Healing iFokus

Healing

Läst 1036 ggr
ludde1
0

Godmorgon 11 maj

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon alla.

I dag är det mulet det verkar kunna bli regn o åska idag.

Jag gillar inte åska.

Ha en bra dag.

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Onsdagsmorgon på er

I dag skrev vi samtidigt Ludde. Jag flyttar över mitt till din tråd.Skrattande

Jag vaknade i natt av världens regnskur. Nu ser det så fint och nytvättat ut i träd och på mark. Ska dra i mig de härliga dofterna på väg till jobbet.

Ha en bra dag alla!Glad

Helena2
0

Härligt det behövs allt! Dels är det jättetorrt men även att det slår ner allt pollen! Hoppas det kommer regn här under dagen. Än är det fint här;)

[rore]
0

Godmorgon!!

Här har det inte regnat och solen skiner. Men det är en härlig känsla som vaknar till liv i kroppen då naturen ser så där ren

och ny tvättad utKyss

Önskar er alla en fin dag.

[walkinbeauti]
0

God morgon alla,jo det skulle kunna åska även här något jag trivs med Flört samtidigt som jag har respekt för den men vackert skådespel är det i allfall.

Hoppas ni får en skön Onsdag och att alla åskrädda slipper det vädret över sitt huvud Glad

szirius
0

God morgon! Nu var det ett tag sedan jag var här inne, jag har varit på jobbresa och ska iväg igen om några veckor.

Här har vi strålande sol och varmt.Nu blir det snart dags att kolla efter en liten AC att köpa och ha när jag jobbar, förra året var det 3o grader inomhus hela sommaren, det är lite VÄL varmt tycker jagFlört

Jag önskar ala en härlig onsdag. Onsdag är dansdag med mina barnelever i kväll - härligt!

majlar
0

God morgon alla

Här är det sol och fåglarna kvittrar. Igår satte jag ner lite blommor i krukor och amplar. Hoppas det inte blir något mer kallt.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Indiania
0

Godmorgon alla!

Solen skiner men det skulle vara skönt med lite regn så lite av pollen blev borta.

#0 Jag gillar heller inte åskan i alla fall inte när den är rätt över.

Ha en härlig dag alla vänner! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Lynxx
0

Mor'n!

Varmt här på ostkusten i dag åxå - regnet kommer fr väster - så vi får behålla det soliga ett tag till.

Ska till käftis & fixa tandsten i em. Roligare finns det - men ett måste :-/

---

En liten bildhälsning fr en "fullfjädrad" fotomodell på pappsen brygga i måndags. :-)

/L

Indiania
0

#8 Var tvungen att förstora upp bilden på din fina sädesärla! Flört

Elpida
0

God förmiddag!

Här i hjärtat av småland är det varmt, fast det kanske skulle komma lite regn under eftermiddagen. Det luktar ju så himla gott ute när det regnat!

Onsdag är dans även för mig, lunchpass i Zumba. När jag kommer hem har jag lite att dona med i trädgården, jag har inte hunnit med så mycket som jag önskat.

Hoppas dagen blir precis som du önskar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaF]
0

Måste få berätta…

Mamman till en av mina kollegor var ute och prommenerade för en stund sedan. Hon hade gått förbi mitt hus och där stog en älg och mumsade på mina buskar!!! I tätbebyggt område!!! Hon ringde min kollega på en gång.

Jag tog mig hem snabbt som attan, både för att ta några bilder på den smaskande älgen och för att rädda mina buskar. Men tror ni inte att den hunnit iväg! Synd för det kunde ha blivit bra bilder på den.

Grannarna hade sett den också och haft en trevlig stund nu på förmiddan!

Indiania
0

Synd att du inte fick foto på älgen och hoppas det gick bra med dina buskar.

Ni kanske inte ser älgar så mycket hos er? Det är väl mest ren eller?

[GunillaF]
0

#12 hahaha…nää här är inte några renar!Kyss

Här ser vi mycket mer älg än ren. Jag bor mitt i Sverige vet du. Renarna håller till i fjälltrakter. Visserligen har samerna renbetesområden ända ner mot kusten så en och annan strören kan bli kvar och irra omkring, men aldrig inne i samhällen.

Älgen däremot blir bara konstigare och konstigare tycker jag, när de står och äter inne i trädgårdar. Dessa älgar brukar till och med gå till anfall om man kommer dem för nära. De är rätt så knäppa i skallen.Tyst

Indiania
0

#13 Det är inte bara renarna som är knäppa haha me too.

Jag tycker du bor så långt upp i Sverige och är lite dålig på geografin.

Visst är älgarna konstiga, för några år sedan hade vi en älgko som gick runt på gatan med sina kalvar. När det är äpplen att hämta är de inte goa att tas med, de äter sig berusade.

Elpida
0

… och när jag körde till jobbet idag fick jag bromsa in för en förvirrad älgko i dikesrenen som ville försöka ta sig över till andra sidan.. Mycket älg idag!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaF]
0

Kan va så att älgkorna (och fjolårskalvarna) är mer förvirrade än vanligt nu, därför att kon stöter ifrån sig fjolingarna nu, för att snart föda årets kalvar. Brukar vara den tilldragensen alldeles i början av Juni.

Ungefär där den röda fläcken är (Ångermanland) bor jag.

Indiania
0

Nu vet jag var du bor Skrattande Jag bor ju i södra Värmland 2 mil från Dalslandssgränsen, det är några mil emellan.

Andina
0

Go'Middag Ludde och Go'Middag alla andra trådspinnare!

Här har varken åska eller regn synts till på länge. Jag får nyttja sommarvattnet istället.
Åskan har en stor plats i mitt hjärta - jag blir lite 'lyrisk' när det åskar! ;) Men jag har respekt för den också… En gång, ute i yttre skärgården, dansade åskan runt vårt hus i ett par timmar. Vi hade stugan precis vid vattenbrynet och det var ett helt fantastiskt skådespel. Men den dansade så nära oss, så att det var första och enda gången (hittills) jag blev lite 'orolig'.

Älgar - åh, jag blir såå lycklig när jag ser dem! Synd att du inte hann få nå'n bild av älgen, Gunilla!

Gör du en liten prick på kustremsan utanför Hufvudstaden så vet ni var jag finns också! ;)

Önskar er alla en riktigt härlig dag!

-------------------------------------------------------------------------------

I mörkrets ljus kan vi förnimma våra Andra Världar

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Toyan
0

God middag!Glad

Här har solen gömt sig bakom mörka moln som förebådar regn, hoppas det inte blir åska men jag har börjat få huvudvärk så det verkar inte otroligt.

Inte så konstigt om älgar och andra djur blir knäppa, tänk på alla avgaser som spys ut vid vägarna och som spridsSkrikandes

Ha en fin fortsättning på dagen allaGlad

szirius
0

Jag tycker nog lite synd om älgarna jag….Oskyldig Är det verkligen dem som irrar ut bland bebyggelsen, eller är det vi som tar deras hem ( skogen) och bygger bostadsområden där i stället….Flört

Älgarna är skogens konung, som det fanns en barnvisa om när jag var liten…så jag hurrar för mer skog åt djuren! Glad

[GunillaF]
0

#20 jag håller med dig - det är fakriskt synd om dem för de måste vara förvirrade. En älg borde vara så pass rädd för människor att den inte vill vistas bland oss.