Healing iFokus

Healing

Läst 1034 ggr
agge65
2011-05-11 16:05
0

Healing

Behöver hjälp med min son Alexander. Grabben är nyss fyllda 14 år och har Anorexia.

I vintras fick han healing här på Helaing i fokus och han blev bättre! Så skönt att se ungen äta och bli piggare och starkare.

Jag hade varit hemma och vabbat i månader eftersom han inte fick gå i skolan på grund av svälten och heller inte vara hemma själv, men efter healingen som jag är evigt tacksam för så gick han upp i vikt och kunde gå i skolan och jag kunde börja jobba heltid igen i april.

Dessvärre har han ramlat tillbaks in i anorexians destruktiva grepp. Imorgon ska vi till läkaren för första gången på sex veckor och jag har på känn att det blir sjukskrivning och vabb igen. Han har nog gått ner massor under dessa veckor.

Han äter mindre och mindre, äter bara vissa saker och har blivit manisk precis som när han mådde som sämts tidigare. Han är arg och manipulativ. Jag är så orolig och vill ju bara att han ska må bra, äta, njuta av livet.

Förra gången frågade jag honom om det var ok med healing och det var det. Nu har jag inte frågat honom men hoppas att ni ändå kan hjälpa mig och skicka till min son Alexander. Om inte, så frågar jag honom när jag kommer hem. Han är i och för sig ganska deprimerad och arg just nu, dels på grund av svälten men sen är han ju dessutom tonåring :) så jag vet inte om han förstår sitt eget bästa och tackar ja om jag frågar…

Tack och ha en fin kväll

http://enovalkommengast.wordpress.com/

[GunillaF]
2011-05-11 16:10
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men vad ni har det jobbigt.Gråter

Jag tycker att du frågar honom. Han är väl snart hemma?

Jag hoppas och tror att ni går hos psykolog eller liknande?!

agge65
2011-05-11 16:29
0

Han är inskriven på SCÄ (stockholm centrum för ätstörning) men som det är nu vägrar han att träffa psykolog eller terapeut. Läkaren går han dock med på att träffa fortfarande, som tur är. Han är hemma och jag ska nu gå från kontoret så jag kolla med honom när jag kommer hem.

Han har för tillfället ingen sjukdomsinsikt :(

Andina
2011-05-11 18:16
0

Om det är ok för grabben så sänder jag gärna så gott jag kan!

Jag hoppas verkligen att det vänder och går åt rätt håll igen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

agge65
2011-05-12 07:52
0

Nehej, han vill inte. Så synd eftersom han verkligen skulle behöva. Men envis och helt utan sjukdomsinsikt. Snart på väg till läkaren på scä.

Tack ändå

Andina
2011-05-12 08:18
0

Säg till om han ändrar sig!

Jag sänder gärna till dig också - du behöver nog stöd för oro och känslor också! Och den healing du får spiller säkert över på honom också då. Om du vill?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Elpida
2011-05-12 10:23
0

Agge, jag känner verkligen med dig. Vi har en 18-åring som åkt dit för andra gången och hon har inte heller någon tillstymmelse till sjukdomsinsikt. Vägrar dessutom psykvården eftersom hon vet att de vill att hon ska äta ångestdämpande… som man kan gå upp i vikt av…Man är så jäkla maktlös!

Skickar dig stödjande tankar jag oxå!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[walkinbeauti]
2011-05-12 11:15
0

Vilken jobbig situation ni är i,hoppas innerligt han blir fri från sina besvär och ändrar han sig med healing hänger jag på och skickar så mycket jag kan.

Ljus och kärlek till dig och din familj !

agge65
2011-05-12 15:57
0

#5 Andina, jag tar jättegärna emot healning. Behöver det verkligen. :) TACK!

Helt hemskt läkarbesök idag. Han hade gått ner 5.5 kg och hade väldigt låg puls… igen. läkaren rekommenderade inläggning men sonen vägrar. Nu har jag fått vab-intyg igen efter att bara hunnit jobba heltid i en dryg månad… Alexander blev som tokig inne hos läkaren och det slutade med att han rusade ut efter att ha sagt att han minsann aldrig kommer gå tillbaks dit… vi har en ny tid på måndag.

