Healing iFokus

Healing

Läst 4724 ggr
Indiania
0

Godmorgon Söndag 19 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I dag är det regnväder här. I går bytte jag ut penseèrna mot sommarblomster i krukorna på framsidan och då var det sol och härligt väder.

I dag skall vi till syrran och gratta hennes dotter som fyller 20 år.

Önskar er alla en skön söndag! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

God morgon Indiania och alla andra. Hoppas ni sovit gott och vaknar utvilade.

Jag ska ta itu med det jag inte hann med igår för jag åkte iväg i går eftermiddag, glad i hågen för jag hittade en perfekt folkdräkt på Blocket. Min storlek, från rätt socken och himla bra pris. Jag talade med den som skulle sälja den och tog bl.a. reda på om de hade hund och katt eftersom jag är försiktig då för jag är så allergisk mot de djuren. Nej, de hade inte hund och katt!

Väl framme och ringer på deras dörr så tokskäller en hund. Inne hos dem. Förvånad De hade ju ingen hud fick jag ju till svar när jag ringde.

Ok, jag gick ändå in och tittade på dräkten. Det skulle vara storlek 42 men det visade sig att det var ungefär en 36:a! Jisses!!! Varför gör folk så där?! Fattar de inte att man ser ju hur det är när man kommer och tittar?! Jag åkte därifrån i oförättat ärende och hade kört en massa mil i onödan! Sur jag var!Rynkar på näsan

Ha nu en bra dag allesammans!

Indiania
0

Jag förstår att du blev besviken Gunilla, Vad tokigt av dom att lura dit dig i onödan. Det finns oseriösa individer fy för dom.

Tröstekram från mig! Kyss

[GunillaF]
0

#2 Tack Indiania. Jag har sökt en folkdräkt från rätt socken och i rätt storlek i så många år och du må tro att jag blev glad när jag såg den här annonsen och när jag talade med den som skulle sälja och hör att det inte var något fel på den, rätt storlek, billig och inga djur hade funnits i närheten…. Arrrrrrg….Skrikandes

Medan jag åkte hem så intalade jag mig att det helt enkelt inte var så att jag skulle ha just den där. Att det kommer att dyka upp något änu bättre….

I värsta fall får jag försöka få tag i rätt tyg och sy en.

Indiania
0

Jag vill tro som dig att det dyker upp en ännu bättre folkdräkt i toppenskick. Jag riktigt ser dig i den framför mig.Glad

Har du någon bild att visa på " din " folkdräkt?

majlar
0

God morgon alla. Hemma igen efter ett par dagar i Skövde.  Kusinerna Agnes och Alice stormtrivs tillsammans. Lek, lek och åter lek.

Stortjejen Ida som gick ur nian, träffade jag endast en liten stund, då dom är otroligt upptagna med fester och sista kvällen med kompisarna.

#3 Du kommer säkert hitta en perfekt dräkt till slut. Synd bara att du fick åka så långt i oförrättat ärende.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Vi hann med en stunds tivolibesök också.

Indiania
0

#5 Vilka goa Agnes och Alice är och vad kul de har! Skrattande

[walkinbeauti]
0

God morgon alla godingar Tack för fina bilder som vanligt Glad

Förstår dig så väl Gunilla sånt där blir man ordentligt arg och besviken på,hoppas du finner en dräkt som du trivs med.Du är väl knappast ute efter en Leksandsdräkt för en sån finns i storlek40- 42 som är för stor för mig och jag ska sälja den.Flört

Ha en skön dag Glad

[GunillaF]
0

#4 Jag har ingen bild på mig själv i folkdräkt men så här ser Junsele sockens dräkt ut.

[walkinbeauti]
0

Härlig dräkt,det är något alldeles speciellt med sockendräkter,så vackert att se folk uppklädda i dom.

[GunillaF]
0

#9 Min mamma och jag sydde den som är på bilden till min dotter när hon tog examen på musikhögskolan.

Jag kan även tänka mig en dräkt från min födelseort, Resele, men den är tydligen ännu mer "sälsynt"! Det blir nog till att sy en till.

