Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 786 ggr
loreena
0

Tala till själen

Hej. Jag ville bara ge ett "tips" som jag läste en gång någonstans, som jag brukar utöva på mina sovande barn och min make.. Jag har läst att när man sover är själen lyhörd och då skall man tala till den. Brukar viska i deras öra positiva saker. Tycker att det funkar emellanåt. Många gånger när jag anat en kommande flunssa har jag viskat i deras öron att de har bra motståndskraft, kommer att känna sig pigga och friska när de vaknar, att alla energiblockeringar löses upp osv. osv. Eller om de är bekymrade och har problem så viskar jag att allt löser sig osv.. Klart det inte alltid funkar, men det är värt ett försök! Och det funkar även på spädbarn, för deras själ är ju lika mottaglig som en vuxens. Har ni andra några liknande erfarenheter?

MariaJ
0

Jag tycker detta var ett mycket bra och intressant inlägg. tack för du tog upp det.

Då mina barn låg i min mage, samt när de var små så sjöng jag alltid för dom. Jag har både sjungit barnvisor, men även sånger som jag själv tycker om. Jag märkte att då det kom ut ur magen och var små, att det blev lugnade. de somnade ofta med mig sjungande brevid barnsängen.. Jag är ingen Carola Häggqvist eller Mariah Carrie…men min röst blev en stor tröst för dem, och min minsta grabb älskar att sjunga och spela.

Jag tror absolut att själen är mer mottaglig för dessa viskningar och ord då det kommer in rena, utan tankar i huvudet. Vi ska heller aldrig glömma att då vi är medvetslösa eller avsvimmade så snappar vi upp minsta signal utifrån ändå. Bara för att vår kropp inte är medveten, så innebär det inte att varken själen eller det högre jaget är bortkopplade..Allt lagras i kroppen och i vårt sinne.

Vänligen Maria:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
0

Låter mycket intressant, ska jag prova någon gång, för det är ju aldrig fel att överföra positiva ord varken i sovande eller vaket tillstånd. Känner även igen mig i det Maria sa om när man väntar barn. När jag väntade min älsta dotter sjöng jag jättemycket för henne, och även som spädbarn sjöng både jag och hennes mormor för henne, det märktes att hon kände sig både trygg och lugn, helst dom visorna som man mest hade sjungt för henne i magen. Och i dag älskar min dotter musik, sjunger och spelar piano. Så det har säkert sin förklaring… Mvh Fia

drutten53
0

småler nu…kom o tänka på ..läst för ett bra tag sen att man skulle viska ock smeka barnen när dom sov…kommer ihåg..mitt barnbarn  vaknade varje natt,,o grät..så jag hade henne här..visst hon vaknade..men natten efte så viska jag och smekte henne sakta på ryggen..viska att hon skulle sova lungt hela natten..efter detta har hon nu sovit varje natt..utan att vakna o var ledsen…så nog hjälper det…kram