Hjälp till självhjälp.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Healing!
Ja, tanken slog mig i gårkväll. Vad är det?
Healing är kärleksfulla energier och det finns fantastiska människor som kan kanalisera denna energi och hjälpa andra.
Men jag tänker också att healing har med tro att göra och förmågan att vilja ge och ta emot kärlek.
När jag skriver att det har med tro att göra, så menar jag:
Att komma till tro på sig själv och sin egna förmåga som individ.
Det har absolut ingenting att göra med vad andra människor tror, tycker tänker, eller känner.
Att komma till tro handlar om att våga och vilja möta sig själv, sina egna tankar, känslor och värderingar. Att ta reda på var vi själva står i både den yttre och inre verklighetet som vi lever i.
Det finns ingen fakta baserad tro.
Därför krävs det också Mod för att våga lita till sina egna känslor och för att följa dem.
För att våga tro behöver vi möta oss själva och våra värderingar.
Kanske bör vi ställa oss frågor som tex:
Är värderingen jag har min egen?
Eller är de automatiska, självklara för att de bakats in i personligheten under mina barn och ungdomsår och aldrig blivit ifrågasatta av mig??
Rör jag mig i en osynlig fyrkant, för att jag är rädd för vad andra människor ska tycka eller tro om mig? om jag sticker ut.
När/om vi tittar närmare på dessa frågor, så kommer vi att upptäcka att livets flöde expanderar och medvetenheten ökar i takt med vår tillväxt i oss själva.
Allting kommer inte på en gång. När vår vilja till utforskning sätter igång inom oss, så sker förändringen gradvis.
Därför tror jag att den mänskliga förmågan till sanning också är föränderlig och absolut inte huggen i sten.
Livet är Magiskt när jag vågar tro det!
Nu har jag bara "skummat" igenom det du skriver, men visst är det så rore.
Jag läser igenom bättre senare idag och återkommer.
Bra skrivet rore och visst är det så.Man finner sig själv till sist även om det kan ta tid.Fyrkanten kan vara lätt att hamna i men den klev jag ur för längesedan och då kom även balansen inom mig.
Tack för bra läsning
Så sant Rore. Det är en utvecklingsgrej och när man vågar släppa sina inlärda sanningar så lämnas det utrymme för ens egna verkliga sanningar. När vi slutar att utvecklas och bestämmer oss för att "nu vet jag hur det är" då är vi illa ute men om vi fortsätter vara öppna för det som livet visar oss finns inga gränser för hur långt vi kan nå. Och det som var sant för mig för några år sedan kanske inte är det idag eller imorgon.
Frågorna du tar upp är sååå viktiga. Vi bär alla med oss så mycket som vi fått lära oss av andra.
Jag vågar tro, livet är magiskt
// Danda
Det du tar upp är oerhört viktigt. Man måste ha tillit till sig själv. Tro på sig själv och det du gör, mot dig själv och andra. Det är inte så lätt att leva upp till det. Därför är jag så glad att du skriver om just det idag.
Det här har jag på kylskåpet, jag läser det ofta:
Whose truth are you following? Think about it..Make sure it´s yours or if you are inspired by someone else make sure it resonates with you as well and you aren´t just doing something because someone else does it or tell you to do it.
Kram 
Tack för era tankar och reflektioner
Majlar! Väldigt bra text du satt upp.
Det är verkligen viktigt att fråga sig själv, var "man" är i sina tankebanor. För många gånger går vi på automatik innan vi inser vad vi håller på med.
Tankarna är ju luriga. Vi har dem ständigt, men vi är inte alltid införstådda med vad de viskar i våra inre öron eller hur de egentligen påverkar oss. 
Jättehärlig läsning, Rore! Många sanna och viktiga tankar!
Tro - är (för mig) vägen till Tillit! Och det är Tilliten jag behöver till mig själv och till Livet för att våga vidga min "tro" ännu lite till…
Våra tankar har en benägenhet att riva sönder tron alltför ofta bara…
(snabba korta ord - blir utkastad från internet hela tiden)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Oj så du får kämpa Andina. Hoppas du blir kvar snart.
Tro Vägen till TILLIT.. Det köper jag utan tvekan
6 och 7 Den köper jag också Tro vägen till tillit så på pricken rätt 
Ni får den Gratis! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing