Kylmössa hjälper sömnlösa
Kylmössa hjälper sömnlösa
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4551208
Ett dussin sömnlösa amerikaner sov betydligt bättre med en kylande mössa på huvudet. Kylde man deras huvuden tillräckligt mycket så sov de lika bra som vem som helst.
De sömnlösa försökspersonerna fick ta på sig ett slags kylmössa eller hätta av mjuk plast med inbyggda vattenslingor. De sov med mössan på och så provade man olika temperaturer på vattnet.
--
Så stoppa en isbit i nattmössan - så sover ni bättre 
/L
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, jaa där ser man!
Hmmm…………det gäller alltså att hålla huvudet kallt 
Och jag som inte har nå'n frys…! Räcker kylslagna tankar månne…?
Intressant sätt att sova på… … … men jag vet inte jag… en duschmössa med kallvattenslangar i… Tänker mig ett uppvaknande när det första man ser är ens partner intrasslad i slangar som det bubblar i. För självklart sover partnern gott vidare med denna skapelse på sin hjässa!
Undrar om sovslangmössan är bra vid meditation också?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Kanske hjälper när man har klimakteriesvettningar som jag. Då är det omöjligt att sova. Kanske skulle köpa en sån mössa.
// Danda
Det är nog som med Gubben som snodde en frusen höna och la i hatten. När han kom till kassan var han så nerkyld så han svimmade och ut ramlade hönan.
Hjärnan blir nog fryst och därmed icke kontaktbar. Hehe
Där var det hönor på loftet, minsann! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing