Fysisk healing
Hej!
Har en fråga om healing, den fysiska, att kunna ge och ta emot.
Några gånger i mitt liv har jag känt av människors sjukdomar, krämpor och smärtor i deras kroppar. Jag måste sitta nära personen, men när det händer känns det väldigt jobbigt, jag får ju samma symptom.
Har bland annat känt av en stroke, då halva kroppen blev "förlamad" och multipel skleros, i ryggen. Har även fått blixtrande smärtor i hela högerarmen och kände vart personen hade blivit opererad i handen. Människors energier och humör har jag alltid känt av. Har daglig kontakt med andevärlden och jag har haft en del upplevelser utöver det "vanliga", om man säger så.
Kan jag heala? Om inte, kan jag utveckla healingförmåga? Eller känner jag "bara" vad människor lider av?
Tacksam för svar!
eller tacksam för råd snarare. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du verkar väldigt känslig för andras energier. Om du tycker att det i vissa fall är jobbigt, så kan du testa olika sätt att "skärma" av dig på. Du kan t.ex visualisera att du är i en bubbla, dit den andra personens energier inte når.
Du undrar om du kan heala. Mitt svar är ja. Om du kan känna kärlek till andra så kan du det. Sedan finns det olika sätt/tekniker, men framför allt så är det kärlek till andra som är a och o.
Titta gärna i vårt länkarkiv och läs artiklarna. Där finns mycket bra att läsa, både om hur olika vi "arbetar" och annat smått och gott.
Att känna/känna av är inte detsamma som att heala - men jag är helt enig med Gunillas inlägg ovan!
Att "känna av" är att förstå, känna empati, kunna sätta sig in i hur någon annan mår/känner det - vilket är en förutsättning för att kunna känna kärlek/empati… och därmed heala…! ;)
Så, ja, jag är säker på att du kan healing! :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Känner väl igen mig och har alltid tagit in både levande och "döda"s kännslor och med åren fått lära mig hantera dessa och kunna stänga ner ibland.
Healingen tror jag vi alla föds med och jag tycker Gunilla sa det bra att kan man känna kärlek mot andra kan man hela,ligger någt väldigt sunt i den tanken.
Det finns många olika healing även om dom egentligen går ut på samma sak men olika tekniker finns att lära sig och känna in vilken som känns bäst för sig själv personligen.Gick Reiki för många år sedan men den formen var för mig inte passande utan valde den Shamanska vägen så jag tror det finns arbetssätt för alla och envar.
Lycka till 
Tack. Fick det rådet om "bubblan" av en som arbetar som healer för något år sedan. Det fungerade ett tag, fast använde det mest när människor tar energi från mig. Jag vet inte om det fungerade faktiskt, till slut började jag sätta starkare gränser som jag använder mig av idag, vilket är lite samma sak fast lite olika tänk. Men ibland orkar man inte hålla upp sådana gränser heller, utan bara släppa "kontrollen".
Jag undrar vad det egentligen betyder, förutom att man kan känna empati/kärlek, det är ganska allvarliga sjukdomar, som inte jag kan göra något åt egentligen? Vad ska jag med den informationen till?
Vad är healing för er? Hur healar ni?
Reiki healing har jag läst lite om, men är inte så insatt i detta. Är mer inne på den "shamanska" vägen också, men det är svårt om man inte har någon lärare och får all sin information från böcker :)
#5 Som jag skrev i #2
finns berättelser om hur några av oss arbetar i länkarkivet.
Artiklarna börjar med "Så arbetar jag….."
Tack tack!
#7 *Vassegoo*