Healing iFokus

Healing

Läst 901 ggr
Andina
0

God Morgon 12 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon på er allesammans, denna Hänryckningens dag!

Pingsten är kantad av Kärlek och bröllop - många par väljer att gifta sig under pingsthelgen. Pingsten kallas också för Hänryckningens tid, efter dikten "Nattvardsbarnen" av Esaias Tegnér. Denna magiska helg då vi blir Hänryckta, det mystiska tillstånd som kallas extas eller trans!

Jag önskar er en magisk och mystisk Hänryckningens dag!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon Andina och ni andra som tittar in i dag!

Ja Pingsten är hänryckningens tid och då är allt så grönt och vackert ute i naturen.

I dag skall vi på besök hos sambons släktingar.

Önskar er alla ewn fin dag! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

God morgon alla.

Inte är det så svårt att bli medryckt i sommarens härliga omfamning, med allt grönt och vackert därtill.

En morgon när jag gick ut med Siri, så undrade jag var parfymdoften kom ifrån,  det luktade härligt friskt, jag såg inte en enda människa i närheten. Tyckte det var lite mysko.  När jag kom runt hörnet så såg jag att syrenerna hade slagit ut och det var dom som luktade.

Det var en härlig känsla, då jag fick svaret på var doften kom ifrån,  så jag gick fram och satte näsan i en blomma och drog in så jag nästan tuppade av.

Det är vad sommaren och den ljuva årstiden gör mot oss människor. Livar upp och man orkar ett år till.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Andina
0

Ha en mysig dag tillsammans med släkten, Indiania!

Härligt, Majlar - sommarens dofter kan försätta oss i trans! :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

[GunillaF]
0

God morgon

Jag hoppas att ni sovit gott trots värmen. Jag har haft flera fönster vidöppna i natt för att få in lite svalare luft. I dag skiner solen och värmer upp ännu mer.

Härlig dikt Andina och tack för hänryckande ord.

Lite mer om Pingst:

Själva ordet pingst kommer från det grekiska ordet pentekoste vilket betyder den femtionde. Det ordet har man valt på grund av att pingst är alltid femtio dagar efter påsk.

När man pratar om pingst och vad det betyder för den svenska kyrkan, brukar man säga att pingst är den kristna kyrkans födelsedag. Det säger man för att det var på pingst som lärjungarna började utöva den kristna tron mer mot folket. De började också missioner i andra länder och den kristna tron spred sig ganska fort efter detta.

Däremot enligt judendomen så firas pingst för att det var på den dagen som Gud gav judarna de tio budorden på berget i Sinai

Ha en riktigt bra Pingstdag!

Indiania
0

#3 Vilken fantastisk bild, den snor jag direkt! Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

#5 - Ja, ryck den du! Hänryckningens tider är ju här… Flört

Lynxx
0

Mor'n!

Sola har skinit - men molnen hopar sig nu. Enligt SMHI:s sajt blixtrar det alldeles här utanför - får se vilken väg det tar? Det tycks passera norr om oss.

---

Grönt var ordet sa Bull…

Moder natur tycks ha en viss fäbless för den gröna färgen - iaf för tillfället Flört

Ha de!

/L

[walkinbeauti]
0

God morgon alla,och tack för fina texter och bilder.Här åskar det som vanligt inga nyheter precis.Flört

Ha en härlig Söndag och njut oavsett vad vädret bjuder på Glad

Toyan
0

God middag!Glad

Värst vad tiden flyger, var ju nyss morgon?

Väcktes strax före 4 i morse av att regnet öste ner, sen började det åska och blixtra.

Blev bara nån halvslummer fram till 8 för det åskade hela tiden.

Ha en fortsatt fin dag allaGlad

Cristine
0

Här säger hänryckta Cristine Go'natt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

God natt Cristine och alla andra!Glad