#6 Elpida, visst är det hemskt. Vad kan man göra? Man blir så arg och frustrerad att ungen inte vill fatta. Och så ledsen. Maktlös. Så typiskt det där tänket att man kan gå upp i vikt av det ena och det andra….. min unge dricker knappt vatten ens emellanåt. Helt galet.

Önskar er lycka till med att hjälpa er dotter.MAn blir ju helt knäckt av det här.

# 7 walkinbeauti, ska verkligen försöka att få honom ändra sig men han är helt under isen, deprimerad (på grund av svälten) och ser inget ljus alls. I dag sa han att han vill dö.

Ändrar han sig, vilket jag hoppas att han gör, så återkommer jag snabbt som blixten.

Kram till alla

Elpida
2011-05-12 16:08
0

Stooor kram till dig Agge och jag ska be till änglarna att de försöker komma igenom  till din kille så att han åtminstone vill ta emot healing, om så bara för att må bättre inombords, dämpa ångesten. Det är ju livsfarligt att säga att de ska ta emot healing för att bli friska anorexian.. det är ju samma sak som att bli tjock…Obestämd

Kram på dig!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaF]
2011-05-12 16:17
0

#8 Jag har en kompis som var i samma situation för många år sedan. Hennes barn (tonåring) vägrade få hjälp. Vägrade att bli inlaggd. Men eftersom barnet var omyndigt (som ditt) så "tvångsinlade" de tonåringen. En människa som är utsvulten/trotsig/sjuk  och jag vet inte vad….har inte begrepp själv och kan inte ta riktiga beslut. Då måste föräldrarna ta beslut åt dem.

Jag skickar också healing och stärkande energier till dig!Kyss

Andina
2011-05-12 16:37
0

Då skickar jag healing- o styrkebubblor under kvällen till dig, Agge. Och fortsätter imorgon.

Ja, det måste vara fruktansvärt jobbigt för en förälder att se sitt barn hantera sig själv destruktivt och känna maktlösheten.
Jag tänker nog som Gunilla, om han inte frivilligt låter sig tas om hand så kanske tvånginläggning är ett alternativ. Eller ge honom den valmöjligheten - antingen hjälpa sig själv med adekvat vård eller tvångsinläggning…?

* * *

Elpida - nu ser jag att du har liknande erfarenheter som Agge. Samma maktlöshet där. Och eftersom din tjej är myndig så måste det ju vara ännu svårare.

Skickar bubblor till dig också - fånga dem om du vill ha dem.

* * *

Jag hoppas verkligen era kära barn får och tar emot all den hjälp de kan få! Kyss

[walkinbeauti]
2011-05-12 16:46
0

Agge jag gör samma skickar healing till dig i hopp om att du får styrkan att orka och kunna hjälpa sonen ur anorexian.Lider med er för fy vad jobbigt och som erfarna skriver maktlöshet det måste kännas oerhört tufft Gråter

Ber för din son att han ska ta emot den hjälp han behöver.

agge65
2011-05-12 18:58
0

Tack alla, så skönt att ni finns :).

Vid förra svängen var det nära att det blev LVU, alltså tvångsvård, men då fick han en knuff åt rätt håll och valde själv att ligga inne på avdelningen och sen började han äta.

Var precis hos frisören och då hade läkaren passat på att ringa. Han pratade in meddelande på min mobil som jag lyckades radera :(. Så typiskt.  Men jag hann höra att läkaren på familjeavdelningen kommer att ringa till mig imorrn. Och att den här läkaren jobbar imorrn så då får jag ringa honom och kolla vad han sa mer.

Kanske ändrar sig sonen och frivilligt går med på att läggas in. Hoppas.

Ha en fin kväll. Själv ska jag kolla på programmet om ätstörningar på 4:an kl 21.00.

Kram

agge65
2011-05-12 20:01
0

Skrev LVU men menar såklart LPT :)