Healing iFokus

Healing

Läst 3161 ggr
[okkrip56]
0

Önskar healing mot min ögonallergi

Hej!

Känner mig desperat! Har sedan en tid (hela vintern) men nu nått sin kulmen, besvärlig ögonallergi med klåda, sveda, röda ögon. Står på ögondroppar o tabl. Enl ögonläk är utvecklingen sådan för mig nu o får dras med det här tillståndet, ev kan det bli ännu sämre. Återstår ett licenspreparat (cellgift, ofarligt) Om det ej hjälper så finns det inget mer att göra för mig enl ögonläk. Känns ju mycket jobbigt att höra!

Tar enormt hårt mentalt! Drar mig för att visa mig bland folk när det är som värst! Är ju fan att ha dessa besvär sedan många år, men nu är det ju ännu värre, dvs över den "acceptabla nivån".

Funderar på andra alternativ, t ex alternativ behandling, homeopati..(Bor i Norrbotten, inte långt ifrån Luleå) Någon som har ett bra namn, el tips för övrigt?  Mitt hopp står nu till detta och healing

Tacksam att få hjälp med healing för mina allergiska ögonbesvär.

Hälsn,

Okkrip56

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det låter jobbigt det du har. Har du tittat i vårt länkregister? Det finns Länkar där tillduktiga människor. Tror det finns en i Norrbotten.

Jag ber att få vara kanal för helande energier till dig klockan 22.oo

(Du har gjort två trådar med ungefär samma innehåll. Jag tar bort den andra så du får alla svar i samma tråd )

[walkinbeauti]
0

Fy vad jobbigt det låter stackars dig.Sänder både healing och ljus i din väg och hoppas du blir fri från ögonbesvären.

Ljus och kärlek Glad

majlar
0

Sänder dig en stråle av ljus och kärlek.

Elpida
0

Sänder till dig om en liten stund. Låter förfärligt jobbigt det där!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Andina
0

Sänder till dig under dagen. Fy vad jobbigt, våra ögon är ju så viktiga och så känsliga.

Kanske kan du prova D3-vitamin (höga doser) för att se om det hjälper. D3-vitamin stärker hela ditt system och brist på d-vitamin (vilket vi lätt får här uppe i norr p g a få soltimmar per år) kan ge bl a allergier.
En tanke värd att prova kanske?
Börja i så fall med ca 5-6000 IE/dag i några veckor och därefter kan du minska till 2-4000 IE/dag. Holistics D-vitamin ligger på 2000 IE/tablett. (Själv äter jag 50000 IE/7-14 dgr, köper från utlandet.)

Lycka till med dina ögon och med att mota bort din allergi!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

[okkrip56]
0

Hej och tack till Er allihopa!

Glömde nämna att jag har ju astma o allergi sedan barnsben. Tål ej pälsdjur, damm, kyla, drag o blåst. Ögonbesvären har tillkommit i vuxen ålder o gradvis ökat för att nu i vintras försämrats o nu sista mån kraftig blivit sämre. De är i ett väldigt svagt o dåligt status.

TIll Dig Andina tackar jag oxå för tipset med D3-vitamin. Det står att det är gjort av fett från fårull. Undrar om jag kan äta sådant, när jag inte tål pälsdjur? Men det kanske är annorlunda när det är i tabl-form?

Sedan undrar jag när du säger att man ska äta i hög dos dvs 5000IE o tabl-burken är på 2000IE. Ska jag dosera högre o hur? El är det en särskild burk där den är på 5000IE? Förklara gärna ordagrant så jag förstår. Det låter som värt ett försök i alla fall om jag bara tål när det är av fårull..

Det finns ju andra hälsokostprep för ögon (blåbär..något sådant) fast det är mot ålderseende.. men kan tänkas att det kan vara bra ändå?

Väntar i alla fall på licenspreparatet (tar ngr veckor) o har påbörjat akupunktur för allergi, måste ju gå några gånger o helst skulle jag väl ha börjat tidigare, men det kan ju då inte bli sämre i alla fall.

Så Andina svara mig på ovanst fråga ang D3-vitaminen ..

HälsningarGlad

okkrip56

[outgrundlig]
0

#6 En som jag har beställt av i några år….. http://www.vitaminer.nu/dvitamin-p-29-c-104.aspx

Det finns fiskar på burken……så alternativ har du.

Men ett tips är att ringa dem och prata med Peter. Han vet en hel del och kan ge dig tips och råd.

