Healing iFokus

Healing

Läst 796 ggr
smilax
0

Trött på att vara sjuk

Så är man hemma igen med förkylning. Håller på att bli tokig den här våren. Har varit sjuk ett par dagar i månaden minst. Förra månaden var jag hemma två omgångar men huvudvärk och halsont. Nu är jag så förkyld så jag inte kan jobba igen. Men jag behöver vara på jobbet imorgon. Vi ska på utflykt med alla barnen och jag bara kan inte vara hemma igen. Vi var på utflykt igår också och det var nog det som var droppen som fick allt att bryta ut ordentligt. Förkylningen har varit  på gång sedan i helgen men jag har hållit den under kontroll med Echinagard och Kan Jang.

Jag misstänker i och för sig att allt detta är kroppens sätt att säga ifrån när det blir för mycket, när jag ska ta det lugnt. Men som det varit i vår är det lite väl överdrivet. Har börjat med andra vitaminer och får se om det hjälper.

Någon som vill skicka lite läkning och styrka så jag orkar med morgondagen och tiden fram till semestern?

Tack på förhand alla härliga healers här inne.Glad

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Smilax, du har nog svarat på frågan själv om varför du varit sjuk så många gånger under våren.

"Jag misstänker i och för sig att allt detta är kroppens sätt att säga ifrån när det blir för mycket, när jag ska ta det lugnt. Men som det varit i vår är det lite väl överdrivet."

Har du varit på någon hälsoundersökning? Om inte kanske det vore på sin plats.

Jag skickar healing till dig och en bön om bättring.Glad

majlar
0

Jag sänder en stråle av ljus och kärlek till dig och din situation. Kram

Andina
0

Jag skickar så mycket jag kan under dagen, Smilax!

Och ja, du är ju "orsaken" på spåren. Lyssna till det ditt inre säger! För hur det än är, du ska dras med din kropp hela resten av ditt liv - så jobba för att få en trivsam och mysig boning för din själ att må bra i.

Ett hett tips är också: D3-vitamin. Med det så behövs inte särskilt mycket mer kosttillskott… Titta lite här (en timme långt seminarium på lättförståelig engelska, mycket väl värd att titta på), här och här om du vill veta mer om D3-vitamin.
= Sol på burk. ;)

Lycka till nu och hoppas att du piggar på dig väldigt snart!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

smilax
0

Gunilla: Jag ringde precis till min läkare och frågade vad blodproverna han tog sist visade och de var alla okej. Sköterskan där frågade om jag hann vila upp mig emellanåt och om jag sov bra men jag är ju alltid så trött av min medicin och den gör att jag inte sover helt lugnt heller utan drömmer så mycket hela tiden. Så helt utvilad är jag ju inte och jag kämpar på med 75% på jobbet. Försäkringskassan anser ju att jag kan vara 25% sjukskriven men inte ha 25% sjukersättning, vilket skulle göra att allt blev något lugnare.

Nåja snart är det semester och då hoppas jag få tid att vila lite.

Tack för din omtanke!

[GunillaF]
0

#4 Bra att du tagit prover iaf. Jag skickar healing en gång till i kväll!

smilax
0

Tack allihopa!

Hoppas det vänder lite snart för jag är fruktansvärt förkyld och har inte tid alls med att lyssna på kroppen den närmaste veckan, hur hemskt det än låter. Men det är avslutning i skolan nästa vecka och jag har fullt upp med övelämningssamtal och sångövning och en massa annat.

[walkinbeauti]
0

Sänder healing och styrkekramar i din väg.Viktigt är att lyssna när kroppen säger ifrån annars finns tyvärr den där risken att man inte blir riktigt bra på lång tid.

Hoppas du kryar på dig och får en trevlig dag i morgon.Ljus och kärlek till dig Glad

smilax
0

Kom på att jag glömt tacka för healingen och tala om att jag orkade åka iväg på utflykten med mina skolbarn och att jag nu är frisk från förkylningenSkrattande. Hoppas det håller i sig nu när det bara är två veckor kvar till semestern.

Tack allesammans!

[GunillaF]
0

#8 Underbart!!!Skrattande