Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 915 ggr
Glossies
0

Atchoo min bästa vän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, för ungefär 3 månader sedan miste jag min första egna häst och min bästa vän. Tillsammans med henne dog hennes föl, och det finns säkert nån där ute som minns när jag skrev om det hela.

Jag undrar bara om någon kan se att hon har det bra, Atchoo hette hon. Och jag vill att hon ska veta att jag tänker fortfarande på henne. Rynkar på näsan

Andina
0

Hej Glossies!

Jag minns när du berättade att du förlorat din underbara vän och fölet som följde med henne. 
Jag vill bara flika in att hon, med all säkerhet, har det väldigt bra och dessutom är tillsammans med sitt lilla föl. Det är jag alldeles övertygad om! Även om jag inte kan komma i kommunikation med henne nu.

Men det är min erfarenhet, att våra kära djurvänner har det väldigt bra när de gått över till Andra Sidan! Jag har själv en del djur som lämnat jordelivet och jag har mött dem i bl a drömmar efteråt. Och från dessa möten jag haft med dem har jag förstått/blivit övertygad om att de är fria och mår bra - precis som vi vill att det ska vara!  
Jag har själv en vän (en katt) som har påbörjat vandringen över till Andra Sidan - även om det gör ont, så har jag full tillit till att han blir väl omhändertagen och kommer att vara fri, utan besvär och må alldeles ypperligt.

När du tänker på din Vän och hennes föl - så är du automatiskt i kontakt med henne. Så ingen annan behöver berätta för henne att dina tankar är hos henne - hon vet det redan! Så tänk på henne med Kärlek så mycket du kan - det hjälper dig också att omvandla din sorg och saknad till en visshet om att inte bara du är med henne, utan även att hon är med dig!

När du tänker på henne och hennes lilla föl - då är du genast i kontakt med dem, då känner de din sorg, din saknad och framför allt din Kärlek till dem! De mår bra - och de vill att du ska må bra!
Så småningom kommer du att kunna omvandla din sorg till ett vackert minne och en härlig kärlekskommunikation med dina Vänner - jag hoppas det sker snart. Men, samtidigt är det viktigt att du tillåter din sorg och smärta att "värka ut" - det är just så vi omvandlar sorgen till Kärlek.

Även om jag inte kan 'kontakta' din vän nu - så vill ja bara nämna mina reflektioner i hopp om att du kommer att kunna känna lite likadant så småningom.

God Midsommarhelg önskar jag dig och dina Vänner! Oavsett vilken "dimension" ni befinner er i!

Kram!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Airwyn
0

Jag försökte få kontak med Atchoo genom min hund som dog för några år sedan.. jag tror att alla våra älskade djur hamnar på samma ställe.. Glad

Jag är inte så duktig på detta än men det jag fick fram vad att hon inte hade tid att prata.. "har fullt upp med att äta.." (gräs??) blev svaret..

Ta det för vad du vill.. Flört

szirius
0

Hästen säger: frihet börjar inifrån. Min gåva till dig är att känna dig fri.Låt inte negativa tankar hindra dig från att göra det du vill.

( från Solöga)

Du har fått bra tips från Andina - ta kontakt själv med din häst, och föl. Du kommer själv få svar och ledtrådar, om du vågar lita på det du känner. Jag är övertygad om att de har det underbart där de är nu.

Lycka till!

[walkinbeauti]
0

Absolut har dom det bra och du kommer säkert både kunna känna dom och få kontakt framöver.Tänk bara på att på andra sidan existerar inte tid som hos oss,så tycker vi det går lång tid är det bara en kort stund där både för människor och djur.

Men bra har dom det och jag blir inte förvånad om du en dag i stallet känner av deras närvaro Glad

Min Mowglii 17 år gick över 14 Mars och inte har han haft någon riktig tid för varken mig eller mina andra katter,en kort visit sen var det bara vi ses men han kommer när han upptäckt allt som är nytt och friheten från sjukdom och gammal kropp.Andra av mina katter har kommit.En dök upp mitt framför matskålarna i full manifestering bara dagarna innan Mowglii blev riktigt klen,det var på Fredag på Måndagen var allt över för Mowglii,så han blev hämtad kan man säga.

Så visst kommer dom,vi får ha lite tålamod men bra det har domGlad

Glossies
0

#1 Tack så jätte mycket för ditt svar, jag brukar faktiskt kunna känna av deras närvaro lite när jag tänker på dem. och jag har även mött dom i mina drömmar. Tack så hemskt mycket för ditt svar, det fick mig att börja fundera lite mer Glad

Andina
0

#5 - Tack själv, Glossies! Ja, du ser, du känner av dem när du tänker på dem - det kan betyda att de har "hört" dig och därför "kommit till dig". Men det kan också betyda att du omedvetet har känt av deras närvaro hos dig och därför kommit att tänka på dem.
Härligt också att du har mött dem i dina drömmar! När vi sover är vi lättast att nå, eftersom "tankebruset" som ofta hindrar oss från att 'höra signalerna' har tystnat.

Må så gott nu och ge av din kärlek till dina vänner på andra sidan!  Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Glossies
0

Glad# 2 Haha, det låter precis som henne. Äta, äta och äta   Tack för ditt försök Glad

Glossies
0

# 3 Tack, men jag är bara lite osäker på hur det är jag ska göra, Jag är fullt troende på att det fungerar men jag vet inte hur det är jag ska göra för att själv ta kontakt. Jag har aldrig gjort något sådant förut. Obestämd