Lycka till!Skrattande

Elpida
0

#7 OG!!!! Hej hjärtevännen!!!!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Andina
0

Okkrip56 - har pm'at lite Länkar om D3-vitamin.

OG - Välkommen hem igen!!! Hoppas du haft en skön semester! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

[outgrundlig]
0

#7 o 8 Hej jotack det var bara braKyssKyss

[Starman]
0

Homeopati kan du ju skippa om du inte tänkt droppa vattnet i ögonen, det kanske känns svalkande i några sekunder.

Healing, kanske att du blir lite lugnare mentalt efteråt i någon timme.

Tar du andra mediciner än antihistaminer? Exempelvis kortison?

[okkrip56]
0

Tack till outgrundlig till länken med vitaminer! Bra att känna till, blir nog att testa sen.

Till Starman: Jag tar Flutide mot astman, svagaste kortison dosen där. Sedan Bricanyl spray vid behov.Har fott starka ögondroppar med cortison som ger farliga biverkningar som gråstarr o högt ögontryck, läk är restriktiva med den medicinen, så den får jag inte ofta, men brukar hjälpa mina besvär jättebra.

Hade mycket svår astma som barn, låg långa perioder på barnsjukhuset, under barnaåren, då föräldrarna inte fick hälsa på, de ansåg att det inte skulle vara bra för barnen osv! Vilket synsätt! Man förstod ju inte det som barn, trodde att de inte ville komma! Otrygg o ängslig var man.. Så var det för många barn (jag är 54 år)

Hälsningar o Gla Påsk!

okkrip56

[Starman]
0

Det verkar ju märkligt att du inte blivit hjälpt ännu om det hållt på sedan vintern. Ett sista alternativ är ju adrenalin.

Om jag var du skulle jag prata med doktorn igen.

Trevlig helg!

Denna kommentar har tagits bort.
[GunillaF]
0

#13 Jag tycker det verkar som om okkrip56 har kontakt med sin ögonläkare.

Men det är bra att du tar upp det för healing ska ses som ett kompliment till den traditionella vården.

Inte som ett alternativ.

[okkrip56]
0

Hej igen!

Starman: Blev förvånad att du nämnde Adrenalin. Min ögonläkare har aldrig nämnt det som en möjlighet och han är ändå en erfaren  o kunnig ögonläkare o vet vad han pratar om (arbetat i många år), så jag tycker att han borde ha nämnt det i så fall. Han har dessutom sagt att jag har de mediciner som är de bästa för mig (tål ej heller konserveringsmedel som är i många ögondroppar). Finns inget annat att hjälpa mig med förutom det som återstår nu dvs cellgift som är ett licenspreparat från ett annat land (troligen Amerika) Men jag kan ju ändå fråga honom i och för sig.

Hälsningar

okkrip56

[Starman]
0

okkrip56

Hej, jag skrev adrenalin som "ett sista alternativ", alltså inte helt seriöst menat, men det framgick förmodligen inte så väl. När du får anafylaktisk chock, så tillsätts adrenalin.

Jag tänker att dina mediciner kanske motverkar varandras effekter på något sätt..? Bästa är att höra med läkaren, och kanske kolla runt bland lite fler läkare. Det kan alltid vara bra att få ett andra eller ett tredje omdöme.

Hoppas det löser sig för dig,

mvh

[okkrip56]
0

Hej Starman!

Tack för Dina synpunkter!   Ska även tillägga att slemhinnan i ögonen är torra också enl vad ögonläkaren sagt. FIck ju testa att vara utan mina receptförskrivna ögondroppar 1 vecka enl ögonläkarens råd, så gjorde jag. Började igen o ssk Lecrolyn som är för allergin (pipetter, tål ej droppar på flaska då jag ej tål konserveringsmedel), men ögat tålde ej Lecrolyn, sved. Tog bara Zaditen mot symtomen.

Jag tar nu bara Aerius (allergitabl) samt Viscotears ögongel mot torra ögon och klarar mig hyfsat bra, men får droppa flera gånger om dagen. Väntar på licenspreparat från USA som heter Restasis, används bl a till patienter med uttalad torrhetsproblematik i ögonslemhinnorna (enl ögonläk)

Har även detta med D3-vitamin i åtanke senare.  Ögonläkaren sa till mig att om inte licenspreparatet hjälper mig så finns det inget mer att göra för mig, så verkar ju inte det här med Adrenalin finnas med i bilden för mig?

Inväntar i alla fall licenspreparatet o efter det får man se hur ögonen reagerar.. Så jag går in här o skriver hur det går för mig.

Hälsningar o ha de gott!Glad

okkrip56