En sockendräkt kan man bära i alla möjliga sammanhang.

Andina
0

Go'Morron alla solstrålar!

Här öser sommarregnet ner och luften är fräsch och sval. Och naturen jublar!

Ibland undrar man hur folk är funtade - så onödigt att inte säga som det är - särskilt när man ska sälja nå't!
Jag hoppas du hittar din folkdräkt snart, Gunilla! Det är väl så, att det är någon annan du ska glädja med att köpa en dräkt. Vacker är den - som de flesta folkdräkter!

Hoppas du får en kulig födelsedagsdag, Indiania!

Mysiga tjejer på bilden, Majlar! Och vad härligt det verkar, lek, lek, lek och tivoliskoj! Det är så att jag längtar tillbaks till min barndom…! ;)

Ha en skön dag allihop - med sol eller med regn!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Toyan
0

God förmiddag!Glad

Tack för vackra bilder.

Ha det så trevlit på kalaset Indiania.

#1 Men fy sånt folk Gunilla..vad vinner man på att bete sig så, trodde dom att du bara skulle ta folkdräkten vid dörren, betala och åka??

Lycka till att hitta en riktigt fin dräkt.

#5 Härligt att se hur kul tjejerna har majlarGlad

Ha en riktigt fin dag allesammans!!

[GunillaF]
0

Kom ihåg att det visst finns bilder på mig i folkdräkt. Jag gifte mig ju i en sådan 1974. Men jag hittar ingen bild där kjolen är med. Den skyms av brudnäggen. Så här såg "överdelen" ut iaf. Glad

Indiania
0

Fin folkdräkt Gunilla och i bild #13 är du som en prinsessa och vilka fina sommarblomster!

#12 Tack Toyan! Flört

[GunillaF]
0

#14 Jaa, jag tyckte att det passade eftersom vi gifte oss under midsommar.Flört

majlar
0

Håller med Indiania. Du liknar en liten prinsessa.Kyss

[walkinbeauti]
0

# 13 Stiligt Glad

[GunillaF]
0

#16 Ni är då för snälla!!!

Ung och "oförstörd" (nyss fyllda 20) var jag och eftersom det var byggdebröllop så skulle jag bära "min" hemkyrkas brudkrona. Varje församling har en krona som de lånar ut till brudar som vill. Den var rackarns tung ska ni veta.Glad

Andina
0

Men vilken fin bild och brud! Jättevackert!

Hittade en dräkt på blocket - insydd visserligen - och tre storlekar nämns i samma annons…:

"Kjol & Klänning, stl. 40 (M), dam
Handsydd komplett folkdräkt i tio delar, storlek 44 men insydd till stl 38. Kjol, snörd väst, förkläde, underkjol, hätta med spetskant, broderad väska, silversmycke, schal, strumpor, skor (ej original). Mycket fint skick."

Kanske har de sytt in den så, att den går att "sy ut" igen…? >Bara en tanke… 
Titta in här.

Edit: Kom på nu, det kanske är samma dräkt som du redan "åkte till"… ?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

#19 Joo, jag såg den där. Inte rätt randning på kjolen tyvärr, resten stämmer. Det står att det är en Ångermanlandsdräkt. Vad jag vet så har inte landskapet ångermanland en egen, men det finns en väldans massa sockendräkter i Ångermanland.

Tack för tipset ändå Andina. Är det någon som får nys om en Junseledräkt eller Reseledräkt så tas tips tacksamt emot.Kyss

Elpida
0

God afton!

Nioårig obstinat och otolerant dotter uthyres några dagar… Skämt åt sido så är det då värst vilket temperament damen visat upp idag, det är så jag blir mörkrädd!!! Förvånad Jag hoppas det beror på för lite sömn och att hon vaknar upp pigg och glad imorgon!

Idag har jag haft ett Zumbapass, kapat ved och gjort ett gäng äppelpajer. Lite paj slank ju ner i magen oxå förstås..Tungan ute 

Nu hägrar tv-soffan en stund innan det är dags att krypa till kojs. Önskar er en trevlig afton!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus