12 Ja men gud så go han är när han äter. ser att han ler! 
Barnslighet är en av de bästa egenskaper vi kan ha tycker jag! 
Ja, visst e' han söt! Och hans konkurrent är lika söt! ;)
Vad skönt det är att inte behöva vara ensam i världen om att vara ett förvuxet barn! 
När jag ändå håller på… Här är RingoMan (ringduvan) som har blivit lite betuttad i Papegojan. ;) Hans Fru RingMarie pockar på hans uppmärksamhet - men han har dumpat henne…

Götapetter vilken liten söting, den där Kurre
I ett par år hade vi två ekorrar som skuttade omkring vid husgränsen men jag tror vår terrier skrämde bort dem med sitt skällande på alla som traskar förbi på gångspåret nedanför huset
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Mysigt med era små kurrar, Elpida! Ja, tyvärr är det så, att våra tamdjur kan vara avskräckande för vilddjuren ibland.
Innan Puman valde att bo här så hade jag många olika slags djur som vänner här hemma. Allt från älgar, rävar, grävlingar, harar, duvhök till småfåglarna, m fl. Hel- och halvtama och vansinnigt roliga. Nötväckorna blev rena cirkusartisterna.
En ekorrfamilj höll till hos oss ett tag också. Det var så mysigt när de fick ungar. Satt jag i en solstol kunde småkurrarna komma och klättra på stolen och mig för att leka. Mina tår, särskilt stortån, var de nyfikna på också. Försiktigt smakade de på mina tår. Tack och lov smakade de inte så gott, för de tog aldrig nå'n tugga… ;)
Men sedan Puman flyttade hit har det, naturligt nog, förändrats. Jag har inte vilddjursrestaurang här längre - dels för vilddjurens skull men även för Pumans. Grävlingarna och räven kan ju vara lite illistiga och Pumans förkärlek för både ekorrar och fåglar har en helt annan karaktär än den jag har… har jag sett…
Men jag resonerar som så, att var sak har sin tid - och så har även våra djur. 
Men visst saknar jag den så nära samvaron med skogsinnevånarna jag hade…