Växter som använts som välgörare - Klurigt...
Växter har ju använts av människan i alla tider, i matlagning, som kryddor, redskapsmaterial m m.
Men många av dem har även använts för sina välgörande/läkande verkan och andra effekter. (Våra moderna mediciner bygger ju ursprungligen på naturens eget apotek.)
Här har jag skrivit ner 'lite' rolig och udda kuriosa om några av våra växters välgörande krafter och annat. De är vanligt förekommande i eller runtomkring våra hem idag.
Vet du vilken växt som beskrivs?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
(Saxat ur Shenet.se)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
oj med text ,, läste en del utav varge fråga. men roligt test
:) Jo, det blev ganska mycket text, jag håller med, Tobbe - men jag är så förtjust i hur vi resonerade förr om våra växters verkan, så jag fick så svårt att göra frågorna korta…

Wow, det var ju bra gjort, Indiania! Jag tror inte jag skulle klara någon av dem - utan ren tur då förstås… 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 En del kände jag till och annars gick jag på känslan, kul var det i alla fall! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
har några böcker om naturens apotek , ska läsa dom senare , har massa böcker på kö XD

Intressant och kul läsning! Fyra rätt fick jag.