God Morgon 20 April
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snart har vi Påsken på plats och dagen bjuder på sista inköpen inför helgen.Brukar inte göra så särskilt av storhelger mer än något gott att äta och dricka.
Påskris går inte med fem katter och Påskäggen blir bara stora bollar som ska lekas med men lite lagom trevligt ändå och ett besök hos förädlrarna brukar höra till.
Ha en skön Onsdag och stressa inte förmycket inför helgen 
Glad Påsk till er alla !
God morgon walkinbeuti och till er andra som kikar in.
Här är det regntungt i luften efter flera dagars solsken… Nå ja,, det behövs regn också.
Men jag tycker ju att det gärna kan regna på natten
.
God morgon på er!
Det har regnat i natt men nu börjar det spricka upp borta i väster så solen kikar nog fram vad det lider.
I dag är det Dymelonsdagen
Från och med idag går fastan (som ju började på askonsdagen) in i ett allvarligare skede. Tidigare, när fastan togs på större allvar i Sverige, så lades allt arbete ner på dymmelonsdagen för att ligga nere till och med påskafton. Att hugga ved, baka bröd eller brygga öl sågs som mycket olämpligt och den som högg under dymmeln högg bort växtligheten för det kommande året.
Men varför heter det just dymmel. Kyrkklockorna skulle inte låta under dymmeln så därför virade man in klockornas metallkläppar i tyg eller ersatte dem med trästavar. Troligtvis härstammarordet dymmel från det fornordiska dymbil som betyder stum (jämför med engelskans dumb).

God onsdag!
Jag tar mina inköp imorgon istället, då ska jag bara jobba halvdag. Men idag är det onsdag och då är det Zumba som gäller på lunchen. När jag kommer hem ska jag påskpyssla lite med minstan, hon är en riktigt pysseltjej
.
Kramelikram
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon , alla som tittar in här inget planerat idag så jag får la softa (ta det lugnt) idag försöka göra musik. får se om man ska ut i skogen
Godmorgon på er!
I dag går mina tankar till våra vänner på Gotland…..de åker flyg fram och tillbaka till Huddinge sjukhus där han skall få strålbehandlig mot sin cancer och han har svåra smärtor 
Intressant det du skriver om påsken Gunilla, vilket gulligt gammalt påskkort.
I dag skall jag på fotvård och någon stress blir det inte till påsk, jag klara inte av att stressa längre men det blir påsk i alla fall.
Ha en härlig onsdag alla! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
# 5 Sänder ljus och kärlek i deras väg,jobbig tid med cancer hoppas det blir botat 
#6 Tack WB hoppet är det sista som försvinner men det har spridit sig, han har gått igenom mycket de sista fyra åren.
Kram till dig
#5 jag tänker också på dina vänner idag, Indiania!
#8 Tack Gunilla! 
#5 tänker på dina vänner idag , .. hoppet är det sista som försvinner.. vet själv hur det är med strålbehandling , . så jag sänder många tankar till dig och dina vänner.
#10 Så fint av dig Tobbe, vill du berättaa?
det kan jag göra , ny tråd eller här ?
Gör det som känns bäst för dig själv Tobbe! Kram

God morgon!
#5 Varma tankar till dina vänner Indiania!
Ha en bra dag alla vad ni nu än hittar på
Godmorgon på Er,
Precis så har vi det här hos oss också Wb…allt skall lekas med. Så påskris kan man bara se på bild hemma hos oss 
Men jag säger som Indiania…det blir påsk ändå!
Önska alla en Glad och vilsam Påsk….för hur man än gör med firandet så blir man iaf lite xtra ledig….eller får lite mer pengar i plånboken nästa lön..helg ersättningen 
Kram på ER!
God förmiddag alla. Vad kul det är att läsa om påsken.
Här skiner solen på mina nytvättade fönster, passade på igår när gubben var hemma om hjälpte till.
Sänder kärlek och fina tankar till din vän idag Indiania.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Go'Förmiddag alla påskfirare!
Här bjöd morgonen på grått och disigt väder. Eventuellt hittar regnet hit lite senare på da'n. Grannen eldar bråte så det går inte att sitta ute eller hålla fönstrena öppna, så får ta en inomhusdag idag. På em blir det att åka till mamma på sjukhuset igen, hon får ev komma hem på "permission" över påsken.
Så påsken lär bli fylld av papper, bokföring, deklarationer, bodelningar o annat för min del - och att fara fram och tillbaka till mamma eller om jag kan förmå henne att komma hit.
Det är tungt för dina vänner nu, och för dig, Indiania! Skickar styrka, hopp och mod!
Tack för härlig kuriosa också, Gunilla!
En härlig Dymmelonsdag önskar jag er allihop!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing