Hur stärka rot?
Hej! är det någon som har bra tips på hur man kan stärka sitt rotchakra?
Jag tog nyligen en aura-chakra bild och hon jag hade sessionen med sa även att min energi läcker ut, undrar även hur man förebygger sånt energi-läckage.
Kram!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett sätt att inte läcka ut energi är att du tänker att du har en "bubbla" omkring dig - inget läckage och samtidigt tar du inte in andras energier heller. Energier som många gånger kan drenera dina på dina egna.
Eller tänk (visualisera) att ditt rotchakra är stängt helt enkelt.
Man kan tänka sig chakrat på många olika sätt, men det är ofta det lärs ut att man ska tänka sig en blomma (t.ex ros). Slut blomman genom att tänka/visualisera att du sluter den blad efter blad. Lämna ett eller två blad öppna. Man ska inte vara alldeles stängd i rotchakrat.

Jag kan också tänka mig att Moder Jords energi stärker bra!
Gå gärna ut i naturen mycket och ofta, ta in så mycket "jord-energi" du kan. Njut av att befinna dig mitt i all skönhet som Moder Jord bjuder oss på!
När du inte tar dig ut i naturen, kan du visualisera att du befinner dig där.
Välkommen hit förresten!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett sätt är att du hemma, eller helst ute i naturen, sätter dig med fötterna i golvet/marken och tänker dig att det växer ner rötter från fötterna ner till moder jords goda röda energi. Låt sedan energin stiga upp genom rötterna upp i dig. När du känner dig påfylld (tex kan du ju ladda din röda blomma med energin) drar du helt enkelt upp rötterna in i dina fötter igen
.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hej! :) Tack så mycket för de fina tipsen! Jag blir så glad att någon svarade.
Jag sitter nu ute på balkongen och skriver, det har regnat ute så det är sån härlig luft, jag försöker känna jordens energier som ni förklarar, det känns faktiskt bra just nu. Hoppas det fungerar, jag ska fortsätta prova imorgon.
Svårast tycker jag det är då man befinner sig där det är mycket folk, det blir en lite kvävande känsla, som att en själv försvinner och tappas bort, tankarna går mot om alla kan se hur bortappad jag känner mig.
Sedan slutar allt bara fungera och man blir helt tömd på energi.
Nu är det bara i värsta värsta fall det blir så, men jag ska försöka göra som GunillaF föreslog där och föreställa mig en bubbla så kanske jag kan motverka det, jag tror att det är i de sammanhangen som mycket av energin sipprar ut :)
Tack igen!